• MissieA

JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)

Jag gjorde ett inlägg tidigare och nu har jag blivit anmäld för att ha gjort en efterlysning?? Kan någon moderator förklara för mig varför jag har blivit varnad för det när jag bara gav ett tips och JAG GJORDE ALDRIG EN EFTERLYSNING!! Utan tipsade om en. Är det emot reglerna?

Jag måste ha missuppfattat meningen med BT för jag trodde att man skulle hjälpa varandra och det verkar inte som det för jag vill hjälpa en person, och efterlyste INGEN utan ville bara att alla skulle läsa mitt inlägg. Vad gjorde jag för fel??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 10:33
    Ett litet tillägg nu när jag ser att jag skrev heeeelt fel i början. Det jag gjorde anses vara en efterlysning har jag fattat nu hehe och det vet jag efter lite förklaring, men jag har inte gjort någon reklam och efterlysningarna fanns inte med i reglerna när jag fick tillsägelsen. Det var hänvisat till undersökningar, som är förbjudna för företag, organisationer och journalister och jag är INGET av dessa så därför anser jag att det är en felbedömning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 15:37
    Det är jag som privatperson som gjorde en efterlysning här på BT. Jag gjorde en efterlysning och i reglerna står det inget om att privatpersoner inte får efterlysa, ifall det är något jag har missat vill jag gärna att ni länkar det till tråden så att jag får läsa genom detta.

Jag ska inte behöva överklaga något när jag inte har gjort något fel!! Utan detta har hanterats väldigt dåligt och jag vill därför ha en exakt förklaring på vad jag har gjort, vilket jag inte har fått än. Så kan inte ni förklara EXAKT vad för fel jag gjorde med min tråd???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-14 14:17
    DETTA VILL VI HA SVAR PÅ FRÅN JOHAN:

* johan: "Att agera kundsupportplattform åt hennes företag är oss främmande, det får hon sköta helt själv och som sagt inte här." "Att efterlysa någon å ett företags vägnar är emot våra regler."

* en förklaring till sin hänvisning till personuppgiftslagen

* en ursäkt för anklagelserna!!

• Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)
  • MissieA
    Fjosok skrev 2008-05-12 21:46:25 följande:
    250 inlägg för att lösa en sådan fråga ..wow :-O
    Säger jag med!!! Att man inte bara kan få en riktig förklaring och lämna allt bakom sig, men att jag inte ens kan få en riktig ursäkt för att dem har felbehandlat mitt ärende och att det aldrig ens borde ha blivit ett ärende utan att dem istället ber om ursäkt för att det jag ska ha gjort (efterlyst) inte står med i reglerna!! Väldigt lågt!

Och att du Johan kommer in och svarar på andra inlägg men inte på mina är också väldigt illa för detta handlar ändå mest om mig och att ni bara fortsätter göra fel istället för att rätt dem felen ni har gjort.
  • Communityansvarig

MIssieA, våra regler och vår upprätthållning är aldrig personlig på det sättet, det är synd om du tar det så. Att efterlysa någon å ett företags vägnar är emot våra regler. Att göra reklam, vilket det faktiskt blir i det här sammanhanget, är det också. Det är synd om du tagit detta personligt, gör inte det, för så är verkligen inte. Jag ber om ursäkt om jag uppfattats som otrevlig, det var i så fall verkligen inte min mening.

• september2008

johan till detta vill jag ha svar
    "Att agera kundsupportplattform åt hennes företag är oss främmande, det får hon sköta helt själv och som sagt inte här. Att smutskasta folk på det sättet tycker jag ockås är väldigt, väldigt lågt.

Fröken Larsson, vi är ett komersiellt företag som tillhandahåller en mötesplats som är gratis för medlemmarna. Att driva trafik eller samla in pengar till tredje part eller uppmana till insamlingar är inte ok, även om syftet är gott/ för välgörenhet, det får man i så fall sköta på annan plats, beklagar."

du påstå att jag/vi har blivit ombedda av henne att länka till henne. att du ens påstå något sådan utan att ens kolla upp innan gör mig både arg och känner mig kränkt. det jag gjorde gjorde jag bara för att hjälpa tjejn här på bt.
    jag vill ha en förklaring till ditt påstående och en förklaring till hur du kan skriva något sådan här utan att tänka först...

• Sommargrönt

Handlade inte reklamen om att det var en Metroblogg. Pumpkin sa väl att det var därför som inlägget inte kunde läggas tillbaka?

MissieA: Du har ju faktiskt fått en ursäkt nu. Och reglerna ska förtydligas. Och tjejen du hjälpte till att efterlysa är ju funnen. Kanske dags att sluta med flaggan i topp nu?

• MissieA
    Communityansvarig skrev 2008-05-12 21:52:30 följande:
    MIssieA, våra regler och vår upprätthållning är aldrig personlig på det sättet, det är synd om du tar det så. Att efterlysa någon å ett företags vägnar är emot våra regler. Att göra reklam, vilket det faktiskt blir i det här sammanhanget, är det också. Det är synd om du tagit detta personligt, gör inte det, för så är verkligen inte. Jag ber om ursäkt om jag uppfattats som otrevlig, det var i så fall verkligen inte min mening.
    Okey nu har jag fattat att du anser det som att jag har gjort reklam, men på vilket sätt?? Tror du att jag känner lillsessan eller vaddå?

Och jag efterlyste inte åt företagets vägnar för Lillsessan talade aldrig om för mig att jag skulle göra ett inlägg här på BT åt hennes företag utan jag efterlyste denna medlem för att hjälpa den bruden och inte lillsessan, men det tror ju tydligen du. Och detta är personligt för att du kränker mig Johan när du anklagar mig för saker utan några som helst bevis. Kom med några bevis på att jag efterlyste medlemmen åt lillsessan eller att jag känner lillsessan, för först då är det inte personligt.

Nu kanske det framstår som att jag är otrevlig, men tyvärr har jag varit väldigt trevlig i denna tråd men kan inte vara det längre när du inte är trevlig mot mig heller. Detta är väldigt synd för jag tycker så mycket om BT, men du verkar inte ens vilja lösa detta.
  • MissieA
    Sommargrönt skrev 2008-05-12 21:58:03 följande:
    Handlade inte reklamen om att det var en Metroblogg. Pumpkin sa väl att det var därför som inlägget inte kunde läggas tillbaka?MissieA: Du har ju faktiskt fått en ursäkt nu. Och reglerna ska förtydligas. Och tjejen du hjälpte till att efterlysa är ju funnen. Kanske dags att sluta med flaggan i topp nu?
    Flaggan är inte i topp när man känner sig kränkt, för nu mår jag mer dåligt än innan faktiskt. För jag har inte fått en ursäkt för det dem har gjort mot mig utan för att deras regler inte är tillräckligt tydliga. Det finns en skillnad och dem skyller allt på mig istället för att stå för det dem har gjort. Det kanske är svårt för dig att förstå för du inte är i min situation men det känns förj*vligt att bli behandlad så här.
  • september2008

nej reklamen var ju att det var till lillsessan. sedan var det fel att det var en blogg som får betalt per klickning.
    om jag hänger med på vad missieA vill så äör det en förklaring till det hela som går ihop och inte som nu där man hänvisar till en sak som sedan blir en annan.

finns det inte med i reglerna kan man inte heller få tillsägelse för den saken. att man lägger till det i reglerna är ju toppen men det går ju inte att dömma folk innan man gjort det. regler måste ju gå att läsas fram inte gissa sig fram.

jag släpper gärna detta efter att johan förklarat sitt påstående som jag skrivit om ovan.

Sommargrönt skrev 2008-05-12 21:58:03 följande:
    Handlade inte reklamen om att det var en Metroblogg. Pumpkin sa väl att det var därför som inlägget inte kunde läggas tillbaka?MissieA: Du har ju faktiskt fått en ursäkt nu. Och reglerna ska förtydligas. Och tjejen du hjälpte till att efterlysa är ju funnen. Kanske dags att sluta med flaggan i topp nu?
  • Duchess

Men hallå.. visst är det här en internetsajt? Det är inte en demokrati i klassisk bemärkelse. De som sköter sajten gör det efter bästa förmåga, och har faktiskt rätt att styra över spelreglerna.

Jag har liiiite svårt att se borttagande av inlägg som en form av personlig kränkning...

• Pumpkin
    MissieA: Skjut mig inte nu, alla har vi rätt att känna vad vi känner, men jag tycker inte alls att varken jag eller Johan skyller allt på dig - utan på att reglerna varit lite för otydliga.

• MissieA
    september2008 skrev 2008-05-12 22:02:16 följande:
    nej reklamen var ju att det var till lillsessan. sedan var det fel att det var en blogg som får betalt per klickning.om jag hänger med på vad missieA vill så äör det en förklaring till det hela som går ihop och inte som nu där man hänvisar till en sak som sedan blir en annan.finns det inte med i reglerna kan man inte heller få tillsägelse för den saken. att man lägger till det i reglerna är ju toppen men det går ju inte att dömma folk innan man gjort det. regler måste ju gå att läsas fram inte gissa sig fram.jag släpper gärna detta efter att johan förklarat sitt påstående som jag skrivit om ovan.
    Du förstår mig helt rätt! Och det står inte i reglerna heller att man inte får länka en blogg som någon annan vinner något på, så jag har INTE brutit mot några regler och därför vill jag ha en förklaring på varför jag fick en tillsägelse och på hur man kan behandla människor så här utan att dem har gjort något fel.
Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)