• MissieA

JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)

Jag gjorde ett inlägg tidigare och nu har jag blivit anmäld för att ha gjort en efterlysning?? Kan någon moderator förklara för mig varför jag har blivit varnad för det när jag bara gav ett tips och JAG GJORDE ALDRIG EN EFTERLYSNING!! Utan tipsade om en. Är det emot reglerna?

Jag måste ha missuppfattat meningen med BT för jag trodde att man skulle hjälpa varandra och det verkar inte som det för jag vill hjälpa en person, och efterlyste INGEN utan ville bara att alla skulle läsa mitt inlägg. Vad gjorde jag för fel??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 10:33
    Ett litet tillägg nu när jag ser att jag skrev heeeelt fel i början. Det jag gjorde anses vara en efterlysning har jag fattat nu hehe och det vet jag efter lite förklaring, men jag har inte gjort någon reklam och efterlysningarna fanns inte med i reglerna när jag fick tillsägelsen. Det var hänvisat till undersökningar, som är förbjudna för företag, organisationer och journalister och jag är INGET av dessa så därför anser jag att det är en felbedömning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 15:37
    Det är jag som privatperson som gjorde en efterlysning här på BT. Jag gjorde en efterlysning och i reglerna står det inget om att privatpersoner inte får efterlysa, ifall det är något jag har missat vill jag gärna att ni länkar det till tråden så att jag får läsa genom detta.

Jag ska inte behöva överklaga något när jag inte har gjort något fel!! Utan detta har hanterats väldigt dåligt och jag vill därför ha en exakt förklaring på vad jag har gjort, vilket jag inte har fått än. Så kan inte ni förklara EXAKT vad för fel jag gjorde med min tråd???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-14 14:17
    DETTA VILL VI HA SVAR PÅ FRÅN JOHAN:

* johan: "Att agera kundsupportplattform åt hennes företag är oss främmande, det får hon sköta helt själv och som sagt inte här." "Att efterlysa någon å ett företags vägnar är emot våra regler."

* en förklaring till sin hänvisning till personuppgiftslagen

* en ursäkt för anklagelserna!!

• Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)
  • MissieA
    september2008 skrev 2008-05-12 22:29:03 följande:
    tidigare hänvisade johan även till att det var fel att efterslysa denna person pga personuppgiftslagen. jag har nu läst en hel del om den och jag förstår fortfarande inte varför du hänvisade till den.
    Haha tyvärr måste jag skratta jag tror att han gjorde det för att han själv inte var medveten om sajtens regler utan bara antog att han hade rätt och att jag inte visste vad jag snackade om.
  • september2008

kan inte bara vi/ni låta tråden vara så att johan kan svara.
    det verkar inte som om han gå tillbaka i tråden och läser och vi vill faktist få svar på våra saker. inga tolkningar eller gissningar eller åsikter om detta ämne.
    hur ska man kunna avsluta detta när alla bara ska lägga sig i.
    snäll att bry sig men just nu vill vi nog båda bara ha svar från johan.

pumpkin vill du hjälpa till med något nu så få johan att svara i stället. men tack för dina tidigare svar.

• september2008

och gillar man inte denna tråden så behöver man inte läsa alla sidor.

visst stämmer det du skriver om att bt kan göra som dom vill.
    men om dom inte tar hand om oss som skriver så försvinner vi ju och försvinner vi så vill ju inga företag annonsera och då får bt inga pengar.

Vidalila skrev 2008-05-12 22:25:12 följande:
    Hmm... har ni tänkt på hur mycket gratisreklam ni gett till företaget ifråga nu då? 28 sidor gratisreklam är ju inte så pjåkigt...Det här verkar ha antagit helt sanslösa proportioner. Som Duchess skrev innan så har den som äger och förvaltar en internetsida rätt att ta bort användare och inlägg som de tycker strider mot syftet med siten. De behöver inte ens informera om det innan egentligen. BT är ingen rättighet, utan ett community där moderatorerna bestämmer. Jag tycker BTs moderatorer gör ett fenomenalt jobb, sen kan de vara lite petiga ibland :P , :) men det är inget att bli upprörd eller arg för, de gör bara sitt jobb. Gillar man inte reglerna finns det andra siter att hänga på.
  • Sommargrönt

Känns som att ett bättre sätt är att skriva en skriftlig överklagan då än att ha en diskussionstråd i ett allmänt forum? Men visst, jag lämnar tråden tyckandes att vissa här är oresonliga istället för att känna med dem som jag gjorde nyss. Lycka till!

• Pumpkin

Johan återkommer säkert imorgon, under sina egentliga arbetstider.

september2008 skrev 2008-05-12 22:31:56 följande:
    kan inte bara vi/ni låta tråden vara så att johan kan svara.det verkar inte som om han gå tillbaka i tråden och läser och vi vill faktist få svar på våra saker. inga tolkningar eller gissningar eller åsikter om detta ämne.hur ska man kunna avsluta detta när alla bara ska lägga sig i.snäll att bry sig men just nu vill vi nog båda bara ha svar från johan.pumpkin vill du hjälpa till med något nu så få johan att svara i stället. men tack för dina tidigare svar.
  • Pumpkin

Och jag drar mig tillbaka för kvällen och återkommer väl först när Johan svarat då om det skulle vara något.

Jag tycker för övrigt att alla kommentarer från Sommargrönt är väldigt vettiga.

Natti natti brudar!

• september2008

jag gjorde en tråd ungefär som missea men jag hade en länk i min trådstart. jag har nu insett att det var mitt fel och släppt den tillsägelse som jag fick pga det.

och ja jag vill ha en förklaring på hans anklagesle att jag srungit lilssesans ärende.

Sommargrönt skrev 2008-05-12 22:30:14 följande:
    MissieA: Jag tycker att jag har läst flera gånger ovan att Johan skrivit att det liksom BLEV reklam, inte att du GJORDE reklam. Så du har inte gjort FEL, det bara blev så. Och det kunde inte du veta, så därför har du fått en ursäkt. Så tolkar jag det i alla fall. Att du lyckats med bravaden att vinna mitt bland alla paragrafer. Du har fått återupprättelse. Innan kvällens ursäkt tyckte jag inte att du fått det. Men nu tycker jag det. Du borde vara glad!September2008: Jag har inte hängt med så bra på vad som hände dig, hann aldrig läsa ditt inlägg så jag förstår inte. Och har inte sett något svar från Johan än heller...Men Pumpkin verkar ju förklara så bra, varför duger inte hennes förklaring? Är det för Johans inlägg till dig där det lät som att du sprang Lillsessans ärenden?
  • Pumpkin

Fast han har aldrig sagt att du/ni sprungit LS ärenden, bara att BT inte kan tänka sig att göra det.

Godnatt

september2008 skrev 2008-05-12 22:38:15 följande:
    jag gjorde en tråd ungefär som missea men jag hade en länk i min trådstart. jag har nu insett att det var mitt fel och släppt den tillsägelse som jag fick pga det.och ja jag vill ha en förklaring på hans anklagesle att jag srungit lilssesans ärende.
  • MissieA
    september2008 skrev 2008-05-12 22:38:15 följande:
    jag gjorde en tråd ungefär som missea men jag hade en länk i min trådstart. jag har nu insett att det var mitt fel och släppt den tillsägelse som jag fick pga det.och ja jag vill ha en förklaring på hans anklagesle att jag srungit lilssesans ärende.
    Det vill jag med ha, alltså hans anklagelser om att jag med har sprungit lillsessans ärende. Så detta är jag ute efter nu och vad han menar att jag gjorde för reklam. Stå på dig du med, och jag hoppas verkligen att han svarar på din undran med.
  • september2008

vem kunde tro att det skulle vara så svårt att reda ut detta.

nej nu går jag oxå till sängs. få se om det blir något svar i morgon.

natti

MissieA skrev 2008-05-12 22:41:05 följande:
    Det vill jag med ha, alltså hans anklagelser om att jag med har sprungit lillsessans ärende. Så detta är jag ute efter nu och vad han menar att jag gjorde för reklam. Stå på dig du med, och jag hoppas verkligen att han svarar på din undran med.
Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)