• Bride in England

Maldiverna - Kuredu 2

Har kommer den nya traden da den andra snart gar ut! Hoppas ni alla hittar hit!

Har far och ger vi alltsa tips om Kuredu i Maldiverna. Jag aker i november och laaaangtar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-07 11:39
    Harligt att sa manga hittat hit, nya som gamla Har ar lanken till gamla traden som nagon efterfragade - full av goda tips och rad:

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2658943.html

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 2
  • stenbruden

Ja det var ju så vi tänkte först men samtidigt så ingår det ju så mycket annat än bara mat o dryck...
    Om drinkarna kostar mellan 70-100 kr och luncher osv osv så tror jag att vi kan komma upp i dem pengarna ganksa lätt... Vi fick lite prisuppgifter via Micke och räknade på det. Dyka och åka på utflykter vill ju göra ändå o allt det där andra som ingick. + att den dyra minibaren fylls på varje dag..

Ja det känns faktiskt lite lyxigt också Man är ju inte på bröllopsresa varje dag....

• stenbruden

Poppade upp en liten fråga, ska växla lite dollar imorgon... Vilka/vem förväntar sig dricks när man har AI gold??? Jag antar att man inte ger dricks varje gång man beställer något i baren... Då försvinner ju vitsen med AI (?)

Hur mycket ska man har med sig?? Tänkt endollars och femdollars sedlar...

Åker på måndag!

• fru Hä
    stenbruden skrev 2008-06-02 22:49:58 följande:
    Poppade upp en liten fråga, ska växla lite dollar imorgon... Vilka/vem förväntar sig dricks när man har AI gold??? Jag antar att man inte ger dricks varje gång man beställer något i baren... Då försvinner ju vitsen med AI (?)Hur mycket ska man har med sig?? Tänkt endollars och femdollars sedlar...Åker på måndag!
    Hej!

I baren kan man lämna nån 5-dollar nu och då, då får du väääldigt bra service. men det är INTE nödvändigt. Roomboy (städare) typ 10 dollar/vecka, om han är fantastisk, lite till. Samma med servitören vid bordet. man brukar lämna en dollar till de som kommer m väskorna till rummet och om ni åker på båttur lämnar ni en slant till kaptenen innan ni går iland. Ena gången lämnade vi 5 dollar, när vi simmade med mantorna i 2 timmar lämnade vi 20 dollar. man måste absolut inte, men de jobbar så hårt o är så gulliga att man brukar vilja lämna dricks...i värsta fall kan man växla i receptionen.

Oj vad jag är avis.................ha det superduper!

mvh fru Hä
  • jenbp

Fru Hä

Hej igen! Vi blev riktigt bitna sedan Anantara i februari. Nu planerar vi en resa till i okt/nov. Dock ett billigare alternativ. Funderar på Meeru, Kuredu el Kuramayhi? Har du varit på Meeru?

• jenbp

By the way...

Hur är snorklingen på Kuredu? Finns det husrev och mycket koraller i lagunen el bör man ta en snorklingsutflykt för aatt se ngt?

• fru Hä
    jenbp skrev 2008-06-03 18:55:02 följande:
    By the way...Hur är snorklingen på Kuredu? Finns det husrev och mycket koraller i lagunen el bör man ta en snorklingsutflykt för aatt se ngt?
    Hej Jenbp m.fl.!
    Först din fråga; Det finns m bra snorklingpå Kuredu, speciellt baksidan, men även bra utflykter. Heldagstripp med MUNA eller BRITT är ett måste! KOlla gärna mina mantabilder på www.photobucket.com. Mitt album heter Lialu.

Till Jenbp o övriga:

Jag har haft så himla kul med er alla och hoppas att jag kunnat hjälpa till lite grann i alla fall. Kanske har några av er blivit lika tokiga i Maldiverna som jag? Hursomhelst kommer jag snart att börja sälja resor till Maldiverna! (Bara på fritiden, men ändå!) Jag vet att maninte får göra reklam här, men jag vill bara förklara varför jag inte längre kan svara på frågor osv, det kan missuppfattas.

Det ska bli jätteroligt att, förhoppningsvis, kunna hjälpa folk att hitta den "perfekta" ön för just dem. Jag har redan satt ihop en lista på de jag uppfattar som bäst.

Eftersom jag lägger ner skrämmande m tid på att läsa om Maldiverna och de olika öarna, säkert 10-15 timmar iveckan (jag vet...), och hålla mig uppdaterad, så är det bra att det kommer till någon vettig användning.

Jättemånga hälsningar

Fru Hä
  • Bride in England

Hej Fru Hä

Vad roligt att du ska borja salja Maldiverna-resor! Det kommer ju att passa dig som handen i handsken. Skont for de som bokar resa genom dig som vet sa mycket och t.om har varit dar sa manga ggr. Det ar ovarderligt! Tanker pa hur manga resebyraer som saljer resor och vet mindre om resmalen an man gor sjalv..

Tack sa jattemycket for all din hjalp har, det har varit hogst uppskattat av mig och alla andra I'm sure. Onskar dig all lycka till med ditt nya "fritidsarbete"!!

• fru Hä

Bride in England skrev 2008-06-11 13:47:25 följande:

Hej Fru HäVad roligt att du ska borja salja Maldiverna-resor! Det kommer ju att passa dig som handen i handsken. Skont for de som bokar resa genom dig som vet sa mycket och t.om har varit dar sa manga ggr. Det ar ovarderligt! Tanker pa hur manga resebyraer som saljer resor och vet mindre om resmalen an man gor sjalv..Tack sa jattemycket for all din hjalp har, det har varit hogst uppskattat av mig och alla andra I'm sure. Onskar dig all lycka till med ditt nya "fritidsarbete"!!
    TACK snälla! Det SKA bli superroligt! "Pluggar" öar fn! Det finns ju c:a 100 st att hålla reda på!

fru Hä
  • fru Hä
    Emkalo skrev 2008-06-11 17:37:47 följande:
    Massa grattis Fru Hä! Roligt!
    Kiitos! Tack!

fru Hä
  • Mrs Van Derkamp

Vad är vädret i september på Maldiverna?

• Blondie77

jag har inte läst alla inlägg i tråden men eftersom många här verkar veta mycket om maldiverna så har jag några frågor!

Vart är det bäst att åka? vilket bolag har bäst priser på resa inkl hotell?

Tips på hotell? jag skulle gärna vilja bo i en bungolow på stranden eller kanske en sådan som står i pålar i vattnet :)

Jag har läst att det är väldigt billigt på maldiverna, tex mat och dryck kostar nästan ingenting...stämmer det?

Tack på förhand från en som aldrig varit där! :)

• JohannaTotte

Är det någon av er som åkt till Kuredu bokat genom VING?
    Min mamma hade nämligen bokat sin drömresa till Maldiverna genom dem, men har nu blivit väldigt sjuk och kommer inte kunna åka. Hon har gett mig och min m2b resan i bröllopspresent nu...
    Vi är väldigt lyckliga för det men har inte möjlighet att välja var på ön vi ska bo och liknande.

Har ni som åkt med Ving varit nöjda?

• stenbruden

Nu har vi precis kommit hem från Kuredu!! Och vi vill redan tillbaka!!!!
    Underbart, fantastiskt, toppen

Är bara inne en liten sväng nu... men vi kommer absolut att åka tillbaka till Maldiverna!
    Tack fru Hä för all din info och GRATTIS till nya "jobbet" det är ju perfekt för dig!!

Till er som har resan framför er... lyckosar Man kan inte annat än älska stället!!! NJUT!

• fru Hä
    stenbruden skrev 2008-06-26 19:52:22 följande:
    Nu har vi precis kommit hem från Kuredu!! Och vi vill redan tillbaka!!!! Underbart, fantastiskt, toppen Är bara inne en liten sväng nu... men vi kommer absolut att åka tillbaka till Maldiverna! Tack fru Hä för all din info och GRATTIS till nya "jobbet" det är ju perfekt för dig!!Till er som har resan framför er... lyckosar Man kan inte annat än älska stället!!! NJUT!
    Vad roligt att ni är sååå nöjda! Berätta gärna mer om ni orkar. Boende, mat, väder , utflykter osv.....

Ja, visst är Maldievran sanslöst!

mvh fru Hä
  • Mrs sept

JohannaTotte!

Jag och min man har åkt till kuredo med ving och är mer än nöjda!!! sitter just och planerar när vi ska kunna åka igen:) Vi åkte med Qatar air, vilket är det bästa flygbolag jag flugit med (förutom singapore kanske...) Vi hade halvpension, perfekt! Vi skippade buffén till lunch och vin öl och drinkar var inte jättedyrt, dollarn är ju låg. Vi dök mycket och jag måste säga att dykstället håller högsta klass, så välorganiserat! För att inte tala om själva dykningen!!!!
    hur som helst är vi jättenöjda med ving. vi åkte dock med ving flex, dom kanske har börjat med charter nu?
    fråga om det är något!

mvh mrs sept

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 2