• MissieA

JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)

Jag gjorde ett inlägg tidigare och nu har jag blivit anmäld för att ha gjort en efterlysning?? Kan någon moderator förklara för mig varför jag har blivit varnad för det när jag bara gav ett tips och JAG GJORDE ALDRIG EN EFTERLYSNING!! Utan tipsade om en. Är det emot reglerna?

Jag måste ha missuppfattat meningen med BT för jag trodde att man skulle hjälpa varandra och det verkar inte som det för jag vill hjälpa en person, och efterlyste INGEN utan ville bara att alla skulle läsa mitt inlägg. Vad gjorde jag för fel??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 10:33
    Ett litet tillägg nu när jag ser att jag skrev heeeelt fel i början. Det jag gjorde anses vara en efterlysning har jag fattat nu hehe och det vet jag efter lite förklaring, men jag har inte gjort någon reklam och efterlysningarna fanns inte med i reglerna när jag fick tillsägelsen. Det var hänvisat till undersökningar, som är förbjudna för företag, organisationer och journalister och jag är INGET av dessa så därför anser jag att det är en felbedömning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 15:37
    Det är jag som privatperson som gjorde en efterlysning här på BT. Jag gjorde en efterlysning och i reglerna står det inget om att privatpersoner inte får efterlysa, ifall det är något jag har missat vill jag gärna att ni länkar det till tråden så att jag får läsa genom detta.

Jag ska inte behöva överklaga något när jag inte har gjort något fel!! Utan detta har hanterats väldigt dåligt och jag vill därför ha en exakt förklaring på vad jag har gjort, vilket jag inte har fått än. Så kan inte ni förklara EXAKT vad för fel jag gjorde med min tråd???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-14 14:17
    DETTA VILL VI HA SVAR PÅ FRÅN JOHAN:

* johan: "Att agera kundsupportplattform åt hennes företag är oss främmande, det får hon sköta helt själv och som sagt inte här." "Att efterlysa någon å ett företags vägnar är emot våra regler."

* en förklaring till sin hänvisning till personuppgiftslagen

* en ursäkt för anklagelserna!!

• Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)
  • september2008

mycket bra sagt

Sommargrönt skrev 2008-05-09 14:06:45 följande:
    Det är så tråkigt att alla känner sig påhoppade. Jag är helt övertygad om att Pumpkin gör det bästa hon kan. Regler är till för att förbättra och förtydliga. Ingen ska behöva känna sig påhoppad så. Låt det rinna av dig bara, alla kan inte vara snälla förstående människor. :)Men jag förstår verkligen de som håller igång den här tråden. För argumenten som ges är verkligen inte hållbara. Varför inte bara förklara att i det befintliga regelverket framgick det inte att detta är förbjudet, be om ursäkt för att tråden togs bort och korrigera regelverket så det är tydligt till nästa gång? Jag hade tyckt illa om att få en tillsägelse jag inte KUNNAT veta om i förväg! Ge upprättelse åt de som blivit felbehandlade så alla kan gå vidare!Och trevlig helg. ;)
  • Pumpkin

Absolut, jag känner hur det rinner av mig

Vi har bett om ursäkt, eller i alla fall erkänt (jag vet ju inte vad moderatorn som tog hand om ärendet har sagt) att det inte står tillräckligt tydligt i reglerna vad som gäller vid efterlysningar. Vi har också sagt att vi ska korrigera det och att vi tycker att det är bra med diskussioner, inget kan vara perfekt från början

Sommargrönt skrev 2008-05-09 14:06:45 följande:
    Det är så tråkigt att alla känner sig påhoppade. Jag är helt övertygad om att Pumpkin gör det bästa hon kan. Regler är till för att förbättra och förtydliga. Ingen ska behöva känna sig påhoppad så. Låt det rinna av dig bara, alla kan inte vara snälla förstående människor. :)Men jag förstår verkligen de som håller igång den här tråden. För argumenten som ges är verkligen inte hållbara. Varför inte bara förklara att i det befintliga regelverket framgick det inte att detta är förbjudet, be om ursäkt för att tråden togs bort och korrigera regelverket så det är tydligt till nästa gång? Jag hade tyckt illa om att få en tillsägelse jag inte KUNNAT veta om i förväg! Ge upprättelse åt de som blivit felbehandlade så alla kan gå vidare!Och trevlig helg. ;)
  • Sommargrönt

Jag vet att det låter lite små löjligt men nu är ju jag nog lite lik de som verkar vara upprörda. Jag tror att tillsägelsen behöver tas bort...att tråden försvinner, visst, för den är olämplig enligt er. Men eftersom det inte framgick i regelverket så ska den "formella" tillsägelsen dras tillbaka, inte byta kategori eller så, det är bara förvirrande.

• Pumpkin

Fast tillsägelsen finns ju inte kvar - därav tillsägelse istället för varning.

OM nu tillsägelsen ska dras tillbaka så ligger det utanför mina händer.

• Sommargrönt

Fast en tillsägelse är ju en mild form av varning...Jag hade en tråd som togs bort för att det blev läskig stämning i den tror jag det var. Om jag fått en tillsägelse för det hade jag blivit väldigt upprörd, det var ju inte mitt fel! Ordet tillsägelse är inte så trevligt när man inte kunnat veta att man gjort fel.

Hoppas dem tar bort den, vet att inte du kan. Jag tycker förresten att du gör ett jättebra jobb. Jag hade lämnat den här tråden för hundra år sen av trötthet om jag varit du. ;)

• Pumpkin

Haha, det hade jag också gjort om jag vore en helt igenom vettig människa

• september2008

nu skulle jag bara vilja ha svar av johan på det som han tidigare skrev till svar och som jag nu svarat tillbaka på.

sedan är jag oxå nöjd.

• MissieA
    Communityansvarig skrev 2008-05-09 13:31:00 följande:
    Att agera kundsupportplattform åt hennes företag är oss främmande, det får hon sköta helt själv och som sagt inte här. Att smutskasta folk på det sättet tycker jag ockås är väldigt, väldigt lågt.Fröken Larsson, vi är ett komersiellt företag som tillhandahåller en mötesplats som är gratis för medlemmarna. Att driva trafik eller samla in pengar till tredje part eller uppmana till insamlingar är inte ok, även om syftet är gott/ för välgörenhet, det får man i så fall sköta på annan plats, beklagar.
    Hon har inte personligen gjort det utan det är jag som privatperson som gjorde en efterlysning här på BT. Jag känner inte lillsessan och därför är det ingen reklam för jag tjänar inte ett öre på att säga hennes namn eller länka till hennes blogg/hemsida. Jag gjorde en efterlysning och i reglerna står det inget om att privatpersoner inte får efterlys, ifall det är något jag har missat vill jag gärna att ni länkar det till tråden så att jag får läsa genom detta.

Jag ska inte behöba överklaga något när jag inte har gjort något fel!! Utan detta har hanterats väldigt dåligt och jag vill därför ha en exakt förklaring på vad jag har gjort, vilket jag inte har fått än. Så kan inte du förklara EXAKT vad för fel jag gjorde med min tråd, eftersom du ändå är ansvarig för BT!..
  • MissieA
    Pumpkin skrev 2008-05-09 13:34:18 följande:
    Jag tror att det är svårt att förstå hur många anmälningar och ärenden vi hanterar per dag - om reklam för både små och stora företag, om påhopp, om smutskastning osv osv. Alla behandlas lika, men alla reagerar inte och har inte samma supporterskara som hon har.
    Men pumpkin jag har ju inte sagt något elakt om någon, jag gjorde inte reklam, och har inte gjort något fel enligt reglerna, så vad har jag gjort för att behandlas så här. INGEN VILL JU SVARA PÅ DET Jag reagerar för att jag just nu känner mig diskriminerad och väldigt lessen. Om jag hade fått en korekt förklaring så hade jag inte reagerat alls och lämnat detta bakom mig. Jag gör inte detta för att jävlas med er ansvariga.
  • Pumpkin

Det där inlägget var inte alls menat till dig MissieA

MissieA skrev 2008-05-09 14:54:45 följande:
    Men pumpkin jag har ju inte sagt något elakt om någon, jag gjorde inte reklam, och har inte gjort något fel enligt reglerna, så vad har jag gjort för att behandlas så här. INGEN VILL JU SVARA PÅ DET Jag reagerar för att jag just nu känner mig diskriminerad och väldigt lessen. Om jag hade fått en korekt förklaring så hade jag inte reagerat alls och lämnat detta bakom mig. Jag gör inte detta för att jävlas med er ansvariga.
Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)