• MissieA

JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)

Jag gjorde ett inlägg tidigare och nu har jag blivit anmäld för att ha gjort en efterlysning?? Kan någon moderator förklara för mig varför jag har blivit varnad för det när jag bara gav ett tips och JAG GJORDE ALDRIG EN EFTERLYSNING!! Utan tipsade om en. Är det emot reglerna?

Jag måste ha missuppfattat meningen med BT för jag trodde att man skulle hjälpa varandra och det verkar inte som det för jag vill hjälpa en person, och efterlyste INGEN utan ville bara att alla skulle läsa mitt inlägg. Vad gjorde jag för fel??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 10:33
    Ett litet tillägg nu när jag ser att jag skrev heeeelt fel i början. Det jag gjorde anses vara en efterlysning har jag fattat nu hehe och det vet jag efter lite förklaring, men jag har inte gjort någon reklam och efterlysningarna fanns inte med i reglerna när jag fick tillsägelsen. Det var hänvisat till undersökningar, som är förbjudna för företag, organisationer och journalister och jag är INGET av dessa så därför anser jag att det är en felbedömning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 15:37
    Det är jag som privatperson som gjorde en efterlysning här på BT. Jag gjorde en efterlysning och i reglerna står det inget om att privatpersoner inte får efterlysa, ifall det är något jag har missat vill jag gärna att ni länkar det till tråden så att jag får läsa genom detta.

Jag ska inte behöva överklaga något när jag inte har gjort något fel!! Utan detta har hanterats väldigt dåligt och jag vill därför ha en exakt förklaring på vad jag har gjort, vilket jag inte har fått än. Så kan inte ni förklara EXAKT vad för fel jag gjorde med min tråd???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-14 14:17
    DETTA VILL VI HA SVAR PÅ FRÅN JOHAN:

* johan: "Att agera kundsupportplattform åt hennes företag är oss främmande, det får hon sköta helt själv och som sagt inte här." "Att efterlysa någon å ett företags vägnar är emot våra regler."

* en förklaring till sin hänvisning till personuppgiftslagen

* en ursäkt för anklagelserna!!

• Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)
  • MissieA
    annecy00 skrev 2008-05-08 23:40:36 följande:
    Bra! Jag puffar... ;) Tycker du ska byta till Drottningen istälet :)
    Hehe, får jag nog göra hehe
  • MissieA

Här är jag igen, aktiv som vanligt

Nu har jag varit i kontakt med moderatorn som ansvarar för mitt ärende och jag känner för att dela med mig vad som har hänt utan att nämna vem det är, för ni vill nog veta hur det går.

Nu har moderatorn bytt från en varning till en tillsägelse och från hänvisningen till undersökningar/efterfrågan till reklam.
    Det tycker jag INTE är rättvist mot mig som person och medlem så jag fortsätter den här diskussionen eftersom det verkligen INTE var reklam utan just en efterlysning och jag tycker att det orättvist att bara ändra lite o där utan någon grund.

• johansdotter

Ursäkta...men kan inte låta bli...

"Jag gjorde ett inlägg tidigare och nu har jag blivit anmäld för att ha gjort en efterlysning?? Kan någon moderator förklara för mig varför jag har blivit varnad för det när jag bara gav ett tips och JAG GJORDE ALDRIG EN EFTERLYSNING!! Utan tipsade om en. Är det emot reglerna?"

"Det tycker jag INTE är rättvist mot mig som person och medlem så jag fortsätter den här diskussionen eftersom det verkligen INTE var reklam utan just en efterlysning och jag tycker att det orättvist att bara ändra lite o där utan någon grund."

Motsägelse?

• nicenettis

tycker den inte är en rätt bedömning för du efterlyste en medlem som kanske fanns här på bt och inte göra reklam för hennes sida

• Neri05

Jag tycker det här hela verkar som ett personligt angrepp mot lillsessan för att hon polisanmält dom.Vad jag inte fattar är att det verkar helt ok att ange andra företagsnamn men inte att man efterlyser en person som lillsessan söker?Hmm löjligt måste jag säga,o för att rätta det hela så heter inte lillsessans företag "lillsessan" utan "lillsessans brud o fest" om det nu ska vara så petigt m allt.elr jag kanske inte fick skriva det där?...Ja inte vet jag,reglerna verkar juh va olika för alla.

• MissieA
    MissieA skrev 2008-05-09 10:11:03 följande:
    Här är jag igen, aktiv som vanligt Nu har jag varit i kontakt med moderatorn som ansvarar för mitt ärende och jag känner för att dela med mig vad som har hänt utan att nämna vem det är, för ni vill nog veta hur det går.Nu har moderatorn bytt från en varning till en tillsägelse och från hänvisningen till undersökningar/efterfrågan till reklam.Det tycker jag INTE är rättvist mot mig som person och medlem så jag fortsätter den här diskussionen eftersom det verkligen INTE var reklam utan just en efterlysning och jag tycker att det orättvist att bara ändra lite o där utan någon grund.
    Ursäkta mig alla jag skrev lite fel efter att ha fått en förklaring nu. Moderatorn ändrade FRÅN reklam TILL en efterlysning, eftersom hon inte tyckte att jag gjorde reklam. Men nu fattar jag inte vad jag har gjort för fel, så jag berätta för er när jag vet lite mer
  • MissieA
    johansdotter skrev 2008-05-09 10:17:36 följande:
    Ursäkta...men kan inte låta bli..."Jag gjorde ett inlägg tidigare och nu har jag blivit anmäld för att ha gjort en efterlysning?? Kan någon moderator förklara för mig varför jag har blivit varnad för det när jag bara gav ett tips och JAG GJORDE ALDRIG EN EFTERLYSNING!! Utan tipsade om en. Är det emot reglerna?""Det tycker jag INTE är rättvist mot mig som person och medlem så jag fortsätter den här diskussionen eftersom det verkligen INTE var reklam utan just en efterlysning och jag tycker att det orättvist att bara ändra lite o där utan någon grund."Motsägelse?
    Hehe ups, man skriver så snabbt ibland att man inte läser vad man skrev. Det ska stå JAG GJORDE ALDRIG REKLAM!
  • MissieA
    Neri05 skrev 2008-05-09 10:25:47 följande:
    Jag tycker det här hela verkar som ett personligt angrepp mot lillsessan för att hon polisanmält dom.Vad jag inte fattar är att det verkar helt ok att ange andra företagsnamn men inte att man efterlyser en person som lillsessan söker?Hmm löjligt måste jag säga,o för att rätta det hela så heter inte lillsessans företag "lillsessan" utan "lillsessans brud o fest" om det nu ska vara så petigt m allt.elr jag kanske inte fick skriva det där?...Ja inte vet jag,reglerna verkar juh va olika för alla.
    Precis så känner jag att man inte längre vet vad man får skriva och vad man inte får skriva, därför vill jag lösa detta med en ordentlig förklaring. För annars kan vi medlemmar bli varnade eller få en tillsägelse om nästan vad som helst och det känns dumt när det kan gå så långt.
  • MissieA
    MissieA skrev 2008-05-07 22:32:08 följande:
    Jag gjorde ett inlägg tidigare och nu har jag blivit anmäld för att ha gjort en efterlysning?? Kan någon moderator förklara för mig varför jag har blivit varnad för det när jag bara gav ett tips och JAG GJORDE ALDRIG EN EFTERLYSNING!! Utan tipsade om en. Är det emot reglerna?Jag måste ha missuppfattat meningen med BT för jag trodde att man skulle hjälpa varandra och det verkar inte som det för jag vill hjälpa en person, och efterlyste INGEN utan ville bara att alla skulle läsa mitt inlägg. Vad gjorde jag för fel??
    Ett litet tillägg nu när jag ser att jag skrev heeeelt fel i början. Det jag gjorde anses vara en efterlysning har jag fattat nu hehe och det vet jag efter lite förklaring, men jag har inte gjort någon reklam och efterlysningarna fanns inte med i reglerna när jag fick tillsägelsen. Det var hänvisat till undersökningar, som är förbjudna för företag, organisationer och journalister och jag är INGET av dessa så därför anser jag att det är en felbedömning.
  • Nessan

Fast att BT skulle vara mot Lillsessan pga en polisanmälan är ju hennes egen utsaga på bloggen, det finns väl som alltid två versioner. Och ska jag vara ärlig så tyckte jag det var ett ganska gement påhopp av henne att kalla en viss person för nazi-xxx. Såna saker ska man vara mkt försiktig med att häva ur sig tycker jag!

Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)