• MissieA

JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)

Jag gjorde ett inlägg tidigare och nu har jag blivit anmäld för att ha gjort en efterlysning?? Kan någon moderator förklara för mig varför jag har blivit varnad för det när jag bara gav ett tips och JAG GJORDE ALDRIG EN EFTERLYSNING!! Utan tipsade om en. Är det emot reglerna?

Jag måste ha missuppfattat meningen med BT för jag trodde att man skulle hjälpa varandra och det verkar inte som det för jag vill hjälpa en person, och efterlyste INGEN utan ville bara att alla skulle läsa mitt inlägg. Vad gjorde jag för fel??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 10:33
    Ett litet tillägg nu när jag ser att jag skrev heeeelt fel i början. Det jag gjorde anses vara en efterlysning har jag fattat nu hehe och det vet jag efter lite förklaring, men jag har inte gjort någon reklam och efterlysningarna fanns inte med i reglerna när jag fick tillsägelsen. Det var hänvisat till undersökningar, som är förbjudna för företag, organisationer och journalister och jag är INGET av dessa så därför anser jag att det är en felbedömning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 15:37
    Det är jag som privatperson som gjorde en efterlysning här på BT. Jag gjorde en efterlysning och i reglerna står det inget om att privatpersoner inte får efterlysa, ifall det är något jag har missat vill jag gärna att ni länkar det till tråden så att jag får läsa genom detta.

Jag ska inte behöva överklaga något när jag inte har gjort något fel!! Utan detta har hanterats väldigt dåligt och jag vill därför ha en exakt förklaring på vad jag har gjort, vilket jag inte har fått än. Så kan inte ni förklara EXAKT vad för fel jag gjorde med min tråd???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-14 14:17
    DETTA VILL VI HA SVAR PÅ FRÅN JOHAN:

* johan: "Att agera kundsupportplattform åt hennes företag är oss främmande, det får hon sköta helt själv och som sagt inte här." "Att efterlysa någon å ett företags vägnar är emot våra regler."

* en förklaring till sin hänvisning till personuppgiftslagen

* en ursäkt för anklagelserna!!

• Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)
  • september2008

och en förklaring till sin hänvisning till personuppgiftslagen (är nyfiken vad den hade med saken att göra) och varför han formulerade sin förklaring till mig tidigare så att det fick mig att känna att vi hade sprungit lillsessans ärende.

• MissieA
    september2008 skrev 2008-05-14 09:11:38 följande:
    just nu känns det inte som om det är så bra kundsupport från johans sida. visst att man han har ett annat jobb att sköta men så lång tid tar det inte att ge ett svar eller förklara sig.
    KÄnner jag med, det tar bara några minuter och sen är det överstökat, men men tydligen verkar han inte vilja göra det.
  • MissieA

Bride in England skrev 2008-05-14 12:44:29 följande:

Har foljt traden med spanning, och maste saga att jag haller med MissieA och september2008. Varfor kan inte Johan ge ett rakt och arligt svar? Och jag tycker inte att MisseA har fatt nagon vidare ursakt. En riktig ursakt borde vara att saga: "Vi inser att vi har gjort ett misstag genom att i reglerna inte beskriva tydligt att den har sortens reklam ar forbjudet. Denna regel har nu lagts till och vi ber om ursakt for de problem vi har orsakat dig och anmalan har tagits tillbaka". Hur svart ar det?!?! Klart att man ar vard en ordentlig forklaring om man blivit oskyldigt anklagad for nagot, som inte ens fanns i reglerna.Enligt mig haller traden pa i evigheter darfor att Johan inte har gett nagot ordentligt svar till MissieA och jag sager bara till MissieA - sta pa dig! Ma traden leva tills du fatt en ordentlig ursakt, utan nagra anklagelser.
    Tack för dina fina ord tur att det är några mer som förstår oss, och du beskrev allt så bra för så känner jag. Han har inte gett mig någon riktig ursäkt utan bara ursäktat att reglerna är felskrivna, och jag vill ha en förklaring på anklagelserna och en RIKTIG ursäkt så som du beskrev det tråden kommer leva vidare, och om vi inte får förklaringar så finns tråden ändå kvar för att bevisa hur Johan och BT sköter detta och då är jag glad att andra melemmar får se detta, att BT inte bara är underbart.

LÖVINGS: just därför ville jag prata med Johan för att han ändå är ansvarig, så vi får väl se om han skriver något mer.
  • Pumpkin

Jag tänker inte lägga mig i den här diskussionen igen, vad jag säger i ärendet spelar inte så stor roll längre

MEN, det är INTE Bröllopstorget som anmält MissieA och septemberbrud, det är en MEDLEM. Så, nu var jag petig, men ibland behövs det för att klargöra vissa saker.

Bride in England skrev 2008-05-14 13:08:20 följande:
    Synd att man ska BEHOVA vara petig, tycker jag. Som sagt, an sa lange har de bara ursaktat sig for sitt slarviga arbete, inte att de angrar att de anmalde MissieA. Det verkar sitta langt inne.
  • Pumpkin

Fast Missie, Johan har försökt med ett antal minuter och uppenbarligen räcker inte det. Känns som att ni talar förbi varandra och när jag sen försöker tolka åt bådas håll så blir det ändå inte bättre.

Nej, jag skulle ju inte lägga mig i mer sa jag ju!

MissieA skrev 2008-05-14 13:18:48 följande:
    KÄnner jag med, det tar bara några minuter och sen är det överstökat, men men tydligen verkar han inte vilja göra det.
  • MissieA
    Sommargrönt skrev 2008-05-14 13:03:19 följande:
    Nu tycker jag man är lite väl petig...Det är väl ingen som behandlat någon fel på det sättet? Den som äger forumet bestämmer väl över reglerna? De har förklarat flera gånger varför de ansåg att detta inlägg skulle bort. Däremot har de bett om ursäkt för att de insett att reglerna inte uppfattades så som de menade...Anmälan är ju tillbakatagen?!Men varför kan inte Johan bara komma in och skriva en rak ursäkt då, formulerad precis enligt citatet ovan:"Vi inser att vi har gjort ett misstag genom att i reglerna inte beskriva tydligt att den har sortens reklam ar forbjudet. Denna regel har nu lagts till och vi ber om ursakt for de problem vi har orsakat dig och anmalan har tagits tillbaka". Nu riskerar man att verka envis. Be the bigger person!
    Hehehe okey visst jag kanske är petig när det gäller ursäkten men en ursäkt ska vara en ursäkt för det är svårt för en del att förstå hur dåligt jag har mått pga detta och att det inte alls är kul att bli anklagad för saker som man inte har gjort, och om man anklagar någon för något får man stå för det och be om ursäkt. Johan bad om ursäkt, MEN sen började han anklaga mig IGEN och detta är fel!! Man ber inte om ursäkt och börjar anklaga en människa igen för ännu värre saker, för att jag ska ha gjort detta för lillsessans företag.

SEPTEMBER2008: jag förstår inte de många olika hänvisningarna Johan har gjort och eftersom de är så många gör det ännu värre för anklagelserna blir bara värre och förklaringen ännu längre bort. Stå på dig du me tjejen och vi ska fixa detta tillsammans
  • Pumpkin

Okej, jag är hopplös - jag kan inte slita mig

Men vad har Johan börjat anklaga dig för nu då? Han har INTE anklagat dig för att göra det åt LS för att hon bett dig, men faktum är ju att oavsett så gör du efterlysningen i företagets namn liksom. Förstår du hur jag menar? Och det är det enda Johan menade med det också, det kan jag garantera till 99,9%.

MissieA skrev 2008-05-14 13:31:20 följande:

Hehehe okey visst jag kanske är petig när det gäller ursäkten men en ursäkt ska vara en ursäkt för det är svårt för en del att förstå hur dåligt jag har mått pga detta och att det inte alls är kul att bli anklagad för saker som man inte har gjort, och om man anklagar någon för något får man stå för det och be om ursäkt. Johan bad om ursäkt, MEN sen började han anklaga mig IGEN och detta är fel!! Man ber inte om ursäkt och börjar anklaga en människa igen för ännu värre saker, för att jag ska ha gjort detta för lillsessans företag.SEPTEMBER2008: jag förstår inte de många olika hänvisningarna Johan har gjort och eftersom de är så många gör det ännu värre för anklagelserna blir bara värre och förklaringen ännu längre bort. Stå på dig du me tjejen och vi ska fixa detta tillsammans
  • MissieA
    Pumpkin skrev 2008-05-14 13:31:11 följande:
    Fast Missie, Johan har försökt med ett antal minuter och uppenbarligen räcker inte det. Känns som att ni talar förbi varandra och när jag sen försöker tolka åt bådas håll så blir det ändå inte bättre.Nej, jag skulle ju inte lägga mig i mer sa jag ju!
    Jo pumpkin du har hjälp mig, men Johan har tyvärr förstört allt det goda du har hjälp mig genom att göra större anklagelser än vad det handlade om i början, så du får så klart lägga dig i det är han som har skött allt dåligt.

Sen vill jag bara förklara att det är sant att en medlem har anmält min tråd men att det är BT som sköter anmälningarna och därför är dem skyldiga mig en förklaring om dem går vidare med anmälan utan någon som helst grund.

Om du förstår mig rätt nu så är det som med polisen, en privatperson gör ju en anmälan men det är polisen som tar hans om en anmälan och ser till om dem kan gå vidare med den eller inte och om polisen gör SITT arbete på ett felaktigt sätt så får dem stå för det och inte privatpersonen.
  • Bride in England
    Pumpkin skrev 2008-05-14 13:29:59 följande:
    Jag tänker inte lägga mig i den här diskussionen igen, vad jag säger i ärendet spelar inte så stor roll längre  MEN, det är INTE Bröllopstorget som anmält MissieA och septemberbrud, det är en MEDLEM. Så, nu var jag petig, men ibland behövs det för att klargöra vissa saker.
    Ber om ursakt, naturligtvis anmaler inte BT inlagg till sig sjalva Men jag tycker fortfarande att Johan har varit valdigt mycket i forsvarsstallning istallet for att ge MissieA en ordentlig ursakt - en personlig ursakt och att det inte ska handa igen, varfor ar det sa svart?? Ni har val kommit fram till att, visst var vad som hande mot BT's policy men det var inte sarskilt klart uttryckt i reglerna, vilket ska andras, men de som begick misstaget nar reglerna inte var uppenbara borde val bes om ursakt till ordentligt?
  • MissieA
    Communityansvarig skrev 2008-05-12 21:52:30 följande:
    Att efterlysa någon å ett företags vägnar är emot våra regler.
    Så där nu citerar jag johan ännu en gång!! det står ÅT ETT FÖRETAGS ÄGNAR och jag uppfattar det som att åt företagets ägnar betyder att jag gjort efterlysningen åte lillsessans företag alltså åt henne. Visst uppfattar vi människor saker olika men jag är tydligen inte den enda som uppfattar detta som en anklagelse så därför kan jag inte vara tokig och inbillda mig hehe
Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)