• MissieA

JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)

Jag gjorde ett inlägg tidigare och nu har jag blivit anmäld för att ha gjort en efterlysning?? Kan någon moderator förklara för mig varför jag har blivit varnad för det när jag bara gav ett tips och JAG GJORDE ALDRIG EN EFTERLYSNING!! Utan tipsade om en. Är det emot reglerna?

Jag måste ha missuppfattat meningen med BT för jag trodde att man skulle hjälpa varandra och det verkar inte som det för jag vill hjälpa en person, och efterlyste INGEN utan ville bara att alla skulle läsa mitt inlägg. Vad gjorde jag för fel??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 10:33
    Ett litet tillägg nu när jag ser att jag skrev heeeelt fel i början. Det jag gjorde anses vara en efterlysning har jag fattat nu hehe och det vet jag efter lite förklaring, men jag har inte gjort någon reklam och efterlysningarna fanns inte med i reglerna när jag fick tillsägelsen. Det var hänvisat till undersökningar, som är förbjudna för företag, organisationer och journalister och jag är INGET av dessa så därför anser jag att det är en felbedömning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 15:37
    Det är jag som privatperson som gjorde en efterlysning här på BT. Jag gjorde en efterlysning och i reglerna står det inget om att privatpersoner inte får efterlysa, ifall det är något jag har missat vill jag gärna att ni länkar det till tråden så att jag får läsa genom detta.

Jag ska inte behöva överklaga något när jag inte har gjort något fel!! Utan detta har hanterats väldigt dåligt och jag vill därför ha en exakt förklaring på vad jag har gjort, vilket jag inte har fått än. Så kan inte ni förklara EXAKT vad för fel jag gjorde med min tråd???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-14 14:17
    DETTA VILL VI HA SVAR PÅ FRÅN JOHAN:

* johan: "Att agera kundsupportplattform åt hennes företag är oss främmande, det får hon sköta helt själv och som sagt inte här." "Att efterlysa någon å ett företags vägnar är emot våra regler."

* en förklaring till sin hänvisning till personuppgiftslagen

* en ursäkt för anklagelserna!!

• Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)
  • MissieA

Tack!! Hmm, men nu säger du emot dig själv Johan. Vad var som var reklam med tråden?? Har du sett hur tråden såg ut ens?

• Communityansvarig

Menade inte att låta otrevlig, jag ska uppdatera reglerna. och lycka till med den fortsatta planeringen MissieA.

• MissieA

Men jag är inte nöjd med förklaringen Johan för att du påstår att det är reklam när det inte är det. Jag vill ha tillbaka tråden för den strider inte mot några regler!! Det är diskriminering att göra så utan någon anledning.

• Aleta
    Communityansvarig skrev 2008-05-12 16:58:10 följande:
    Oj oj flera månader, beklagar djupt inte ska ni behöva känna er kränkta. Efterlysningar är, även i de fall de inte kan knytas till ett reklam sammanhang vilket det kan här, inte Ok av integritetsmässiga skäl. Här kan det dessutom knytas till ett företag. Jag förstår att det inte var syftet här, inte desto mindre var det fel att göra enligt våra regler. En efterlysning är i våra regelsammanhang att jämföra med en undersökning vilket inte är Ok.
    Är en efterlysning av en specifik person att jämställa med en undersökning?
    Ursäkta att jag lägger mig i här, men nu blev jag också förvirrad. Så då är det INTE ok att starta en tråd som säger typ: "Du som skulle ha grisrosa rosor i brudbuketten, jag kan inte hitta dig, var är du?"
    Det framgår inte tydligt av reglerna att jag som privatperson inte får göra så. Då är nästan alla trådar förbjudna. Alla trådar där flera samlas för att diskutera samma koncept t ex "vi som ska ha bröllop utomhus", "vi som ska gifta oss i januari", "vi som har korta klänningar" osv, osv. Begränsar man inte forumet lite väl mycket då?
  • september2008

johan- jag vill ha en förklaring till det som du skrev till mig.

• MissieA
    september2008 skrev 2008-05-12 20:16:45 följande:
    johan- jag vill ha en förklaring till det som du skrev till mig.
    Menar du detta :

"Att agera kundsupportplattform åt hennes företag är oss främmande, det får hon sköta helt själv och som sagt inte här. Att smutskasta folk på det sättet tycker jag ockås är väldigt, väldigt lågt.

Fröken Larsson, vi är ett komersiellt företag som tillhandahåller en mötesplats som är gratis för medlemmarna. Att driva trafik eller samla in pengar till tredje part eller uppmana till insamlingar är inte ok, även om syftet är gott/ för välgörenhet, det får man i så fall sköta på annan plats, beklagar. "

Eller vilket menar du?? FÖr det sas en del elaka saker tyvärr.
  • Communityansvarig
    Aleta skrev 2008-05-12 18:00:42 följande:
    "Du som skulle ha grisrosa rosor i brudbuketten, jag kan inte hitta dig, var är du?"Det framgår inte tydligt av reglerna att jag som privatperson inte får göra så. Då är nästan alla trådar förbjudna. Alla trådar där flera samlas för att diskutera samma koncept t ex "vi som ska ha bröllop utomhus", "vi som ska gifta oss i januari", "vi som har korta klänningar" osv, osv. Begränsar man inte forumet lite väl mycket då?
    Det är en vesäntlig skillnad om det är en fråga ställd av en medlem riktad till en eller flera andra medlemmar helt utan vinstsyfte. Jag uppmanar moderatorerna att se till det bakomliggande syftet  vad det gäller anmälda ärenden. Upprätthållning vilar först och främst på er medlemmar och i vilken mån ni anmäler eller inte anmäler olika inlägg.

Är man missnöjd med hur ett inlägg har behandlats i rapportsystemet, kan man överklaga ärendet och motivera exakt vad man anser felaktigt i den tidigare bedömningen. Vi specialbehandlar inte ärenden på det sätt att vi tex skulle ta bort en blogglänk för att göra att en tråd eller ett inlägg ska vara ok enligt reglerna. Varje medlem måste själv ta det fulla ansvaret för sin medverkan på detta forum. Om en medlem av principskäl avstår från att överklaga sitt ärende, låter även vi lagt kort ligga.

Och september2008, liksom MissieA undrar jag vad du syftar på som jag har sagt?
  • Communityansvarig

Och som ni säger det är dåligt att det inte tydligare framgår vad som gäller i reglerna, ber om ursäkt för det, det ska åtgärdas.

• MissieA
    Communityansvarig skrev 2008-05-12 21:18:50 följande:
    Det är en vesäntlig skillnad om det är en fråga ställd av en medlem riktad till en eller flera andra medlemmar helt utan vinstsyfte. Jag uppmanar moderatorerna att se till det bakomliggande syftet  vad det gäller anmälda ärenden. Upprätthållning vilar först och främst på er medlemmar och i vilken mån ni anmäler eller inte anmäler olika inlägg. Är man missnöjd med hur ett inlägg har behandlats i rapportsystemet, kan man överklaga ärendet och motivera exakt vad man anser felaktigt i den tidigare bedömningen. Vi specialbehandlar inte ärenden på det sätt att vi tex skulle ta bort en blogglänk för att göra att en tråd eller ett inlägg ska vara ok enligt reglerna. Varje medlem måste själv ta det fulla ansvaret för sin medverkan på detta forum. Om en medlem av principskäl avstår från att överklaga sitt ärende, låter även vi lagt kort ligga.Och september2008, liksom MissieA undrar jag vad du syftar på som jag har sagt?
    Menar du att jag gjorde reklam för att jag länkade till Lillsessan blogg i första inlägget eller är det jag som missförstår dig Johan?? För reklam anses vara att man själv gör en vinst eller att man gör reklam åt någon man känner eller står nära och det gör inte jag för jag känner verkligen inte lillsessan så det var verkligen ingen reklam. Så ni har ingen anledning till att ta bort min tråd!! SÅ enkelt är det för du kan inte hålla dig till en grej utan först anklagar du mig för att jag har efterlyst en medlem och sen när du inser att det inte var emot reglerna så börjar du anklaga mig för att göra reklam åt Lillsessan. Stå för något av det och håll fast vid det! Jag känner mig oerhört kränkt för att ni gör något sådant mot mig utan någon som helst anledning. Jag kan inte förstå varför ni är ute efter mig.
  • Fjosok

250 inlägg för att lösa en sådan fråga ..

wow :-O

Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)