Det där med "bara vänner för att man inte haft sex" det tror v jag nog har att göra väldigt mycke med hur ens relation är i övrigt. Jag menar, jag känner ju en otrolig lust till min fästman. Vi sitter ju inte bara och kramas som två kompisar bara för att vi inte har sex! Nej jag håller nog inte alls med där faktiskt. Utifrån vad jag själv känner. Och min fästman. Jag menar, att oavsett när man har sex första gången, innan eller efter äktenskap, så är det ju moment som leder fram till det. Oavsett när man har sex första gången så finns det ju alltid en första gång, även om han titulerades sambo eller pojkvän vid tillfället. Vår fysiska relation trappas ju upp och fördjupas hela tiden. Det är ju inte som att det bara finns ett sex/ ej sex läge. Är det bara när ni har sex som ni känner lust till er man/sambo/pojkvän? Kan inte en het kyss och smekningar också vara passionerade? Och ge mersmak! Jag längtar efter sex med min fästman, och haha, garanterat helt utan tvivel (utan att gå in på detaljer ;-P) så längtar han efter sex med mig också! Det är naturligt. Ni alla har ju någon gång haft sex första gången med er andra hälft också.
Inte blir det väl mindre passionerat för att man väntar några månader extra. Men, men. Jag får väl återkomma med en rapport om 27 dagar, för då är vi gifta!!!! Wihiiii!!! Ja, eller jag kanske inte kommer att skriva så mycke just då
men så snart jag kan 
Tooticki skrev 2008-06-26 08:11:36 följande:
Jag har läst en del om par som väntar med sex kontra par som inte gör det och det som forskningen visar på detta område är att det ibland händer att par som valt att vänta med sex inser när de väl gift sig att de inte tänder på varandra utan är mer som vänner. Sen är det även så att par som väntat med sex generellt sett har ett bättre sexliv efter ett långt äktenskap.