• MissieA

JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)

Jag gjorde ett inlägg tidigare och nu har jag blivit anmäld för att ha gjort en efterlysning?? Kan någon moderator förklara för mig varför jag har blivit varnad för det när jag bara gav ett tips och JAG GJORDE ALDRIG EN EFTERLYSNING!! Utan tipsade om en. Är det emot reglerna?

Jag måste ha missuppfattat meningen med BT för jag trodde att man skulle hjälpa varandra och det verkar inte som det för jag vill hjälpa en person, och efterlyste INGEN utan ville bara att alla skulle läsa mitt inlägg. Vad gjorde jag för fel??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 10:33
    Ett litet tillägg nu när jag ser att jag skrev heeeelt fel i början. Det jag gjorde anses vara en efterlysning har jag fattat nu hehe och det vet jag efter lite förklaring, men jag har inte gjort någon reklam och efterlysningarna fanns inte med i reglerna när jag fick tillsägelsen. Det var hänvisat till undersökningar, som är förbjudna för företag, organisationer och journalister och jag är INGET av dessa så därför anser jag att det är en felbedömning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 15:37
    Det är jag som privatperson som gjorde en efterlysning här på BT. Jag gjorde en efterlysning och i reglerna står det inget om att privatpersoner inte får efterlysa, ifall det är något jag har missat vill jag gärna att ni länkar det till tråden så att jag får läsa genom detta.

Jag ska inte behöva överklaga något när jag inte har gjort något fel!! Utan detta har hanterats väldigt dåligt och jag vill därför ha en exakt förklaring på vad jag har gjort, vilket jag inte har fått än. Så kan inte ni förklara EXAKT vad för fel jag gjorde med min tråd???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-14 14:17
    DETTA VILL VI HA SVAR PÅ FRÅN JOHAN:

* johan: "Att agera kundsupportplattform åt hennes företag är oss främmande, det får hon sköta helt själv och som sagt inte här." "Att efterlysa någon å ett företags vägnar är emot våra regler."

* en förklaring till sin hänvisning till personuppgiftslagen

* en ursäkt för anklagelserna!!

• Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)
  • MissieA
    september2008 skrev 2008-05-08 13:11:35 följande:
    nu hittade jag denna tråd. såg för en stund sedan att jag fått en tillsägelse för mitt inlägg som jag tror att en del ha kallat för "det andra inlägget". jag skrev typ samma sak i en annan tråd nästan samtidigt som TS. men jag verkar ha fått något helt annat i min motivering till tillsägelsen."Ärende: .... Vi har plockat bort ditt inlägg ur "Lillsessan efterlyser en kund som inte svarat på dina mail." då det tolkas som reklam/spam och är inte tillåtet. Du har därför fått en tillsägelse i enlighet med vår upprätthållningspolicy.Vänligen läs igenom medlemsvillkoren (§7 kommersiella budskap) för mer information.För mer information om upprätthållningen, hur du överklagar och varför du fått detta beslut, se denna sida:www.brollopstorget.se/Forum/uppratthallningen...Här kopia på ditt inlägg:"www.metrobloggen.se/jsp/pub lic/permalink.jsp?article=19.249977 9som man kan se i länken så efterlyser lillsessan en brud som hon inte fått tag på. tänkte hjälpa henne här att hitta denna brud efter som att hon troligen hänger här.OT väldigt fin klänning som tjejen som lillsessan efterlyser har beställt eller ska beställa. " jag förstår inte varför och försöker nu hitta (§7 kommersiella budskap). kan någon hjälpa mig att hitta denna §7 så jag kan förstå deras motivering.det käns väldigt konstigt att två nästa likadana ärenden har fått olika tolkningar.snälla hjälp mig att förstå.
    Hej jag tycker att det är skumt att vi gjorde samma sak men har fått olika bedömningar och att jag har fått en varning med du tillsägelse, ska kolla upp vad det står i regel 7 nu
  • The Bumblebee

Å vad tråkigt... Någon har alltså under dagen idag anmält din tråd oxå september2008. Jag som ville visa mina vänner vilka hjälpsamma å underbara människor det finns här på BT. Hann inte med det alltså...

Hur moderatorerna bedömmer anmälningarna är ju en sak - men VARFÖR hålla på att anmäla trådar öht. Har man inget bättre för sig?

• MissieA

Jag hittar inte heller §7 kommersiella budskap, konstigt.

Ehh precis dem har inget bättre för sig, visst bra att en del trådar anmäls som verkligen går över gränsen men ibland blir det för mycket när alla trådar tas bart, för småsaker.

The Bumblebee: det viktiga är att vi hittade dig hehe

• september2008

jag är osäker på om jag hittat rätt. behöver nog en direktlänk av en moderator så att det inte blir fel.
    eller någon annan på bt som vet exakt.

jag vill oxå ha en förklaring och kommer inte heller ge mig förren jag fått det. har jag gjort fel så kommer jag att acceptera det men jag vill ha en förklarning för just nu fattar jag inte.

MissieA skrev 2008-05-08 13:14:47 följande:
    Hej jag tycker att det är skumt att vi gjorde samma sak men har fått olika bedömningar och att jag har fått en varning med du tillsägelse, ska kolla upp vad det står i regel 7 nu
  • MissieA

Nää precis, men kan du inte länka den du har hittat så kollar jag ifall det stämmer?? bra att vi kämpar..

• The Bumblebee

MissieA skrev 2008-05-08 13:19:54 följande:

The Bumblebee: det viktiga är att vi hittade dig hehe
    Gulligt av dig!
    Men det blev lite sordin-stämning när trådarna plockades bort en efter en, och ni får varningar å tillsägelser. Känner mig liksom lite skyldig...
  • Pumpkin
    MissieA: Jag har kollat upp det och du har INTE fått en varning, utan en tillsägelse. Dock har moderatorn missat att ändra i texten när hon ändrade påföljden från varning till tillsägelse. Är du med?

september2008 och Missie: Era inlägg har behandlats av två olika moderatorer och av olika anledningar, men egentligen går båda era inlägg under båda rubrikerna, så det är en smaksak egentligen.
  • Nessan

Är det inte denna § 7 de menar då (punkt 7 i forumreglerna)

7. Förbud mot reklam och annonser.
    Din medverkan får inte syfta till att göra reklam för produkter och tjänster. Man får till exempel inte:

* posta referenser, företagsnamn eller kontaktuppgifter som kan kopplas till tjänst/produkt i inlägget eller signatur.
    * skriva under inlägget med någon referens bara för att man bidragit till dessa fakta.
    * efterfråga, begära eller uppmana andra att lämna kontaktuppgifter i forumet.
    * uppge sin egen kontaktinfo för vidare information.
    * skicka reklam till adresser eller kontaktuppgifter som erhållits från webbplatsen.
    * förmedla produkter eller tjänster som baseras på pyramidmetoder, nätverk eller andra oetiska försäljningssätt.

Reklam definieras i dessa regler som främjande av tjänster eller produkter (i viss mån även varumärken) eller där man har någon koppling till det som skrivs. Det kan exempelvis vara en musiktjänst, transport eller en produkt man själv eller någon i ens närhet erbjuder/säljer. Kring reklamförbudet gäller även det som inte uttryckligen är tips enligt punkt 6. Uppsåtliga eller upprepade överträdelser ger ett vitesföreläggande om 590:- (exkl. moms/inlägg).

brollopstorget.se/Forum/a_regler.php

• Pumpkin

septemberbrud:

7. Förbud mot reklam och annonser.
    Din medverkan får inte syfta till att göra reklam för produkter och tjänster. Man får till exempel inte:

* posta referenser, företagsnamn eller kontaktuppgifter som kan kopplas till tjänst/produkt i inlägget eller signatur.
    * skriva under inlägget med någon referens bara för att man bidragit till dessa fakta.
    * efterfråga, begära eller uppmana andra att lämna kontaktuppgifter i forumet.
    * uppge sin egen kontaktinfo för vidare information.
    * skicka reklam till adresser eller kontaktuppgifter som erhållits från webbplatsen.
    * förmedla produkter eller tjänster som baseras på pyramidmetoder, nätverk eller andra oetiska försäljningssätt.

Reklam definieras i dessa regler som främjande av tjänster eller produkter (i viss mån även varumärken) eller där man har någon koppling till det som skrivs. Det kan exempelvis vara en musiktjänst, transport eller en produkt man själv eller någon i ens närhet erbjuder/säljer. Kring reklamförbudet gäller även det som inte uttryckligen är tips enligt punkt 6. Uppsåtliga eller upprepade överträdelser ger ett vitesföreläggande om 590:- (exkl. moms/inlägg).

Det som tyvärr inte kommit med här, trots att det diskuterats fram och tillbaka här på forumet, är att det inte är tillåtet att länka i trådstart, speciellt inte till ett företag som är/har varit känt för att göra en del (smyg-)reklam här på BT.

• Pumpkin

En anmälan är något subjektivt, och även en bedömning från oss kan ju till viss del bli subjektiv, därför finns möjligheten att överklaga och då är det Communityansvarig som granskar och lämnar besked.

Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)