• AJG

Unga ickesambos, finns dem?

Hej.

Detta är en tråd för unga blivande brudar som inte bor ihop med sin blivande man. Varför? För jag börjar undra om dem finns!? De flesta jag har mött här på BT är i alla fall över 25, bor ihop med sin blivande man redan och har eventuellt ett eller flera barn. Själv passar jag inte in på någon av de nämnda punkter och söker bara efter likar, alltså, tjejer runt 20+ som inte bor sambos med the man of our dreams.

En tråd bara för att se om vi finns Jag finns ju i alla fall!

• Svar på tråden Unga ickesambos, finns dem?
  • chamor

Ojdå! Förlåt verkligen inte min mening att det skulle tolkas så! Ber så hemskt mycket om ursäkt!!! Ser först nu att det kunde tolkas så fel.

Bara det att jag ser så mycket fram emot allt detta nu och självklart förstår jag att ni har en underbar tid bakom er (givetvis också framför er med bröllop och allt!). Tycker inte "synd" om er som på ett nervärderande sätt, respekterar givetvis era val även om det inte lät så (erat val är på många sätt mer logiskt än vårat). Blir lite sårad att inlägget som från min sida bara var rent entusiastiskt för den framtiden som ligger tolkades som nervärderande. Menade bara att jag njuter av att ha ett gemensamt boende att se fram emot och önskar alla kunde ha det lika härligt nyfiket som jag.

Men eftersom denna tråd handlar om just "unga ickesambos" så ville jag bara sprida lite entusiasm till alla oss som väntar och längtar att snart bli "sambos" att det är mycket att se fram emot.

• Pumpkin
    chamor: Jag förstår att du är pirrigt nyfiken och förväntansfull, men det har vi ju förhoppningsvis varit nån gång allihop. Och man var ju inte mindre så bara för att man gjorde det innan bröllop planerades Jag ser det inte som att det är mindre speciellt bara för att man blir sambos långt innan bröllop, jag ser det snarare som att man drar ut på njutningen och inte gör allt på samma gång - då finns det ju en ännu större risk att man "dippar" i sinnet när allt är över så att säga. Så ser jag det alltså. Men med det inte sagt att alla som väntar med sex och samboskap blir deprimerade, absolut inte
  • Pumpkin
    Pumpkin skrev 2008-06-25 09:41:14 följande:
    chamor: Jag förstår att du är pirrigt nyfiken och förväntansfull, men det har vi ju förhoppningsvis varit nån gång allihop. Och man var ju inte mindre så bara för att man gjorde det innan bröllop planerades Jag ser det inte som att det är mindre speciellt bara för att man blir sambos långt innan bröllop, jag ser det snarare som att man drar ut på njutningen och inte gör allt på samma gång - då finns det ju en ännu större risk att man "dippar" i sinnet när allt är över så att säga. Så ser jag det alltså. Men med det inte sagt att alla som väntar med sex och samboskap blir deprimerade, absolut inte
    "Jag ser det inte som att det är mindre speciellt bara för att man blir sambos långt innan bröllop, jag ser det snarare som att man drar ut på njutningen och inte gör allt på samma gång - då finns det ju en ännu större risk att man "dippar" i sinnet när allt är över så att säga."

Menar alltså att om man gör allt på samma gång så ser jag det som en större risk att man "dippar".
  • chamor

Pumpkin

Du har verkligen en poäng i det du säger. Och visst kan jag hålla med om att finns det en risk att det blir väldigt tomt när liksom "stormen" och allt ståhej har lagt sig. Jag får väl återkomma om ett halvår-år så jag kan göra en självkritisk analys av hur situationen fortlöpt

Men å andra sidan så är det ju allt till att fixa lägenhet, lära sig bo tillsammans m.m. en "längre" och mer utdragen process som för min del börjar iom bröllopet och det tar ju liksom inte slut iom bröllopsdagen utan snarare börjar det då ett helt nytt liv. Det blir ju större förändringar i relationen när man väl flyttar ihop, oavsett om det är isamband med bröllopet eller inte. Så dippen kanske kommer i så fall senare än för den som lägger ner all sin tid för bara en dag (bröllopsdagen). Vem vet kanske allt stå hej sakta tynar bort istället för att det blir ett abrumpt slut iom bröllop/resan så det inte blir en dipp heller. (Blir lätt så fel när man skriver. Kanske tolkas det här fel också. Jag förstår att livet förändras hur som helst efter man gifter sig och hoppas att alla här och i andra forum kommer vara lyckligt nygifta LÄNGE men hoppas ni förstår vad jag menar ändå. ) Men som sagt får väl återkomma när jag vet

• Pumpkin

Ja "dippar" riskerar vi nog allihop, men jag vet ju åtminstone hur vårt vardagsliv ter sig, för jag har levt i det förut Det kanske inte kommer lika mycket som en chock då?

Äh, jag vet inte. Jag respekterar alla som väljer att vänta med sex och samboskap, så länge jag blir respekterad för mina val

• Pumpkin

Har förresten lagt bröllopsresan 2 månader efter bröllopet för att dra ut på det så länge som möjligt Sen blir det barnplanerande så småningom, husköp osv. Så det finns spänning att ta av fortfarande

• chamor
    Pumpkin skrev 2008-06-25 10:01:22 följande:
    Har förresten lagt bröllopsresan 2 månader efter bröllopet för att dra ut på det så länge som möjligt Sen blir det barnplanerande så småningom, husköp osv. Så det finns spänning att ta av fortfarande
    Smart Vi åker efter två dagar och har även lite firande på söndagen. Undrar om man står på benen när man väl landar och ska till hotellet. Har inte så mycket semester så det var bara att ta allt i samma veva... Vart ska ni resa? Lycka till med husköp och barnplanerande! Låter mysigt!
  • Pumpkin
    chamor skrev 2008-06-25 10:07:18 följande:
    Smart Vi åker efter två dagar och har även lite firande på söndagen. Undrar om man står på benen när man väl landar och ska till hotellet. Har inte så mycket semester så det var bara att ta allt i samma veva... Vart ska ni resa? Lycka till med husköp och barnplanerande! Låter mysigt!
    Vi åker till USA i 3 veckor, roadtrip i Kalifornien. Ska bli toppenmysigt, det blir första riktiga utlandssemestern för oss tillsammans

Ni då?
  • chamor

Åh.. Härligt det hade min m2b gillat.. Jag med för den delen! Vi ska till Thailand. Dyka och bo i bungalows.. Vi är inte riktiga "solmänniskor" så vi tar resan under ytan istället.. Hoppas det blir bra och att man får vila ut lite också!

• chamor

Jo det passar nog oss tror jag.. Läsa, ligga i skuggan, ut och snorkla och blöta upp sig.. Gå djungelpromenader.. Får väl se om Thailand är överskattat... Lite rädd för det

• Höstbrud-07

Jag undrar, ni som inte haft sex innan ni gifter er, ska ni ha det första gången på bröllopsnatten och hur hanterar ni att bytta upp lagom med förväntningar på den händelsen?

Jag tänker bara att det ju är väldigt vanligt att sex första gången med någon och/eller över huvud taget kan bli mer eller mindre bra och då är det ju kanske rätt jobbigt om man har världens förväntningar på den perfekta bröllopsnatten som sen inte blir lika perfekt och då kanske "förstör" minnet av den lite grann?

Jag känner bara, att även helt bortsett från sex, så hade man ju så stora förväntningar och längtan och förhoppningar inför sitt bröllop och sin bröllopsresa att jag känner att om jag då skulle samtidigt ha blivit sambo och haft sex för första gången, då hade jag ju kraschat helt mentalt både innan och efter av att det blivit på tok för mycket på en gång.

Nej, jag är glad att man tagit det bit för bit, då har man ju verkligen hunnit njuta av alla de olika delarna. Men jag är nyfiken på hur ni i den här situationen tänker.

• chamor

Hej höstbrud-07.
    Kan bara svara för vår del. För det första får vi se om jag ens orkar vara vaken Är så sjukt kvällstrött (kan tänka mig speciellt den dagen) men hoppas iaf det blir något! Hehe.. Vi är väl inställda på att det blir speciellt för oss men troligen också det värsta "sex" vi någonsin kommer ha. Men som sagt så blir det ändå speciellt och vi anser att vi har hela livet på att lära oss tillfredställa varandra. Bröllopsnatten är alltså bara första steget på en resa in i en ny värld av sex och hur det än blir så är det säkert underbart på sitt sätt. Vi kommer ju inte heller ha någonting att jämföra med så när vi vaknar på morgonen efter bröllopet tror jag vi är rätt så nöjda ändå. Eller så skrattar vi och säger: Come on baby we can do better than that

• Tooticki

Jag har läst en del om par som väntar med sex kontra par som inte gör det och det som forskningen visar på detta område är att det ibland händer att par som valt att vänta med sex inser när de väl gift sig att de inte tänder på varandra utan är mer som vänner. Sen är det även så att par som väntat med sex generellt sett har ett bättre sexliv efter ett långt äktenskap.

• MissieA
    Tooticki skrev 2008-06-26 08:11:36 följande:
    Jag har läst en del om par som väntar med sex kontra par som inte gör det och det som forskningen visar på detta område är att det ibland händer att par som valt att vänta med sex inser när de väl gift sig att de inte tänder på varandra utan är mer som vänner. Sen är det även så att par som väntat med sex generellt sett har ett bättre sexliv efter ett långt äktenskap.
    Jag har också läst att dem inser att dem är mer som vänner, sen tror jag också att man nöjer sig utan sexet för man är ju endå inte van vid att ha sex tillsammans. Jag hade inte kunnat vänta men vi är olika
  • AJG

Det där med "bara vänner för att man inte haft sex" det tror v jag nog har att göra väldigt mycke med hur ens relation är i övrigt. Jag menar, jag känner ju en otrolig lust till min fästman. Vi sitter ju inte bara och kramas som två kompisar bara för att vi inte har sex! Nej jag håller nog inte alls med där faktiskt. Utifrån vad jag själv känner. Och min fästman. Jag menar, att oavsett när man har sex första gången, innan eller efter äktenskap, så är det ju moment som leder fram till det. Oavsett när man har sex första gången så finns det ju alltid en första gång, även om han titulerades sambo eller pojkvän vid tillfället. Vår fysiska relation trappas ju upp och fördjupas hela tiden. Det är ju inte som att det bara finns ett sex/ ej sex läge. Är det bara när ni har sex som ni känner lust till er man/sambo/pojkvän? Kan inte en het kyss och smekningar också vara passionerade? Och ge mersmak! Jag längtar efter sex med min fästman, och haha, garanterat helt utan tvivel (utan att gå in på detaljer ;-P) så längtar han efter sex med mig också! Det är naturligt. Ni alla har ju någon gång haft sex första gången med er andra hälft också.

Inte blir det väl mindre passionerat för att man väntar några månader extra. Men, men. Jag får väl återkomma med en rapport om 27 dagar, för då är vi gifta!!!! Wihiiii!!! Ja, eller jag kanske inte kommer att skriva så mycke just då men så snart jag kan

Tooticki skrev 2008-06-26 08:11:36 följande:
Svar på tråden Unga ickesambos, finns dem?