• MissieA

JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)

Jag gjorde ett inlägg tidigare och nu har jag blivit anmäld för att ha gjort en efterlysning?? Kan någon moderator förklara för mig varför jag har blivit varnad för det när jag bara gav ett tips och JAG GJORDE ALDRIG EN EFTERLYSNING!! Utan tipsade om en. Är det emot reglerna?

Jag måste ha missuppfattat meningen med BT för jag trodde att man skulle hjälpa varandra och det verkar inte som det för jag vill hjälpa en person, och efterlyste INGEN utan ville bara att alla skulle läsa mitt inlägg. Vad gjorde jag för fel??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 10:33
    Ett litet tillägg nu när jag ser att jag skrev heeeelt fel i början. Det jag gjorde anses vara en efterlysning har jag fattat nu hehe och det vet jag efter lite förklaring, men jag har inte gjort någon reklam och efterlysningarna fanns inte med i reglerna när jag fick tillsägelsen. Det var hänvisat till undersökningar, som är förbjudna för företag, organisationer och journalister och jag är INGET av dessa så därför anser jag att det är en felbedömning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 15:37
    Det är jag som privatperson som gjorde en efterlysning här på BT. Jag gjorde en efterlysning och i reglerna står det inget om att privatpersoner inte får efterlysa, ifall det är något jag har missat vill jag gärna att ni länkar det till tråden så att jag får läsa genom detta.

Jag ska inte behöva överklaga något när jag inte har gjort något fel!! Utan detta har hanterats väldigt dåligt och jag vill därför ha en exakt förklaring på vad jag har gjort, vilket jag inte har fått än. Så kan inte ni förklara EXAKT vad för fel jag gjorde med min tråd???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-14 14:17
    DETTA VILL VI HA SVAR PÅ FRÅN JOHAN:

* johan: "Att agera kundsupportplattform åt hennes företag är oss främmande, det får hon sköta helt själv och som sagt inte här." "Att efterlysa någon å ett företags vägnar är emot våra regler."

* en förklaring till sin hänvisning till personuppgiftslagen

* en ursäkt för anklagelserna!!

• Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)
  • Bluebride

det finns ju en tråd om samma ärende hon hänger i en tråd jag e med i, hennes mail hade strulat och inte tagit emot nga mail

• MissieA

The Bumblebee skrev 2008-05-07 22:56:41 följande:

TS - Hoppas att detta inte hände för att du försökte hjälpa mig Hörde att några medlemmar här försökte få tag i mig då Lillsessan inte kunde nå mig med mail...
    Vad kul att du har fått det meddelandet. jag tror att det var till dig hehe, men ingen fara. Ville hjälpa till lite, tycker bara att det är synd att jag får varning i onödan och att farklaringen är konstig hehe. Hoppas att det löste sig med din vackra klänning.
  • The Bumblebee

Antar att det handlade om mig...när jag läser vidare.

Är evinnerligt tacksam för all hjälp! Tyvärr var jag inte inloggad (eller tyvärr å tyvärr - jag var å tränade ) och kunde se de här trådarna - men tack för att ni försökte hjälpa!

• MissieA

Jag vet och har läst regel nr 13, det står så här:

"13. Undersökningar, research, informationsinsamling m.m.
    Generellt sett tillåter vi inte undersökningar i form av frågor, enkäter och liknande. Företag, organisationer eller journalister får inte heller söka efter brudpar med vissa kriterier för vidare kontakt. De får inte heller efterfråga synpunkter för informationsinsamling eller research för annat media. Om du använder forumet för att i kommersiellt syfte samla information, få idéer, se trender eller på annat sätt utnyttja forumet för att tjäna pengar eller lyfta varumärket måste detta avtalas separat med Bröllopstorget. Med andra ord får du som yrkesperson inte utnyttja forumet i ditt arbete eller för den tjänsten eller produkten ni erbjuder."

Står inget om efterlysningar och det jag gjorde passar inte på något sätt in på den regel. Väldigt konstigt tycker jag.

• The Bumblebee

MissieA skrev 2008-05-07 22:58:52 följande:

The Bumblebee skrev 2008-05-07 22:56:41 följande:Vad kul att du har fått det meddelandet. jag tror att det var till dig hehe, men ingen fara. Ville hjälpa till lite, tycker bara att det är synd att jag får varning i onödan och att farklaringen är konstig hehe. Hoppas att det löste sig med din vackra klänning.
    Ja, jag har varit i kontakt med "hon som sökte mig" (kanske bäst att inte nämna namnet - verkar vara då trådarna försvinner ) på telefon och jag tror att vi har läget under kontroll nu.

Än en gång - TACK för att du ville hjälpa!
  • MissieA

The Bumblebee skrev 2008-05-07 23:01:52 följande:

Antar att det handlade om mig...när jag läser vidare.Är evinnerligt tacksam för all hjälp! Tyvärr var jag inte inloggad (eller tyvärr å tyvärr - jag var å tränade ) och kunde se de här trådarna - men tack för att ni försökte hjälpa!
    Bättre med träning hehe, kul att det löste sig
  • Bluebride

hmm, konstigt, jag fick kontakt med en journalist då hon sökte ngn som fått ställa in sitt bröllop

MissieA skrev 2008-05-07 23:02:34 följande:
    Jag vet och har läst regel nr 13, det står så här: "13. Undersökningar, research, informationsinsamling m.m.Generellt sett tillåter vi inte undersökningar i form av frågor, enkäter och liknande. Företag, organisationer eller journalister får inte heller söka efter brudpar med vissa kriterier för vidare kontakt. De får inte heller efterfråga synpunkter för informationsinsamling eller research för annat media. Om du använder forumet för att i kommersiellt syfte samla information, få idéer, se trender eller på annat sätt utnyttja forumet för att tjäna pengar eller lyfta varumärket måste detta avtalas separat med Bröllopstorget. Med andra ord får du som yrkesperson inte utnyttja forumet i ditt arbete eller för den tjänsten eller produkten ni erbjuder."Står inget om efterlysningar och det jag gjorde passar inte på något sätt in på den regel. Väldigt konstigt tycker jag.
  • MissieA

The Bumblebee skrev 2008-05-07 23:03:17 följande:

MissieA skrev 2008-05-07 22:58:52 följande:
    Ja, jag har varit i kontakt med "hon som sökte mig" (kanske bäst att inte nämna namnet - verkar vara då trådarna försvinner ) på telefon och jag tror att vi har läget under kontroll nu.Än en gång - TACK för att du ville hjälpa!
    Hehe det är det jag med misstänker att felet är HENNES namn och inte det jag har gjort. För det finns ingen riktig förklaring till deta, men jag ger inte upp. Jag vill ha en förklaring till detta hehe.
  • Pumpkin

Som Nessan just skrev, efterlysningar/undersökningar faller under punkt 13, dock ser jag att det inte TYDLIGT och KLART står att efterlysningar är otillåtet och det ska jag påpeka för Johan så att de kan skriva om den punkten. Inte lätt att göra rätt när det inte står vad man inte får göra

Nu såg jag att ditt inlägg mkt väl var behandlad som det du skrev, men anmälaren har i anmälningstexten skrivit reklam och alltså använt sig av fel kategori - något som sen inte blivit rättat innan man utförde ärendet. En miss som händer ibland när det går för fort

Och tack MissieA för de fina orden

Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)