• MissieA

JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)

Jag gjorde ett inlägg tidigare och nu har jag blivit anmäld för att ha gjort en efterlysning?? Kan någon moderator förklara för mig varför jag har blivit varnad för det när jag bara gav ett tips och JAG GJORDE ALDRIG EN EFTERLYSNING!! Utan tipsade om en. Är det emot reglerna?

Jag måste ha missuppfattat meningen med BT för jag trodde att man skulle hjälpa varandra och det verkar inte som det för jag vill hjälpa en person, och efterlyste INGEN utan ville bara att alla skulle läsa mitt inlägg. Vad gjorde jag för fel??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 10:33
    Ett litet tillägg nu när jag ser att jag skrev heeeelt fel i början. Det jag gjorde anses vara en efterlysning har jag fattat nu hehe och det vet jag efter lite förklaring, men jag har inte gjort någon reklam och efterlysningarna fanns inte med i reglerna när jag fick tillsägelsen. Det var hänvisat till undersökningar, som är förbjudna för företag, organisationer och journalister och jag är INGET av dessa så därför anser jag att det är en felbedömning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 15:37
    Det är jag som privatperson som gjorde en efterlysning här på BT. Jag gjorde en efterlysning och i reglerna står det inget om att privatpersoner inte får efterlysa, ifall det är något jag har missat vill jag gärna att ni länkar det till tråden så att jag får läsa genom detta.

Jag ska inte behöva överklaga något när jag inte har gjort något fel!! Utan detta har hanterats väldigt dåligt och jag vill därför ha en exakt förklaring på vad jag har gjort, vilket jag inte har fått än. Så kan inte ni förklara EXAKT vad för fel jag gjorde med min tråd???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-14 14:17
    DETTA VILL VI HA SVAR PÅ FRÅN JOHAN:

* johan: "Att agera kundsupportplattform åt hennes företag är oss främmande, det får hon sköta helt själv och som sagt inte här." "Att efterlysa någon å ett företags vägnar är emot våra regler."

* en förklaring till sin hänvisning till personuppgiftslagen

* en ursäkt för anklagelserna!!

• Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)
  • Pumpkin

Ja

september2008 skrev 2008-05-09 15:21:18 följande:
    i väntan på johans svar så tänkte jag passa på att fråga en sak.får jag länka till en annan persons blogg om den personen gör något som jag tycker om? då menar jag bortsätt från att jag startar en tråd och ha länken i trådstarten?om man inte vet om det är en blogg som genererar pengar???
  • MissieA
    september2008 skrev 2008-05-09 15:21:18 följande:
    i väntan på johans svar så tänkte jag passa på att fråga en sak.får jag länka till en annan persons blogg om den personen gör något som jag tycker om? då menar jag bortsätt från att jag startar en tråd och ha länken i trådstarten?om man inte vet om det är en blogg som genererar pengar???
    Men pumpkin det var just det jag gjorde, så vad är skillnaden?? Är lite nyfiken nu
  • Pumpkin

Du menar varför tråden inte läggs tillbaka? Det har egentligen inget med dig att göra utan just att vi nu vet att det är en pengagenererande blogg. Alla Metros bloggar är det.

MissieA skrev 2008-05-09 15:26:19 följande:
    Men pumpkin det var just det jag gjorde, så vad är skillnaden?? Är lite nyfiken nu
  • MissieA
    Pumpkin skrev 2008-05-09 15:31:24 följande:
    Du menar varför tråden inte läggs tillbaka? Det har egentligen inget med dig att göra utan just att vi nu vet att det är en pengagenererande blogg. Alla Metros bloggar är det.
    Okey så alla inlägg om metros bloggar tas bort? Vad är reglerna gällande bloggar som folk tjänar pengar på, får man inte länka till dem även om man själv inte tjänar något på det?

Men tråden SKA läggas tillbaka bara utan länken i så fall. hoppas du förstår varför.
  • Aleta

Vill bara påpeka för Pumpkin att jag uppskattar ditt jobb jättemycket och tycker om dina inlägg.

• MissieA
    Aleta skrev 2008-05-09 16:01:48 följande:
    Vill bara påpeka för Pumpkin att jag uppskattar ditt jobb jättemycket och tycker om dina inlägg.
    Vi är många som gör det
  • Pumpkin

Puss på dig Aleta! Kyss Skrattande

MissieA: Det kan ju ses som en insamling (nu spånar jag lite här för jag har inte varit med om vinstdrivande bloggar förut) och det är ju som bekant inte tillåtet. Antar jag, kanske?

• MissieA

Pumpkin: Okey men det låter vettigt, för jag trodde att samma sak gällde som för reklam-reglerna vad det gäller bloggar som folk tjänar pengar på. Men bra att jag vet nu.

• Nessan

Nu har jag blivit bortkollrad avseende reklamreglerna här! Jag trodde jag hade ganska bra koll faktiskt, men detta med vinstdrivande bloggar rör till det.

Hur ska jag kunna veta om en blogg är vinstdrivande? Om jag tex läser i en blogg om en superfin servettvikning som jag sedan tipsar om här på BT (alltså en vikning bara, inte nån vara eller tjänst som erbjuds) och det sedan visar sig vara en vinstdrivande blogg, kan jag då bli varnad för det?

Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)