• MissieA

JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)

Jag gjorde ett inlägg tidigare och nu har jag blivit anmäld för att ha gjort en efterlysning?? Kan någon moderator förklara för mig varför jag har blivit varnad för det när jag bara gav ett tips och JAG GJORDE ALDRIG EN EFTERLYSNING!! Utan tipsade om en. Är det emot reglerna?

Jag måste ha missuppfattat meningen med BT för jag trodde att man skulle hjälpa varandra och det verkar inte som det för jag vill hjälpa en person, och efterlyste INGEN utan ville bara att alla skulle läsa mitt inlägg. Vad gjorde jag för fel??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 10:33
    Ett litet tillägg nu när jag ser att jag skrev heeeelt fel i början. Det jag gjorde anses vara en efterlysning har jag fattat nu hehe och det vet jag efter lite förklaring, men jag har inte gjort någon reklam och efterlysningarna fanns inte med i reglerna när jag fick tillsägelsen. Det var hänvisat till undersökningar, som är förbjudna för företag, organisationer och journalister och jag är INGET av dessa så därför anser jag att det är en felbedömning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 15:37
    Det är jag som privatperson som gjorde en efterlysning här på BT. Jag gjorde en efterlysning och i reglerna står det inget om att privatpersoner inte får efterlysa, ifall det är något jag har missat vill jag gärna att ni länkar det till tråden så att jag får läsa genom detta.

Jag ska inte behöva överklaga något när jag inte har gjort något fel!! Utan detta har hanterats väldigt dåligt och jag vill därför ha en exakt förklaring på vad jag har gjort, vilket jag inte har fått än. Så kan inte ni förklara EXAKT vad för fel jag gjorde med min tråd???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-14 14:17
    DETTA VILL VI HA SVAR PÅ FRÅN JOHAN:

* johan: "Att agera kundsupportplattform åt hennes företag är oss främmande, det får hon sköta helt själv och som sagt inte här." "Att efterlysa någon å ett företags vägnar är emot våra regler."

* en förklaring till sin hänvisning till personuppgiftslagen

* en ursäkt för anklagelserna!!

• Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)
  • september2008

och fortfarande är det så att det är från johan vi vill höra.

• september2008

som sagt till dig johan.

september2008 skrev 2008-05-12 21:57:05 följande:
    johan till detta vill jag ha svar"Att agera kundsupportplattform åt hennes företag är oss främmande, det får hon sköta helt själv och som sagt inte här. Att smutskasta folk på det sättet tycker jag ockås är väldigt, väldigt lågt.Fröken Larsson, vi är ett komersiellt företag som tillhandahåller en mötesplats som är gratis för medlemmarna. Att driva trafik eller samla in pengar till tredje part eller uppmana till insamlingar är inte ok, även om syftet är gott/ för välgörenhet, det får man i så fall sköta på annan plats, beklagar."du påstå att jag/vi har blivit ombedda av henne att länka till henne. att du ens påstå något sådan utan att ens kolla upp innan gör mig både arg och känner mig kränkt. det jag gjorde gjorde jag bara för att hjälpa tjejn här på bt.jag vill ha en förklaring till ditt påstående och en förklaring till hur du kan skriva något sådan här utan att tänka först...
  • Pumpkin

Korrekt

Sommargrönt skrev 2008-05-12 22:16:45 följande:
    Hmmm, aftonbladet killen som söker intervjuobjekt i trådstart här nu precis kan väl knappast vara okej i sammanhanget. ;)
  • Sommargrönt

Jag tycker det är jättetråkigt att du känner dig kränkt. Men visst har du väl förstått att ingen tycker att du medveten gjort något fel? Alla här vet att du inte har något med Lillsessan att göra. Alla här vet att du ville hjälpa en annan stackars BT-medlem som annars kanske inte skulle få sin klänning till sin stora dag. Det är ingen som kränker dig här så det är så tråkigt att du är ledsen för detta tycker jag. Jag tycker du har jobbat jättebra för att få en massa regler utklarade och uppdaterade. Och du ska ha heder för att du inte gett upp. Men ingen har sagt att du gjort reklam. Bara att det blev det!

• MissieA
    Pumpkin skrev 2008-05-12 22:15:48 följande:
    Men faktum är ju också att du länkade till hennes blogg där hon skriver om en kund hon inte får tag i och där man också kan klicka sig vidare till hennes företagssajt. Som sagt, jag bara spånar här, men jag misstänker att det är nånstans här som Johan menar att det i sammanhanget blir reklam.
    Jag kan förstå det vad du menar Pumpkin och i så fall har jag missuppfattat reglerna om reklam för jag antog att det endast gällde länkningar till företagets hemsida och inte till en blogg var företagets hemsida fanns länkad i. Om det är så det ligger till så ber jag om ursäkt för att jag gjorde fel, men jag har som sagt inte fått någon förklaring ÄN utan Johan säger bara hela tiden att det är reklam. Han förklarar inte HUR det kan vara reklam, men du sköter ditt jobb som vanligt hehe.

Fast däremot tror jag inte att det gäller om det nu var en annan medlem som länkade Lillsessans företag på sin blogg.
  • Vidalila

Hmm... har ni tänkt på hur mycket gratisreklam ni gett till företaget ifråga nu då? 28 sidor gratisreklam är ju inte så pjåkigt...

Det här verkar ha antagit helt sanslösa proportioner. Som Duchess skrev innan så har den som äger och förvaltar en internetsida rätt att ta bort användare och inlägg som de tycker strider mot syftet med siten. De behöver inte ens informera om det innan egentligen. BT är ingen rättighet, utan ett community där moderatorerna bestämmer. Jag tycker BTs moderatorer gör ett fenomenalt jobb, sen kan de vara lite petiga ibland :P , :) men det är inget att bli upprörd eller arg för, de gör bara sitt jobb. Gillar man inte reglerna finns det andra siter att hänga på.

• MissieA
    Sommargrönt skrev 2008-05-12 22:20:14 följande:
    Jag tycker det är jättetråkigt att du känner dig kränkt. Men visst har du väl förstått att ingen tycker att du medveten gjort något fel? Alla här vet att du inte har något med Lillsessan att göra. Alla här vet att du ville hjälpa en annan stackars BT-medlem som annars kanske inte skulle få sin klänning till sin stora dag. Det är ingen som kränker dig här så det är så tråkigt att du är ledsen för detta tycker jag. Jag tycker du har jobbat jättebra för att få en massa regler utklarade och uppdaterade. Och du ska ha heder för att du inte gett upp. Men ingen har sagt att du gjort reklam. Bara att det blev det!
    Jag uppfattar tyvärr det som att Johan påstår att vi har gjort reklam sen vet jag inte om han menar medvetet eller omedvete men jag vill ha en förklaring på vilket sätt det var reklam då så att jag inte gör om samma misstag i framtiden

Sen anser jag även att han tycker att jag har efterlyst någon åt företaget vägnar, vilket är helt fel.
  • september2008

tidigare hänvisade johan även till att det var fel att efterslysa denna person pga personuppgiftslagen. jag har nu läst en hel del om den och jag förstår fortfarande inte varför du hänvisade till den.

• MissieA
    Vidalila skrev 2008-05-12 22:25:12 följande:
    Hmm... har ni tänkt på hur mycket gratisreklam ni gett till företaget ifråga nu då? 28 sidor gratisreklam är ju inte så pjåkigt...Det här verkar ha antagit helt sanslösa proportioner. Som Duchess skrev innan så har den som äger och förvaltar en internetsida rätt att ta bort användare och inlägg som de tycker strider mot syftet med siten. De behöver inte ens informera om det innan egentligen. BT är ingen rättighet, utan ett community där moderatorerna bestämmer. Jag tycker BTs moderatorer gör ett fenomenalt jobb, sen kan de vara lite petiga ibland :P , :) men det är inget att bli upprörd eller arg för, de gör bara sitt jobb. Gillar man inte reglerna finns det andra siter att hänga på.
    Har du läst alla 28 sidorna? Om inte så har du nog inte riktigt förstått meningen med denna tråd. Jag uppskattar moderatorernas arbete enormt mycket och speciellt Pumpkins, men detta har en lång historia nu och jag hänger upp mig på att jag inte har fått någon förklaring. Sen så vet jag vilka rättigheter jag har som privatperson på en hemsida och jag vet att BT har varit anklagade för saker förut att att en fd medlem har fått rätt i domstolen så detta är inget nytt för dem, och NEJ man kan inte behandla människor hur som helst även om en del verkar tro det.
  • Sommargrönt

MissieA: Jag tycker att jag har läst flera gånger ovan att Johan skrivit att det liksom BLEV reklam, inte att du GJORDE reklam. Så du har inte gjort FEL, det bara blev så. Och det kunde inte du veta, så därför har du fått en ursäkt. Så tolkar jag det i alla fall. Att du lyckats med bravaden att vinna mitt bland alla paragrafer. Du har fått återupprättelse. Innan kvällens ursäkt tyckte jag inte att du fått det. Men nu tycker jag det. Du borde vara glad!

September2008: Jag har inte hängt med så bra på vad som hände dig, hann aldrig läsa ditt inlägg så jag förstår inte. Och har inte sett något svar från Johan än heller...Men Pumpkin verkar ju förklara så bra, varför duger inte hennes förklaring? Är det för Johans inlägg till dig där det lät som att du sprang Lillsessans ärenden?

Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)