Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Nenne - det är verkligen tungt att kliva in i våndornas klubb.... usch! Nu har jag haft mensvärk i snart en vecka men några röda spår syns inte till.
Tänker ta en sväng förbi Apotektet och köpa nån annan sorts gravtest, vill ju veta vad det är jag har att vänta...
Har starkt för mig att man inte ska äta ipren när man är/vill bli gravid men vad faaaaaaaaaaaan ska man göra åt kramperna i magen då?!? Humöret följer ju mensvärken och det är tur att jag kan få vara så asocial... å andra sidan, hade jag haft fullt upp så kanske jag hade kunnat förtränga det hela lite bättre...
Vickan: köp Clearblue digitalt grav.test! Säger gravid/inte gravid på ett tydligt sätt.
Cicci: Alla kramar. Trots att en abort är hemsk för den som gör den så är det bra att hela alltet medfört att du och din man nog pratat igenom det hela nu och är enade.
Tinga: Måste vara så jobbigt med inte bara en liten utan två ... Du säger att du inte förstår hur du ska klara av det men plötsligt en dag står du där och har grejat det. Som Vickan säger så klokt så är din/er uppgift att bara finnas där. Och det ÄR jobbigt at ha barn. Emellanåt är det jobbigt hela tiden och andra perioder är det mest bara kul. Men framförallt ÄR det. Det är bokstavligt, ofrånkomligt och hela tiden här och nu. Om du förstår vad jag menar. Kram. Har ni några ni kan få hjälp av? Kanske finns det någon typ av hemsamariter för den här typen av situationer? Fråga på BVC!
Här har tanten äntligen kommit. Dag 45 ... Cykeln är uppenbart konstig nu. Tror inte vi kommer jaga ÄL med blåslampa eller ÄL-tester utan räkna ut på en höft och köra på utefter det. Så får det bli som det blir. Fast bebissuget är starkt nu.
Vickan: ett tips mor magontet kan vara ett vetekuddsbälte som man värmer i micron och fäster runt magen. Hjälpte bra för mig under både mens- & förvärkar ... Panodil Zapp - räcker inte det?
Cicci, då blir det plusjaktstart i augusti som ni tänkt från början! Håller tummarna för er.
AM, det är ju typiskt att bara för att det helt plötsligt spelar roll så ska det krångla!
Vickan, hoppas att du får svar på ett eller annat sätt så att du slipper gå och undra.
AM - tjaaa jag är inne på att ta en promenix till Apoteket och köpa en sån för att slippa ur det här... samtidigt.. mensskrället borde väl dyka upp om jag nu inte är gravid... och om jag gått med i din klubb så infaller ju dag 45 mitt i utlandssemestern... urkans!
Näeee allt var så mycket lättare när jag åt p-piller och mådde prima av det!
Har just haft en engagerad diskussion med maken. Slutsats: Jag är ogravid tills motsatsen bevisats. Det låter som att det blir sprit i nån form ikväll =ser framemot det. Om menseländet inte kommit på måndag tar jag ett nytt test då. ( Måndag= dag 35, första testet tog jag dag 30 och min menscykel brukar vara på runt 28-30 dagar)
Halloj i tråden!
Länge sen jag var inne och skrev nu! Men jag har haft en del kontakt med Cicci under tiden och så har ju Mugglan med familj varit här och hälsat på oss (Verkligen trevligt!) så helt "trådlös" har jag inte varit! Dessutom har jag varit inne och läst lite ibland på andras datorer, men inte velat logga in då.
Tinga,
Min första tanke när jag fick ditt sms var också att det måste finnas någon som kan hjälpa er!! Var inte så "svensk" att du låter det verka som att ni fixar det på egen hand!! Be om hjälp, folk vill ofta gärna känna att de hjälper någon bara man vågar fråga!! Kanon att du har en sådan super-make! Han verkar verkligen bra din man!
Vickan och AM,
Kul med nya pluss-jagare! Eller ja, Vickan jagar kanske inte direkt, det är nog fel ord.
Nenne,
Stor kram! Hoppas sååååå att ni lyckas snart!!
BS,
Kram till dig också! Jag minns att jag läste att du skrev att du kände dig nedstämd fast inget negativt hänt dig och sen gjorde det det iaf! Vilket skräp!
Mitt när allt var som eländigast i tråden för ett par veckor sen hade vi också en tråkig händelse, men en sådan som löser sig. Prinsen ramlade nerför vår trapp och fick stoooora blåmärken i pannan och så ville han inte stödja på ena armen. Efter några dagar blev vi skickade till röntgen och då visade det sig att han hade två frakturer, så stackaren har fått gå med gipsad arm i två veckor! Det var jag som passade honom när det hände, så jag kände mig som en väldigt dålig mamma där ett tag!! MEN idag tog de bort gipset och vi har varit och badat och han har plaskat runt som en tok. Lite halvkomiskt på nåt sätt var det med läkaren som tog hand om oss när han fick sitt första gips(som han bröt av på nåt sätt så han fick gipsas om efter 2 dagar). Han sa till oss att Prinsen nu inte fick leka, utan hållas i stillhet och skulle passas så han inte ramlade igen!!!!! Jag bara tittade på honom utan att säga nåt. MEN tänkte att särskilt många barn i 1-årsåldern har nog den snubben aldrig haft!!
Kramar till alla!
Och en extra kram till Cicci!
Nu ska jag återvända till familjen!
Hej Vänner! Stackars lillkillen, tur att allt är över, det där är ju inget han kommer att minnas sedan! Han har inte blivit rädd för trappen i alla fall då? Kul att allt fungerar så bra för er annars.
Imorgon åker vi till Åland och då blir jag datorlös i en vecka, hoppas att jag hittar nya tråden sedan när vi kommer tillbaka.
Hej hej!
Är bara hemma en snabbrunda för att tvätta och packa om.
Cicci
Skicka många kramar till er!!!!
Vet inte vad jag ska skriva eller säga mer om saken. Trist är det iaf.
Vet ju hur jag mådde efter mitt mf.
Tinga
Vet hur det känns när man inte får sova. Med Max sov vi minimalt och det tär på en, men efter 3 år börjar han sova någonlunda så det är bara till att hålla ut fast det är jobbigt. Försök också få lite avlastning så ni kan få sova lite. Föräldrar och vänner är guld värda.
Vill du har mer hjälp så hör av dig så kommer jag ner till er och hjälper till!!!
BS
Hoppas ni får en bra resa och vistelse på Åland.
När jag var där för "hundra" år sedan regnade det och åskade varje dag.....
(vi tältade så det var lite lagom roligt)
Kramar även till nenne och AM för tantskrället!!!!
Usch, tvi och blä........
Själv inväntar jag tanten i nästa vecka så jag tar det för alla ni som inte vill ha henne hos er.
Vickan
Oj vad spännande!!!!!
Ingen tant?
Nenne
Låter som en underbar semester!
Näpp fortfarande ingen tant och dealen att testa nästa gång på måndag kvarstår...
Annars är jag lagom bakis efter lite ölhävande igår kväll, lyckades till och med skicka halvpinsamma fyllesms... shit.. när ska man växa upp?!?!
Jag hann inte kommentera ens hälften av det jag tänkt igår...
Liten,
Vad spännande med att skicka Mindre på AW-kurs! Tycker det låter toppen!
Koko,
Hoppas inte din endo redan är på väg tillbaka! Jag fick också min tant fort tillbaka. Hon prickade ju in vår utlandssemster efter 6 mån... Detta trots att jag då ammade både dag och natt. Men jag ville ju inte heller ha henne tillbaka så fort så det var väl därför hon kom...
Izzie,
Kul att du blivit så aktiv i tråden! Visst var det väl du som hade beställt krämer på nätet och som älskade det? Det gör jag med! En del av mig är som en amöba som inte klivit upp på land än som drömmer om att bo i en hydda ute i skogen utan bekväämligheter och en del av mig (den som gillar krämer ) börjar verkligen sakna diskmaskin, fast telefon, lätt dator-access och till och med tv nu!! Men om ett par veckor får vi flytta in i huset.
BS,
NEJ, rädd för trappen är han inte. Var redan på väg dit igen efter en kort stund. Imorse slog han ansiktet i den (var på golvet med händerna på trappsteget) och fick värsta blåmärket så jag blev helt illamående och kände mig superkass som mamma. Jag känner att måste klaga lite för jag tycker att den ålder han är i nu är allra jobbigast hittills. Man kan inte lämna honom utan uppsikt i ens 5 sek, för det är på så kort tid han gjort dessa två saker. Han håller ju på och går nu och tar sig fram till allt och petar och stoppar allt i munnen (äter jord VARJE dag- kommer ut likadant sen i andra änden...). Vi båda hemma känner verkligen att vi inte hinner någonting just nu! När en kompis frågade om det var skönt med semster blev jag först helt ställd innan jag kunde svara att visst är det roligt, men det är allt lugnare att jobba! Men känner igen det ifrån andra mammor som också klagat just kring denna åldern. Det ska bli lättare sen när de förstår vad man säger och kan gå bättre och vara med mer. Men sen tror jag också att vi skulle kämpat mer med AW:s "ensam-lek" och detta. Dock märker jag att jag KAN sitta ner och skriva eller läsa eller sortera post en stund. Det är lättare för honom att själv sitta ner och leka om han märker att jag är på ett och samma ställe och vet var jag är tydligen (och åter enligt AW). Att packa när vi var iväg på semestertripp nu t.ex. var svårt.
Eller att vi inte hinner nåt stämmer kanske inte, det beror såklart på vad man vill hinna och vad man menar. Vi har haft besök av eller hälsat på hos 10 olika familjer hittills på semestern och sånt går ju såklart bra. Blev lite lite sömn bara pga väldigt sena kvällar (fast såklart betyyyydligt mer än vad stackars Tinga får just nu) då man känner att man vill hinna sitta ner och prata lite ordentligt nån gång också. Men saker hemma utöver nödvändigt hushållsarbete är det värre med.
Det var förresten väldigt intressant att träffa så många familjer på kort tid. Man slås av hur olika folk har det. Nu har de haft allt mellan 1 och 3 barn så det är ju skillander redan där, men man slås av att de som inte borde ha lika bra förutsättningar kan ha det jätteharmoniskt hemma och vice versa.
Och nu har jag startat en ny tråd för att vi inte ska tappa bort oss
här är länken, så hittar ni fortare till vår nya pladderhörna
www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3028601.html
KRAM