• MissieA

JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)

Jag gjorde ett inlägg tidigare och nu har jag blivit anmäld för att ha gjort en efterlysning?? Kan någon moderator förklara för mig varför jag har blivit varnad för det när jag bara gav ett tips och JAG GJORDE ALDRIG EN EFTERLYSNING!! Utan tipsade om en. Är det emot reglerna?

Jag måste ha missuppfattat meningen med BT för jag trodde att man skulle hjälpa varandra och det verkar inte som det för jag vill hjälpa en person, och efterlyste INGEN utan ville bara att alla skulle läsa mitt inlägg. Vad gjorde jag för fel??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 10:33
    Ett litet tillägg nu när jag ser att jag skrev heeeelt fel i början. Det jag gjorde anses vara en efterlysning har jag fattat nu hehe och det vet jag efter lite förklaring, men jag har inte gjort någon reklam och efterlysningarna fanns inte med i reglerna när jag fick tillsägelsen. Det var hänvisat till undersökningar, som är förbjudna för företag, organisationer och journalister och jag är INGET av dessa så därför anser jag att det är en felbedömning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 15:37
    Det är jag som privatperson som gjorde en efterlysning här på BT. Jag gjorde en efterlysning och i reglerna står det inget om att privatpersoner inte får efterlysa, ifall det är något jag har missat vill jag gärna att ni länkar det till tråden så att jag får läsa genom detta.

Jag ska inte behöva överklaga något när jag inte har gjort något fel!! Utan detta har hanterats väldigt dåligt och jag vill därför ha en exakt förklaring på vad jag har gjort, vilket jag inte har fått än. Så kan inte ni förklara EXAKT vad för fel jag gjorde med min tråd???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-14 14:17
    DETTA VILL VI HA SVAR PÅ FRÅN JOHAN:

* johan: "Att agera kundsupportplattform åt hennes företag är oss främmande, det får hon sköta helt själv och som sagt inte här." "Att efterlysa någon å ett företags vägnar är emot våra regler."

* en förklaring till sin hänvisning till personuppgiftslagen

* en ursäkt för anklagelserna!!

• Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)
  • Pumpkin

Tyvärr blir det ju så, svårt att komma ifrån eftersom det är de trådarna som diskuteras. Men men...

I reklampolicyn och forumreglerna står det mesta som gäller, men den var inte perfekt från början och kan behöva slipas lite på

Sofia08 skrev 2008-05-08 15:03:27 följande:
    Jag tycker också att reglerna kring vad som är reklam eller tips är otydliga. Blev faktiskt lite full i skratt när jag läste igenom den här tråden nu. I den här tråden kan man väl VERKLIGEN snacka om PR till Lillsessan!! Hennes namn nämns hur många gånger som helst. Det kallar jag gratisreklam! :-OI vilket fall som helst tycker jag att hypen kring henne har varit så stor på det här forumet en längre tid. Hon framkallar tydligen många känslor, både bra och dåliga. Lite uttjatat faktiskt.Men en tydligare förklaring i reglerna kring hur och vad som får tipsas om vora uppskattat. Linjen är väldigt tunn mellan vad man får och inte får.
  • Pumpkin

Jag fattar ingenting

Stardusty skrev 2008-05-08 15:09:53 följande:
    Ja de från "la redoute"
  • Aleta
    Stardusty skrev 2008-05-08 15:09:53 följande:
    Ja de från "la redoute"
    De verkar vara borta nu...
  • Aleta

Nu kom de tillbaka, två bikinibrudar som hoppar upp och ner överst på sidan.

• Nessan

Nu såg jag dem också. Det är ju en vanlig annons precis som de till höger om alla inläggen. De har ju också rörlig grafik, så jag ser ingen skillnad på annonserna i högerkolumnen och den i toppen.

Aleta skrev 2008-05-08 15:38:04 följande:
    Nu kom de tillbaka, två bikinibrudar som hoppar upp och ner överst på sidan.
  • Pumpkin

Samma här.

Nessan skrev 2008-05-08 15:43:59 följande:
    Nu såg jag dem också. Det är ju en vanlig annons precis som de till höger om alla inläggen. De har ju också rörlig grafik, så jag ser ingen skillnad på annonserna i högerkolumnen och den i toppen.
  • MissieA

Hehe vad roliga ni är hoppasnde brudarna med.

Undrar när Johan o den moderator som har ansvaret hör av sig, hoppas snart.

• bridesilly

Jag förstår inte det här. så fort ni vet vem nämns någonstans så blir den tråden direkt anmäld som reklam eller nåt annat. Vad är detta? Ska man inte kunna nämna nivetvem utan att det ses som reklam. Varför får man isåfall prata om nixa, aspera och andra märken och designers? Det är väl lika mycket reklam eller hur?

• annecy00

Det är ju helt fantastiskt vilken reklam företaget fått nu - tack vare BT:s varning.....................

• MissieA

Så kan det väl vara, att reklamen har kommit även om syftet inte var det, men vaddå ska dem förbjuda ordet "lillsessan" helt och hållet för det kan dem tyvärr inte göra.

Just därför vill jag ha en förklaring, för jag har inte fått det ÄN och ni ser hur sjukt mycket jag har skrivit så jag väntar på den avsnarige och Johan så att dem kan komma med en riktig förklaring och inte bortförklaringar.

Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)