• AJG

Unga ickesambos, finns dem?

Hej.

Detta är en tråd för unga blivande brudar som inte bor ihop med sin blivande man. Varför? För jag börjar undra om dem finns!? De flesta jag har mött här på BT är i alla fall över 25, bor ihop med sin blivande man redan och har eventuellt ett eller flera barn. Själv passar jag inte in på någon av de nämnda punkter och söker bara efter likar, alltså, tjejer runt 20+ som inte bor sambos med the man of our dreams.

En tråd bara för att se om vi finns Jag finns ju i alla fall!

• Svar på tråden Unga ickesambos, finns dem?
  • bride09

Ja, uppenbarligen uttrycker jag mig klumpigt....så jag nöjer mig med att hålla med föregående talare.

• Vidalila

Var det inte i sanden han gjorde det? Onan alltså :)

AJG skrev 2008-04-22 20:17:42 följande:
    Hehe Kul på ett sätt att det är så fascinerande!? Men du har nog en poäng i att det man inte har smakat och så vidare... Men klart att jag och min älskade fästman har en fysisk relation också!!! Vi sitter ju inte bara och tittar på varandra och säger fina saker, haha. Vi gosar och pussas och ja, ni fattar :-P jag behöver ju kanske inte lämna ut hela vårt privatliv. Men klart att sex "lockar" det är ju inget fel på oss, vi vill ju ha sex som alla andra, men vi har ju ett gemensamt beslut att stå på. Vi båda vet ju vad vi vill och varför. Så därför gör vi det. Däremot så tror jag ju absolut att sexdriften är något suuupernaturligt. Och om man har en partner så är det inte meningen att man ska leva i celibat för länge, det är min uppfattning. Och om du undrar varför vi väntar så skrev jag ett svar på det tidigare i tråden. Och om onani kan jag inte säga så mycket, mer än att jag tror att det är meningen att man ska tillfredställa varandra och inte sig själv. Men att kalla det synd eller nåt skulle jag faktiskt inte göra. Det står inte som en synd i bibeln. Och om någon är intresserad av kuriosa (det är jag så är onani ett bibliskt ord. Det var en man som hette Onan som tömmde sig på ett golv när han inte ville ha sex med sin brors änka. Så nu vet ni det med ;-P Det var VERKLIGEN en parantes haha...
  • Karga81

Lite OT men,
    Ordagrannt står det "marken" ,kollade NLB Folk, och B2000.
    Så vilket underlaget förtäljer inte historien

• Hammerman

Med tanke på att i princip hela Bibeln utspelar sig i Mellanöstern så får man nog anta att "sand" och "mark" betyder ungefär samma sak. ;.)

• Karga81

Onan bodde i Egypten och där finns det ju mkt sand
    Men Onan gick ju in till sin brorshustru så det pekar ju på att dom var innomhus
    Kompromiss: jord-golv?

• Brudgummarna

Fast Onan onanerade inte i den berättelsen. Det han gjorde som var förbjudet var att neka den kvinna han hade ansvar för en dräglig ålderdom.

• AJG

Jag skulle säga matta. För det är vad tälten de bodde i har på golvet Så har vi löst det.

• AJG

Jahaaaa! Haha! Det är ju jag som är TS! Haha, trådstart, det fattade inte jag. Jag ba "jag är ju AJG?" Well well...

Då får jag väl ta mitt "uppvaknande" då. Men jag vet inte ja. Vi städar, lagar mat, tvättar och gör så osexiga saker som att klaga på lukten när någon av oss har bajsat på toan. Så? Jag tror nog inte det blir så farligt stor skillnad. Om han inte kommer att bajsa värre när vi är gifta förstås haha Stackarn, jag bara hänger ut honom här. Jag kan också bajsa illa. Oj, det blir visst bara värre och värre det här. Jag släpper det nu. Haha...

Förresten, en kul sak! Kul å dela roliga saker med! Läs om det på min blogg...

lijoan.blogspot.com

Cackis skrev 2008-04-25 16:50:30 följande:
    MissieA skrev 2008-04-25 16:27:52 följande:
    Att träffas är en sak - att bo ihop är nåt helt annat. Min sambo och jag har lika upplägg som era vänner - jag jobbar skift och han är utomlands ofta. Men nog känner jag min sambo så mycket bättre än pojkvännerna jag inte bodde med. Och att PRATA om hur man ser på uppfostran, ekonomi osv, är en sak jämfört med att uppleva det i praktiken. Jag tror att både du och TS får ett rejält uppvaknande efteråt, men självklart respekterar jag era val.Jag hade två långa distansförhållanden bakom mig innan jag blev sambo med min nuvarande fästman. Snacka om att det tog att vänja sig att bo med nån. Från romantiska veckoslut med bara myspys - till den hårda och men dock fantastiska verkligheten. Tog tid för mig att vänja mig och uppskatta den också. För vardagslivet sliter på, OCH stärker förhållandet. Hur hanterar man osexiga saker som tvätt, dammtussar, disk, matlagning, och räkningar? Det går inte att PRATA om innan, sorry!Om ni vill behålla era oskulder så fine - men som sagt, att bo i hop stärker verkligen förhållandet.
  • AJG

Sen så ska jag ju tillägga det som jag sagt tidigare. Att jag inte är så naiv att jag tror att det är någon dans på rosor att flytta ihop med en annan individ. Men det är det ju inte oavsett när man flyttar ihop, i början av ett samboskap eller äktenskap. Man måste vara beredd att arbeta, offra av sin egen bekvämlighet och kompromissa i vilket fall som helst.

• Sommaren2008

Vi kommer ha bott ihop i ca 3 år när vi gifter oss och det har faktiskt varit, i stort sett, en dans på rosor. Vi grälar sällan, vi har tillräckligt lika syn på inredning, hushållsarbete, katterna osv. Vi har helt enkelt haft 3 jättemysiga år tillsammans (vi har varit ihop i 4 år totalt, så vi flyttade ihop tidigt). Dans på rosor, ja det kan man verkligen säga. Även det inte varit så mycket just rosor (katten tycker att de är jättegoda att äta upp, *skrattar*)

Visst, man ska inte förvänta sig att allt ska vara perfekt men man ska heller inte förutsätta att det blir problem.

Svar på tråden Unga ickesambos, finns dem?