chamor skrev 2008-06-25 07:29:34 följande:
Okej.. Tillbaka till ämnet i början av tråden då säger jag.. Nu har vi 6,5 vecka kvar och jag LÄNGTAR så mycket att vi ska flytta ihop! Vi får lägenheten nästa vecka, sen åker vi iväg på olika håll en sväng, sen ska det renoveras innan inflytt till bröllopet.För er som redan bor ihop... Tycker nästan synd om er Ni har ju redan gjort det mesta utom bröllopsdagen..Vi ska dels gifta oss, dels åka på vår första resa (ensamma alltså) ihop, sedan flytta ihop och ha sex. Mycket på en gång.. Sjukt mycket nytt och säkert mycket jobbigt men ÅHH vad spännande och roligt det känns! Längtar som en TOK tills vigseln, tills vi är ensamma på en öde strand och bara plaskar runt i vattnet, tills vi ska slåss om vilken tavla som ska upp på väggen... Tills att få somna och vakna ihop.. Mmmm.. Mumma va härligt det blir i höst
Fast, jag tycker att det är ganska dålig stil att skriva såna saker som "För er som redan bor ihop... Tycker nästan synd om er", ni som väljer att INTE flytta ihop innan bröllopet vill bli respekterade för det, precis som vi vill bli respekterade för våra val!
Jag och min man har redan haft den underbara persioden med att inreda vårt hem, vilket vi ska göra en gång till när vi köper bostad, vi har varit på vår 1:a, 2:a och 4:e resa tillsammans och planerar nu för nummer 5, alla lika underbara. Vi har förlovat oss, vi har gift oss, vi har skaffat hund. Allt det där är fantastiska landmärken i vårt gemensamma liv och de betyder inte mindre för att vissa av dem inträffade innan vi gifte oss.