• AJG

Unga ickesambos, finns dem?

Hej.

Detta är en tråd för unga blivande brudar som inte bor ihop med sin blivande man. Varför? För jag börjar undra om dem finns!? De flesta jag har mött här på BT är i alla fall över 25, bor ihop med sin blivande man redan och har eventuellt ett eller flera barn. Själv passar jag inte in på någon av de nämnda punkter och söker bara efter likar, alltså, tjejer runt 20+ som inte bor sambos med the man of our dreams.

En tråd bara för att se om vi finns Jag finns ju i alla fall!

• Svar på tråden Unga ickesambos, finns dem?
  • Hammerman

MissieA skrev 2008-06-23 18:36:41 följande:

FÖr min del är det helt okey att ni växlar argument för det gjorde jag med ibörjan men tycker att det är lite fel tråd att diskutera helvete och himmel hehe
    Allt är diskuterbart.
  • AJG

Hej å hå!

Här är man borta i några dagar och har plötsligt värsta bibelskolan på tråden Med en Hammerman som bibellärare, som kan bibeln, tolkar den på sitt sätt, men inte tror på den. Intressant. Men jag förstår de som vill diskutera trådens ämne hellre, eller höra åsikter om ämnet. Så Hammerman jag har startat dig en egen tråd vi kan fortsätta i om du vill...

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2974874.html

• AJG

Intressant är dock det uppenbara intresset för kristendom och att diskutera den, om den nu är så ointressant och orelevant som folk får det till att låta. Att något så far out och då orelevant kan skapa och hålla vid liv en sådan diskussion.

Och att Hammerman över huvud taget bemödat sig med att memorera bibelversar, även om de flesta än så länge har varit klassiska "nu ska vi sätta dit dem versar" av dem jag har kunnat se hittils, men ändå. Intressant. Att människor bemödar sig med att lägga ner energi på något de inte tror på. Att det är så viktigt att hitta att det är inte är sant, och överbevisa alla andra om det.

Vore det inte bättre för en själv att hitta något att tro på istället, och lägga sin energi där. Istället för att "slösa" sin energi på något man ändå inte tror på? Eller är det av välvilja och kärlek för oss som tror på något så "dumt" som ni försöker att rädda oss?

• AJG

Men tolka nu inte mitt inlägg fel! Jag tycker det är jättekul att det finns intresse att diskutera, det om något bevisar ju att min tro inte är död Att den efter 2000 år fortfarande skapar debatter och att det finns fler kristna i världen idag än vad det någonsin har gjort tidigare. Konstigt att en så ologisk religion bara växer?

Men vi kan ju diskutera det vidare i den andra tråden.

Sen så vill jag bara passa på att be om ursäkt för att jag varit lite dålig på att delta i den pågående diskussionen på den senaste tiden, men det drar ihop sig mot bröllop för mig nu, med bara dryga månaden kvar. Så det är en hel del att göra! Och dessutom så jobbar jag heltid också. Men jag ska försöka att svara och delta så gott jag kan! Sen kan jag ju återkomma med fortgående rapporter på hur det osamanboende paret tar sig an det gifta livet

• AJG

Fjärde inlägget på en dag, märks att jag inte vart här på ett tag va

Men Hammerman, jag måste ju fråga. Du talar om blodsutgjutelse i gamla testamentet, men så har du en torshammare som symbol? Asatron, jo tack, den var ju inte blodig eller så. Jag bor nära gamla uppsala där gamla asatemplet låg (där nu en kyrka står halleluja! haha.. men vet du vad de gjorde där? Vid sina blot. Jag tror du gör det.

• Therii

jag är 33 snart 34 och min m2b är 46 och vi bor ej ihopp. inte än iallfall kommer ske så fort han får jobb här.

• Hammerman

Meh, jag vill fortfarande ha en citatfunktion a'la phpBB så man kan dela ner inlägg i mer hanterbara bitar och besvara dem bit för bit. ADMINDOESNTLOVEMEWHYGODWHY?!?!?!?!

VARFÖR DISKUTERAR JAG? Tja, jag har varit aktiv på forum sedan 2002, driver ett och varit verksam som admin/moderator på ett antal andra. Att argumentera på nätet har blivit som en drog för mig och därför har jag numera den fula ovana att rycka åt mig hela armar så fort lillfingrar sticks fram.

Jag har dessutom en alarmerande tendens att ödsla mängder av energi på onödiga ting, som regel på bekostnad av objektivt sett viktigare saker.

TORSHAMMAREN passar bra om man fick för sig att kalla sig Hammerman på BT och är allmänt vikingaintresserad.

Men, jag tror vi fortsätter i andra tråden.

• chamor

Okej.. Tillbaka till ämnet i början av tråden då säger jag.. Nu har vi 6,5 vecka kvar och jag LÄNGTAR så mycket att vi ska flytta ihop! Vi får lägenheten nästa vecka, sen åker vi iväg på olika håll en sväng, sen ska det renoveras innan inflytt till bröllopet.

För er som redan bor ihop... Tycker nästan synd om er Ni har ju redan gjort det mesta utom bröllopsdagen..

Vi ska dels gifta oss, dels åka på vår första resa (ensamma alltså) ihop, sedan flytta ihop och ha sex. Mycket på en gång.. Sjukt mycket nytt och säkert mycket jobbigt men ÅHH vad spännande och roligt det känns! Längtar som en TOK tills vigseln, tills vi är ensamma på en öde strand och bara plaskar runt i vattnet, tills vi ska slåss om vilken tavla som ska upp på väggen... Tills att få somna och vakna ihop.. Mmmm.. Mumma va härligt det blir i höst

• Tooticki
    chamor skrev 2008-06-25 07:29:34 följande:
    Okej.. Tillbaka till ämnet i början av tråden då säger jag.. Nu har vi 6,5 vecka kvar och jag LÄNGTAR så mycket att vi ska flytta ihop! Vi får lägenheten nästa vecka, sen åker vi iväg på olika håll en sväng, sen ska det renoveras innan inflytt till bröllopet.För er som redan bor ihop... Tycker nästan synd om er Ni har ju redan gjort det mesta utom bröllopsdagen..Vi ska dels gifta oss, dels åka på vår första resa (ensamma alltså) ihop, sedan flytta ihop och ha sex. Mycket på en gång.. Sjukt mycket nytt och säkert mycket jobbigt men ÅHH vad spännande och roligt det känns! Längtar som en TOK tills vigseln, tills vi är ensamma på en öde strand och bara plaskar runt i vattnet, tills vi ska slåss om vilken tavla som ska upp på väggen... Tills att få somna och vakna ihop.. Mmmm.. Mumma va härligt det blir i höst
    Fast, jag tycker att det är ganska dålig stil att skriva såna saker som "För er som redan bor ihop... Tycker nästan synd om er", ni som väljer att INTE flytta ihop innan bröllopet vill bli respekterade för det, precis som vi vill bli respekterade för våra val!

Jag och min man har redan haft den underbara persioden med att inreda vårt hem, vilket vi ska göra en gång till när vi köper bostad, vi har varit på vår 1:a, 2:a och 4:e resa tillsammans och planerar nu för nummer 5, alla lika underbara. Vi har förlovat oss, vi har gift oss, vi har skaffat hund. Allt det där är fantastiska landmärken i vårt gemensamma liv och de betyder inte mindre för att vissa av dem inträffade innan vi gifte oss.
  • Pumpkin
    Tooticki skrev 2008-06-25 07:56:18 följande:
    Fast, jag tycker att det är ganska dålig stil att skriva såna saker som "För er som redan bor ihop... Tycker nästan synd om er", ni som väljer att INTE flytta ihop innan bröllopet vill bli respekterade för det, precis som vi vill bli respekterade för våra val!Jag och min man har redan haft den underbara persioden med att inreda vårt hem, vilket vi ska göra en gång till när vi köper bostad, vi har varit på vår 1:a, 2:a och 4:e resa tillsammans och planerar nu för nummer 5, alla lika underbara. Vi har förlovat oss, vi har gift oss, vi har skaffat hund. Allt det där är fantastiska landmärken i vårt gemensamma liv och de betyder inte mindre för att vissa av dem inträffade innan vi gifte oss.
    Bra skrivet!
Svar på tråden Unga ickesambos, finns dem?