• MissieA

JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)

Jag gjorde ett inlägg tidigare och nu har jag blivit anmäld för att ha gjort en efterlysning?? Kan någon moderator förklara för mig varför jag har blivit varnad för det när jag bara gav ett tips och JAG GJORDE ALDRIG EN EFTERLYSNING!! Utan tipsade om en. Är det emot reglerna?

Jag måste ha missuppfattat meningen med BT för jag trodde att man skulle hjälpa varandra och det verkar inte som det för jag vill hjälpa en person, och efterlyste INGEN utan ville bara att alla skulle läsa mitt inlägg. Vad gjorde jag för fel??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 10:33
    Ett litet tillägg nu när jag ser att jag skrev heeeelt fel i början. Det jag gjorde anses vara en efterlysning har jag fattat nu hehe och det vet jag efter lite förklaring, men jag har inte gjort någon reklam och efterlysningarna fanns inte med i reglerna när jag fick tillsägelsen. Det var hänvisat till undersökningar, som är förbjudna för företag, organisationer och journalister och jag är INGET av dessa så därför anser jag att det är en felbedömning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 15:37
    Det är jag som privatperson som gjorde en efterlysning här på BT. Jag gjorde en efterlysning och i reglerna står det inget om att privatpersoner inte får efterlysa, ifall det är något jag har missat vill jag gärna att ni länkar det till tråden så att jag får läsa genom detta.

Jag ska inte behöva överklaga något när jag inte har gjort något fel!! Utan detta har hanterats väldigt dåligt och jag vill därför ha en exakt förklaring på vad jag har gjort, vilket jag inte har fått än. Så kan inte ni förklara EXAKT vad för fel jag gjorde med min tråd???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-14 14:17
    DETTA VILL VI HA SVAR PÅ FRÅN JOHAN:

* johan: "Att agera kundsupportplattform åt hennes företag är oss främmande, det får hon sköta helt själv och som sagt inte här." "Att efterlysa någon å ett företags vägnar är emot våra regler."

* en förklaring till sin hänvisning till personuppgiftslagen

* en ursäkt för anklagelserna!!

• Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)
  • Pumpkin

Då är det ju pga andra medlemmar i så fall, för att de trådarna uppmärksammas och anmäls till oss. Anmäls en tråd så behandlas den lika, oavsett vem det gäller. Anmäls den inte, ja då är det ju inte säkert att vi uppmärksammar den ens.

bridesilly skrev 2008-05-09 13:33:59 följande:
    Fast håll med om ändå att handlar en tråd lite mer om henne än någon annan så får trådstartaren bannor varningar och tillsägelser!
  • Ankan80

Haha...det lär de aldrig erkänna!

• Zsarah

CITERAR DEJ "Du får visst efterfråga information om henne, det är inte det som är problemet. Men du får inte starta en tråd enbart för att berätta hur nöjd du är med hennes företag. Frågor och svar på frågor är helt OK.

Det handlar inte bara om henne. Ser vi att det är ett rent tips, som ej är efterfrågat och det blir anmält så plockar vi bort det. Sen måste ni också förstå att det är lite skillnad på IKEA och ett litet enmansföretag, hur taskigt det än låter.

Men länkar till företag i trådstarter är inte OK, oavsett vilket företag det är."

Men det finns fullt med andra trådar där de har skrivt hur nöjda de är med de det har köpt (stora som små företag) varför blir de inte anmälda? eller att tråden tas bort? varför sker det bara i de trådstartar där det står Lillsessans namn?
    Tycker du inte att det är lite orättvist?
    Om det ska vara sådanna reglar så ska det gälla ALLA företag inte bara vissa.

• Sommargrönt

Jag har bara hängt med i denna tråden väldigt passivt. Men nu börjar jag bli förvånad över alla regler...Varför får man inte tipsa om en bra mors dag present?

Det är många här som tipsar om bröllopspresenter och morgongåvar i form av träd i regnskogen, faddrar till apor eller liknande. Beror det inte på om man lägger fram det som en fin gåva till sin mamma eller som en uppmaning till insamling?

• Pumpkin

Då är det ju pga andra medlemmar i så fall, för att de trådarna uppmärksammas och anmäls till oss. Anmäls en tråd så behandlas den lika, oavsett vem det gäller. Anmäls den inte, ja då är det ju inte säkert att vi uppmärksammar den ens.

Zsarah skrev 2008-05-09 13:35:35 följande:
    CITERAR DEJ "Du får visst efterfråga information om henne, det är inte det som är problemet. Men du får inte starta en tråd enbart för att berätta hur nöjd du är med hennes företag. Frågor och svar på frågor är helt OK.Det handlar inte bara om henne. Ser vi att det är ett rent tips, som ej är efterfrågat och det blir anmält så plockar vi bort det. Sen måste ni också förstå att det är lite skillnad på IKEA och ett litet enmansföretag, hur taskigt det än låter.Men länkar till företag i trådstarter är inte OK, oavsett vilket företag det är."Men det finns fullt med andra trådar där de har skrivt hur nöjda de är med de det har köpt (stora som små företag) varför blir de inte anmälda? eller att tråden tas bort? varför sker det bara i de trådstartar där det står Lillsessans namn?Tycker du inte att det är lite orättvist?Om det ska vara sådanna reglar så ska det gälla ALLA företag inte bara vissa.
  • Pumpkin

Det är inte vi moderatorer som anmäler trådar i de flesta fall, alltså uppmärksammas inte allt.

• Duchess

Jag modererar inte här på BT, men väl på en annan sajt med ganska mycket trafik. Att vara moderator är ett av de otacksammaste jobb som finns. Hur man än gör så bli folk ibland arga, ledsna, sura och irriterade.

Ibland är det missförstånd som ligger bakom en konflikt. Andra gånger kan det finnas många detaljer i en historia som vanliga forumläsare inte känner till, men där det funnits kommunikation mellan vissa personer och/eller moderatorerna som förklarar moderatorernas agerande. Det är inte alltid man kan och/eller vill berätta om allt det offentligt.

Naturligtvis ska man kritisera ledningen för en sajt om man tycker att någonting är fel. Men ha också med ovanstående insikter i bagaget när det görs.

• Pumpkin

Alltid lika bra och välformulerade inlägg

Duchess skrev 2008-05-09 13:41:58 följande:
    Jag modererar inte här på BT, men väl på en annan sajt med ganska mycket trafik. Att vara moderator är ett av de otacksammaste jobb som finns. Hur man än gör så bli folk ibland arga, ledsna, sura och irriterade. Ibland är det missförstånd som ligger bakom en konflikt. Andra gånger kan det finnas många detaljer i en historia som vanliga forumläsare inte känner till, men där det funnits kommunikation mellan vissa personer och/eller moderatorerna som förklarar moderatorernas agerande. Det är inte alltid man kan och/eller vill berätta om allt det offentligt. Naturligtvis ska man kritisera ledningen för en sajt om man tycker att någonting är fel. Men ha också med ovanstående insikter i bagaget när det görs.
  • Communityansvarig
    Zsarah skrev 2008-05-09 13:28:53 följande:
    Hur tror du hon känner det då? Direkt hennes namn nämns på denna sajt så blir det värsta stormen.Olika regler, strängare då det handlar just om henne.Jag skulle bli helt knäckt om jag var henne.
    Personen använde konsekvent vårt forum helt för sina egna syften. Jag har hela tiden varit tydlig mot henne vad som gäller hon har trots detta och trots upprepade tillsägelser trotsat de regler som gäller för alla, inklusive henne, och som i första hand är satta för att värna er medlemmar. Hon har på inget sätt specialbehandlats. De flesta av de småföretagare som vistas här´vet var gränser går och respekterar dessa, om inte förr så när vi påpekar det för dom.
  • Zsarah

Lämnar denna tråd. börjar bara må dåligt över hur folk kan behandlas. Hejps

Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)