• MissieA

JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)

Jag gjorde ett inlägg tidigare och nu har jag blivit anmäld för att ha gjort en efterlysning?? Kan någon moderator förklara för mig varför jag har blivit varnad för det när jag bara gav ett tips och JAG GJORDE ALDRIG EN EFTERLYSNING!! Utan tipsade om en. Är det emot reglerna?

Jag måste ha missuppfattat meningen med BT för jag trodde att man skulle hjälpa varandra och det verkar inte som det för jag vill hjälpa en person, och efterlyste INGEN utan ville bara att alla skulle läsa mitt inlägg. Vad gjorde jag för fel??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 10:33
    Ett litet tillägg nu när jag ser att jag skrev heeeelt fel i början. Det jag gjorde anses vara en efterlysning har jag fattat nu hehe och det vet jag efter lite förklaring, men jag har inte gjort någon reklam och efterlysningarna fanns inte med i reglerna när jag fick tillsägelsen. Det var hänvisat till undersökningar, som är förbjudna för företag, organisationer och journalister och jag är INGET av dessa så därför anser jag att det är en felbedömning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 15:37
    Det är jag som privatperson som gjorde en efterlysning här på BT. Jag gjorde en efterlysning och i reglerna står det inget om att privatpersoner inte får efterlysa, ifall det är något jag har missat vill jag gärna att ni länkar det till tråden så att jag får läsa genom detta.

Jag ska inte behöva överklaga något när jag inte har gjort något fel!! Utan detta har hanterats väldigt dåligt och jag vill därför ha en exakt förklaring på vad jag har gjort, vilket jag inte har fått än. Så kan inte ni förklara EXAKT vad för fel jag gjorde med min tråd???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-14 14:17
    DETTA VILL VI HA SVAR PÅ FRÅN JOHAN:

* johan: "Att agera kundsupportplattform åt hennes företag är oss främmande, det får hon sköta helt själv och som sagt inte här." "Att efterlysa någon å ett företags vägnar är emot våra regler."

* en förklaring till sin hänvisning till personuppgiftslagen

* en ursäkt för anklagelserna!!

• Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)
  • Pumpkin

Precis vad jag tänkt men inte kommit mig för att skriva än

Duchess skrev 2008-05-12 22:02:59 följande:
    Men hallå.. visst är det här en internetsajt? Det är inte en demokrati i klassisk bemärkelse. De som sköter sajten gör det efter bästa förmåga, och har faktiskt rätt att styra över spelreglerna. Jag har liiiite svårt att se borttagande av inlägg som en form av personlig kränkning...
  • MissieA
    Men hallå.. visst är det här en internetsajt? Det är inte en demokrati i klassisk bemärkelse. De som sköter sajten gör det efter bästa förmåga, och har faktiskt rätt att styra över spelreglerna. Jag har liiiite svårt att se borttagande av inlägg som en form av personlig kränkning...
    Det är sant att det är Internet men vad jag vet så finns det även regler för internet och man bli åtalad i en domstol för saker man gör och säger på internet med!! För jag lever inte i min lilla fantasi värld och göra detta för att jävlas med BT utan för att jag för andra gången nu blir anklagad för något som jag inte har gjort, därför känner jag mig kränkt.
  • september2008

men hallå... det är väl upp till var och en att känna som man vill. precis så som du nu gör när du skriver här.

och om du läst så handlar det inte så mycket om borttaget inlägg utan att dom inte kan stå för vad dom gjort, ge en förklaring som håller så man vet vad som gjorts fel och att få en förklaring till anklagelsen att vi agerat kundsupport åt lillsessan.

• MissieA
    Pumpkin skrev 2008-05-12 22:04:09 följande:
    MissieA: Skjut mig inte nu, alla har vi rätt att känna vad vi känner, men jag tycker inte alls att varken jag eller Johan skyller allt på dig - utan på att reglerna varit lite för otydliga.
    Jag har inget emot dig pumkpin me like u och du har bara hjälp mig och fick mig att förstå en del grejer så tack för det. Men Johan anklagar mig för grejer, "Att efterlysa någon å ett företags vägnar är emot våra regler. Att göra reklam, vilket det faktiskt blir i det här sammanhanget, är det också." (johans ord)!!
  • Pumpkin

Fast det har aldrig sagts att NI agerat kundsupport till LS, bara att det är främmande för BT att göra det, oavsett hur.

Så tolkar jag det i alla fall

september2008 skrev 2008-05-12 22:06:52 följande:
    men hallå... det är väl upp till var och en att känna som man vill. precis så som du nu gör när du skriver här.och om du läst så handlar det inte så mycket om borttaget inlägg utan att dom inte kan stå för vad dom gjort, ge en förklaring som håller så man vet vad som gjorts fel och att få en förklaring till anklagelsen att vi agerat kundsupport åt lillsessan.
  • MissieA

Jag citerar ännu en gång pumpkin

Att efterlysa någon å ett företags vägnar är emot våra regler. (johans ord)!!

• Pumpkin

Skönt det

Fast faktum ÄR ju att du, medvetet eller ej, hjälpte till att föra efterlysningen vidare. Och att nämna ett företag ihop med vad företaget gör i en trådstart är i de flesta fall inte OK - dvs när det inte är en fråga om andra medlemmars erfarenheter osv av det företaget. Jag misstänker att det är så Johan menar, men jag ska inte svära på det

MissieA skrev 2008-05-12 22:08:13 följande:
    Jag har inget emot dig pumkpin me like u och du har bara hjälp mig och fick mig att förstå en del grejer så tack för det. Men Johan anklagar mig för grejer, "Att efterlysa någon å ett företags vägnar är emot våra regler. Att göra reklam, vilket det faktiskt blir i det här sammanhanget, är det också." (johans ord)!!
  • Lövings

Jag vill höra vad Johan har att säga men han är visst borta?

• Sommargrönt

MissieA: Jag har känt igen mig i dig och förstått dig och försvarat dig i denna tråden, tro mig. Fram tills nu. Jag ser ingenstans att någon sagt att DU gjort något fel.

Man har hänvisat till sina regler och du har argumenterat bra för din sak, att du inte har gjort fel enligt dessa regler. Det har resulterat i att man kollat igenom reglerna och insett att det man tänkte när man skrev reglerna inte framgick nog tydligt. Därför har man nu bett dig om ursäkt, för att du fick en tillsägelse du inte förtjänade. Att man sen inte kan ge tillbaka ett inlägg (som du faktiskt inte har något intresse av längre utan bara vill ha tillbaka av principskäl) för att det strider mot hur man vill ha det på sin egen sajt, det får du nog acceptera. Hade jag varit du hade jag tagit emot ursäkten jag fått (som jag aldrig trodde skulle komma där ett tag) och tackat för mig, annars kommer du framstå som oresonlig.

• Pumpkin

Johan har ju sagt både det ena och det andra ikväll

Lövings skrev 2008-05-12 22:11:27 följande:
    Jag vill höra vad Johan har att säga men han är visst borta?
Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)