• MissieA

JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)

Jag gjorde ett inlägg tidigare och nu har jag blivit anmäld för att ha gjort en efterlysning?? Kan någon moderator förklara för mig varför jag har blivit varnad för det när jag bara gav ett tips och JAG GJORDE ALDRIG EN EFTERLYSNING!! Utan tipsade om en. Är det emot reglerna?

Jag måste ha missuppfattat meningen med BT för jag trodde att man skulle hjälpa varandra och det verkar inte som det för jag vill hjälpa en person, och efterlyste INGEN utan ville bara att alla skulle läsa mitt inlägg. Vad gjorde jag för fel??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 10:33
    Ett litet tillägg nu när jag ser att jag skrev heeeelt fel i början. Det jag gjorde anses vara en efterlysning har jag fattat nu hehe och det vet jag efter lite förklaring, men jag har inte gjort någon reklam och efterlysningarna fanns inte med i reglerna när jag fick tillsägelsen. Det var hänvisat till undersökningar, som är förbjudna för företag, organisationer och journalister och jag är INGET av dessa så därför anser jag att det är en felbedömning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 15:37
    Det är jag som privatperson som gjorde en efterlysning här på BT. Jag gjorde en efterlysning och i reglerna står det inget om att privatpersoner inte får efterlysa, ifall det är något jag har missat vill jag gärna att ni länkar det till tråden så att jag får läsa genom detta.

Jag ska inte behöva överklaga något när jag inte har gjort något fel!! Utan detta har hanterats väldigt dåligt och jag vill därför ha en exakt förklaring på vad jag har gjort, vilket jag inte har fått än. Så kan inte ni förklara EXAKT vad för fel jag gjorde med min tråd???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-14 14:17
    DETTA VILL VI HA SVAR PÅ FRÅN JOHAN:

* johan: "Att agera kundsupportplattform åt hennes företag är oss främmande, det får hon sköta helt själv och som sagt inte här." "Att efterlysa någon å ett företags vägnar är emot våra regler."

* en förklaring till sin hänvisning till personuppgiftslagen

* en ursäkt för anklagelserna!!

• Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)
  • Communityansvarig

Dessutom, man får naturligtvis tipsa, om tipset inte kommer i en trådstart, och förutsatt att tipset är oberoende, alltså utan egen vinning

• Sommargrönt

Känns det inte lite olustigt att kommentera en persons beteende i ett forum som den personen är utestängd från och som därför inte kan försvara sig själv? Det är ju ett riktigt bra sätt att bara få sin sida hörd men inte särskilt professionellt enligt mig!

Är ingen kund eller särskilt imponerad av naziståhoppen och tvivlar egentligen inte heller på att någon blivit utestängd eller felbehandlat jämfört med andra. Moderatorerna här gör säkert så gott de kan. Men man bör väl föregå med gott omdöme och vissa ALLA respekt, även de som man kanske inte är så sams med och har stängt ute?

• Communityansvarig

Och återigen vill jag verkligen trycka på detta att ingen specialbehandlas, det är synd om ni tror det, för så är det inte.

• Sommargrönt

Jag tror inte att någon särbehandlas, eller trodde i alla fall inte. Men när Redaktionen skriver ett offentligt inlägg om vad en annan person har gjort fel och hur bra man själv hanterat den situationen och den personen inte KAN försvara sig i detta forum så känns det mycket konstigt. Det får mig att ifrågasätta hur professionellt Bröllopstorget egentligen är. Och är det inte professionellt så kan man väl särbehandla folk?

• Communityansvarig

Bra sagt sommargrönt, har du helt rätt i, ska tänka på det i fortsättningen

• Sommargrönt

Tack. Var trevligt att höra.

• september2008

men nu är det ju inte så att hon har bett någon av oss att göra/skriva inlägg. det är vi själva som på eget initiativ gjort detta. hon visste inte ens om att vi gjort det förren efteråt. hur kan du då på stå att vi/ni agerar kundsupportplattform åt henne. jag skulle uppskatta om du kollade upp eller frågade lite mera innan du skrev så. varken jag eller missiea har gjort något som vi blivit ombedda att göra. vi var bara helt enkelt två olika personer som ville hjälpa en tjej här på bt utan en tanke på att det skulle uppfattas som reklam. att på stå att vi två agerat åt henne känns helt fel och jag känner mig lite kränkt av det påståendet.
    tills innan så har jag bara kännt att jag vill veta förklaringen till missiea's anmälan (min har jag förstått att det var fel då jag hade länk i mitt startinlägg) men när du skriver så utan grund så vill jag ha antingen en förklaring till ditt påstående eller en ursäkt.

irriterrad men en trevlig person ändå (jag alltså)

Communityansvarig skrev 2008-05-09 13:31:00 följande:
    Att agera kundsupportplattform åt hennes företag är oss främmande, det får hon sköta helt själv och som sagt inte här. Att smutskasta folk på det sättet tycker jag ockås är väldigt, väldigt lågt.Fröken Larsson, vi är ett komersiellt företag som tillhandahåller en mötesplats som är gratis för medlemmarna. Att driva trafik eller samla in pengar till tredje part eller uppmana till insamlingar är inte ok, även om syftet är gott/ för välgörenhet, det får man i så fall sköta på annan plats, beklagar.
  • Pumpkin
    Jag vill också förtydliga en sak - för er som tycker att jag är en BT-polis/besserwisser/nazi:

När jag blev moderator tog jag på mig ett ansvar att upprätthålla ordningen på den här sidan, precis som de andra moderatorerna. Vi fick regler att rätta oss efter och därmed regler som alla medlemmar ska följa, och alltså är vårt jobb att se till att reglerna efterlevs. Vi är alltså inte "poliser" för att det är "kul" utan för att det var vad vi tog på oss när vi tackade ja till uppdraget. Inte heller tror vi att vi är bättre än andra, men vi vet att alla inte är lika insatta i reglerna som vi - och framförallt redaktionen - är och har då som uppdrag att även informera om sådana saker.

Att JAG ofta finns i sådana här trådar, ja i de flesta trådar, är för att jag är online väldigt mycket. Jag trivs med min roll som moderator, MEN, jag har fortfarande ett personligt intresse i den här sajten och hänger således här alla möjliga tider på dygnet. Faller då nånting i mitt knä, jag kanske ser en tråd/ett inlägg som spårat ur eller jag kanske får ett ärende i rapportlistan, då MÅSTE jag ju handla - det är (som jag upprepat några gånger nu) vad jag tagit på mig.

Ledsen att vissa då uppfattar mig som en polis/besserwisser/nazi, men jag försöker bara leva upp till det jag lovat och jag försöker göra det snyggt och snabbt - vilket många medlemmar som tur är uppfattar
  • rosesarered

Lite OT men,
    Om jag förstått rätt så har personen som diskuteras polisanmält BT på grund av att hennes riktiga namn publicerats i forumet. Det är absolut fel att det ska få hända då de flesta/många vill vara anonyma här på forumet.
    Men om jag kommer ihåg rätt så hade denna medlem ändå en bild på sitt ansikte som presentationsbild..
    Det jag vill säga är alla ni som vill vara anonyma här, lägg inte ut bilder på er själva i galleriet eller som presentationsbild! tänk på det alla ni som värnar om er anonymitet..

en liten parentes bara..

• Sommargrönt

Det är så tråkigt att alla känner sig påhoppade. Jag är helt övertygad om att Pumpkin gör det bästa hon kan. Regler är till för att förbättra och förtydliga. Ingen ska behöva känna sig påhoppad så. Låt det rinna av dig bara, alla kan inte vara snälla förstående människor. :)

Men jag förstår verkligen de som håller igång den här tråden. För argumenten som ges är verkligen inte hållbara. Varför inte bara förklara att i det befintliga regelverket framgick det inte att detta är förbjudet, be om ursäkt för att tråden togs bort och korrigera regelverket så det är tydligt till nästa gång? Jag hade tyckt illa om att få en tillsägelse jag inte KUNNAT veta om i förväg! Ge upprättelse åt de som blivit felbehandlade så alla kan gå vidare!

Och trevlig helg. ;)

Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)