• MissieA

JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)

Jag gjorde ett inlägg tidigare och nu har jag blivit anmäld för att ha gjort en efterlysning?? Kan någon moderator förklara för mig varför jag har blivit varnad för det när jag bara gav ett tips och JAG GJORDE ALDRIG EN EFTERLYSNING!! Utan tipsade om en. Är det emot reglerna?

Jag måste ha missuppfattat meningen med BT för jag trodde att man skulle hjälpa varandra och det verkar inte som det för jag vill hjälpa en person, och efterlyste INGEN utan ville bara att alla skulle läsa mitt inlägg. Vad gjorde jag för fel??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 10:33
    Ett litet tillägg nu när jag ser att jag skrev heeeelt fel i början. Det jag gjorde anses vara en efterlysning har jag fattat nu hehe och det vet jag efter lite förklaring, men jag har inte gjort någon reklam och efterlysningarna fanns inte med i reglerna när jag fick tillsägelsen. Det var hänvisat till undersökningar, som är förbjudna för företag, organisationer och journalister och jag är INGET av dessa så därför anser jag att det är en felbedömning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 15:37
    Det är jag som privatperson som gjorde en efterlysning här på BT. Jag gjorde en efterlysning och i reglerna står det inget om att privatpersoner inte får efterlysa, ifall det är något jag har missat vill jag gärna att ni länkar det till tråden så att jag får läsa genom detta.

Jag ska inte behöva överklaga något när jag inte har gjort något fel!! Utan detta har hanterats väldigt dåligt och jag vill därför ha en exakt förklaring på vad jag har gjort, vilket jag inte har fått än. Så kan inte ni förklara EXAKT vad för fel jag gjorde med min tråd???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-14 14:17
    DETTA VILL VI HA SVAR PÅ FRÅN JOHAN:

* johan: "Att agera kundsupportplattform åt hennes företag är oss främmande, det får hon sköta helt själv och som sagt inte här." "Att efterlysa någon å ett företags vägnar är emot våra regler."

* en förklaring till sin hänvisning till personuppgiftslagen

* en ursäkt för anklagelserna!!

• Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)
  • Duchess

Naturligtvis kan ledningen för BT radera inlägg och dela ut varningar precis som de vill. Och visst kan det uppstå både missförstånd och oklarheter, från båda håll.

Det ÄR inte lätt att vara sajtmoderator. Jag vet inte hur många gånger jag själv fått höra att jag är nazist (ja, tro det eller ej) och andra saker för att jag plockat bort inlägg som bryter mot sajtens regler och intentioner.

Jag har läst tråden, och jag tycker att Johan har förklarat, förtydligat och ursäktat. Inte för att han behöver göra det, utan för att han faktiskt vill reda upp saker och ting, vilket hedrar honom.

Mitt jätteheta tips är att släppa detta i glömskans hav och gå vidare.

september2008 skrev 2008-05-12 22:34:42 följande:
    och gillar man inte denna tråden så behöver man inte läsa alla sidor.visst stämmer det du skriver om att bt kan göra som dom vill.men om dom inte tar hand om oss som skriver så försvinner vi ju och försvinner vi så vill ju inga företag annonsera och då får bt inga pengar.
  • Vidalila

glömde ju citatet.

jo jag har läst alla inlägg och kommit till slutsatsen att jag tycker det här är urlöjligt. Släpp det. BT klarar sig nog.

september2008 skrev 2008-05-12 22:34:42 följande:
    och gillar man inte denna tråden så behöver man inte läsa alla sidor.visst stämmer det du skriver om att bt kan göra som dom vill.men om dom inte tar hand om oss som skriver så försvinner vi ju och försvinner vi så vill ju inga företag annonsera och då får bt inga pengar.
  • MissieA
    Duchess skrev 2008-05-12 22:55:09 följande:
    Naturligtvis kan ledningen för BT radera inlägg och dela ut varningar precis som de vill. Och visst kan det uppstå både missförstånd och oklarheter, från båda håll. Det ÄR inte lätt att vara sajtmoderator. Jag vet inte hur många gånger jag själv fått höra att jag är nazist (ja, tro det eller ej) och andra saker för att jag plockat bort inlägg som bryter mot sajtens regler och intentioner. Jag har läst tråden, och jag tycker att Johan har förklarat, förtydligat och ursäktat. Inte för att han behöver göra det, utan för att han faktiskt vill reda upp saker och ting, vilket hedrar honom. Mitt jätteheta tips är att släppa detta i glömskans hav och gå vidare.
    Som sagt detta är din åsikt och detta gäller ju inte dig och vi är vuxna människor och kan ta egna beslut och vet själva vad han har gjort och inte gjort Säger det ännu en gång jag har respekt för moderatorerna och Johan och kan tänka mig hur tufft det är. Alla kan göra fel, men vi vill ha en förklarig, och vem vet vi kanske aldrig får det men då vet jag iaf vems felet är och hur det ligger till.
  • Aleta

Jag har fått svar på min fråga, tack Johan.

Om bara MissieA, september2008 och Johan kunde träffas irl så skulle nog det här ha varit löst för länge sedan. Det känns som om ni pratar förbi varandra vilket lätt händer när man har hetya diskussioner skriftligen.

• Fjosok

ja, över 300 inlägg nu ...

Jag har fortfarande inte fattat poängen, vad som är reklam eller inte? Bygger siten på någon form av angivaresystem där man sedan kan överklaga?

Låter så från visa iaf. Men det är väl rätt att kunna anmäla inlägg å andra sidan.

Nåväl, hoppas det löser sig.

Lev och må!

• september2008

absolut att det hade varit över om man pratat irl. men nu går det inte så och då tar det tid.

Aleta skrev 2008-05-12 23:01:13 följande:
    Jag har fått svar på min fråga, tack Johan.Om bara MissieA, september2008 och Johan kunde träffas irl så skulle nog det här ha varit löst för länge sedan. Det känns som om ni pratar förbi varandra vilket lätt händer när man har hetya diskussioner skriftligen.
  • september2008

men om vi som har ett svar bara hänger här så kan du som tycker att det är "urlöjligt" lämna tråden.
    det är helt ok för min del att du och jag inte delar samma åsikt. hoppas att du tycker så.

Vidalila skrev 2008-05-12 22:59:47 följande:
    glömde ju citatet. jo jag har läst alla inlägg och kommit till slutsatsen att jag tycker det här är urlöjligt. Släpp det. BT klarar sig nog.
  • MissieA

Inget svar idag heller. Alla får ha sina egna åsikter och därför är det så viktigt med respekt och förståelse, vilken tur att alla vi inte är likadan för hur hade världen sett ut då.

En del kanske tycker att det är löjligt och att jag borde gå vidare, men jag känner att jag vill ha min förklaring och har rätt till den

• september2008

just nu känns det inte som om det är så bra kundsupport från johans sida. visst att man han har ett annat jobb att sköta men så lång tid tar det inte att ge ett svar eller förklara sig.

Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)