• Ammo

Glittertråden....tråd 748 :-)

Här fortsätter vår tråd som vi av någon anledning kallar glittertråden?!
    Vi som skriver här är Izunia, Yllo, BlueTopaz, Victory och jag Ammo. Vi gifte oss alla sommaren -06 men har funnit varann och kan inte slita oss från denna tråd som nu pågått i över 2 år!

Vi älskar alla bröllopsplanering så fråga gärna om tips och råd om ni vill tittar in. Just nu är det även en del barnsnack också, Yllo har "bonusbarn", Jag fick en son förra året, Blue T har en son på drygt 2 år, Iza och Vicky väntar sina första i juli

Har lagt in några bilder här på BT men annars kan ni se några fler här groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glittertråden....tråd 748 :-)
  • Izunia

Oj vicky det där lät inte skönt! Jag har aldrig hört talas om åderbråck i underlivet.. Men.. är det inte samma som på benen? Det kan de ju göra nåt åt.

Jag har BF den 30 juni. Det ska bli jätteskönt att sluta jobba. Jag har ju 8 dagar kvar nu men jag är redan ledig i tankarna så det komemr att bli svårt på måndag.

Jess tur i oturen att det ´var den vagnen men jag förstår att man inte vill lägga de pengarna när en ny vagn nästan kostar lika mkt.

• Victory

Iza: Jag har inga åderbråck på benen så det vet jag inte hur det är. Det går ju att ha stödstrumpor för det men jag tror inte det finns "stödtrosor" Men detta ska i alla fall försvinna av sig självt efter förlossningen så jag hoppas på det.

Du ligger ganska precis en månad före mig! Det ska bli spännande att höra hur förlossningen går för dig, hoppas du orkar in här och berätta efteråt.

• Yllo

Det finns faktiskt hjälp att få där Vicky.. Det finns någon typ av stödband som man bär under magen för att förhindra att det blir tryck på bråcket.. Vet inte exakt hur det fungerar, men speciellt gravida som har ett yrke där dom står mycket har sådana stödband.

Jag var på kryssning i går.. eller rättare sagt.. från fredag till lördag. Vi hade faktiskt riktigt kul, även om jag och min kompis inte orkade hänga på de andra tjejerna till baren på kvällen. Vi tog en tidig kväll och gick och la oss redan kl 22.

Sitter och väntar på kallelse till Syncentralen nu. Ringde dit förra fredagen och bad om en sådna. Skall dit och prova ut hjälpmedel och boka in tid för träning i såväl blindskrift som "vit pinne" gång.

Har funderat fram och tillbaka om det här med att försöka skaffa barn. Diskuterade ganska mycket med min kompis under kryssningen. Det finns ju alltid en risk med graviditeter oavsett om man är frisk från början eller inte.. Jag vill ju gärna ha ett eget barn, så jag får väl ta och fundera igenom ordentligt. Just nu är jag inne i en jättejobbig period där jag bara tänker på att skaffa barn. Speciellt i onsdags när jag hade en Partylite visning här hos mig och en av mina gäster är gravid. Hon är i vecka 16 nu och det synns redan jättemycket på henne. Fick känna på hennes mage och då kände jag att jag också verkligen vill stå där med rundad mage och känna hur det sparkar och så.

• Ammo

Åh Ylva jag lider med dig. Förstår verkligen din längtan efter barn. Det är ju en fantastisk känsla som jag önskar alla kvinnor skulle få uppleva. Men livet är inte rättvist, det finns så många kryma sidor. Vissa längtar, hoppas, önskar men det går inte, vissa sätter barn till livet av misstag och kan inte ta hand om dem.
    Men just nu så förstår jag att det känns extra jobbigt för dig då både vi och dina vänner pratar barn.

Jag har varit på kanonbra humör idag, men det är tack vare denna fantastiska sol som värmer så gott. Lucas sov ute och jag fick sitta en hel timme för mig själv, sååå skönt.
    I morgon ska jag och 2 andra mammor ut på Djurgår´n och äta lunch mm, ska bli jättemysigt.

Nu börjar Prison break!

• Ammo

Här var det lugnt?!
    Åh vilken vecka vi har haft, sol sol sol sol
    Hade en underbar dag på djurgården i tisdags! Det var jag samt 2 andra kompisar och våra 3 barn som är jämngamla. Tog med oss mat och fika och satt på en stor filt och myste i solen.

Igår var jag hos en gammal jobbarkompis i Älvsjö, vi var också ute hela dagen med våra små, så i går kväll såg jag ut som en tomat i ansiktet, måste köpa ny solskyddsfaktor till både mig och Lucas nu. Solen tar ordentligt!

Idag har jag varit på öppnaförskolan och sjungit och busat med alla småttingar. Lucas har börjat bli kaxig och snor alla leksaker från de andra Men han ger igen, förut satt han så försynt och alla andra snodde hans leksaker, så nu får de tillbaks
    Hade egentligen velat följa med de andra i morgon till simhallen men jag måste ut och leta present till Martin.
    Har någon tips på nåt? har inte en aning om vad jag ska köpa.
    Vill egentligen ge honom/oss en helkväll men en aktivitet/upplevelse samt middag, men den får inte vara dyr heller då vi har så ont om pengar. Men vi behöver en kväll/dag för oss själv, glömmer bort varann helt sen Lucas kom.
    Hjälp!

• Yllo

Har inget tips vad du ska ge honom Jess. Själv har jag alltid problem när jag ska komma på något åt B.

Själv far jag till pappa idag. B ska till Norge och leka i skogarna *S*

Ha en trevlig helg!

• Victory

Trevlig helg Ylva!

Jess: Jag är också lite rädd för att vi ska glömma bort varann när barnet kommer. Redan nu har vi sällan tid för varann. Men vårsolen har väckt min frusna själ så nu känns allt mycket bättre i alla fall!

• Izunia

Ja det har verkligen varit en underbar vecka. Nu är det lite smådisigt men det är iaf inte kallt ute.

Jag har inga tips på presenter.. jag är ju så dålig på sånt.

Det känns så skönt med helg nu. Jag är sååå trött. Kan knappt tro att jag bara ska jobba 3 dagar till! Men samtidigt känns det som 3 dagar till...länge!! haha..

Vicky hur går det för dig? Vilken vecka är du i? Hur mkt har du gått upp? Jag börjar tänka lite på vikten nu för magen växer grymt snabbt nu!

• Ammo

Hej!

Hoppas du fick en skön helg Ylva!
    Vi har inte gjort något speciellt alls, hade iof 4 kompisar här på middag i fredags, prämiär grillade, smackens!
    Men lörd och sönd har vi bara softat. Hälsade på min kusin idag som fick en liten dotter för 3 v sen, sååå söt, ska heta Tilja.

Vart har egentligen karin tagit vägen, hon verkar ha övergett oss helt saknar henne här!

Jag har fortfarande inte kommit på vad jag ska köpa till Martin, suck. Vi var dåliga på att göra mysiga saker ihop innan med, och nu är vi ännu sämre sen Lucas kom. Därför vill jag så gärna hitta på något speciellt.

• Victory

Iza: Det går bara bra för mig, men nu börjar det verkligen kännas att jag är gravid. Känner mig lite otymplig och kan inte äta så stora portioner för då blir det fullt i magen direkt. Och jag blir andfådd bara av att gå uppför en trappa. Åderbråcket har nog blivit lite sämre också och det är inte så skönt. Men jag håller igång och promenerar varje dag och det är så skönt nu när det blivit varmare och sol! Snart är all snö borta.

Jag är i v. 27. Veckorna går ruskigt fort nu! Runt 8-9 kilo har jag gått upp. Ibland står jag stilla och går t.o.m. ner och ibland skuttar vikten iväg. Men nu tycker jag också att magen börjat växa snabbare så det lär bli mer! Och det sparkar och rör sig därinne så hela magen gungar ibland! Det känns verkligen härligt. Samtidigt är jag lite stressad över allt vi har ogjort hemma, vi har inte ens börjat med sovrummet än och där ska allt göras om. Det är ju bara 1/3 kvar till BF! Hur är det själv, Iza? Nu är du ju snart ledig!

• Izunia

Jo det är bara bra här också. Jag har bara så smärtsamma sammandragningar på natten, så jag ligger och kvider. Mina tabletter hjälper dock och jag kan alltid komplettera dem med alvedon så det ska jag definitivt göra i natt!

Det där åderbråcker låter fortfarande inte skönt alltså.. aj aj.

Jag blir snart tokig på mitt hår. Det ser ok ut, men jag trivs inte som blondin!! Inte nog med att man ska bli stor som ett hus så ska men se ful ut i håret...

• Yllo

Men Iza... om du nu vantrivs som blondin.. varför färgar du inte om håret

Föresten.. har du kollat med din BM att det är ok att du tar Alvedon när du är gravid? Vad jag har förstått så ska man undvika alla typer av mediciner om det inte är sådana som en läkare på MVC skrivit ut.

• Ammo

Alvedon är ok att äta under graviditet och amning men det är inte många tabletter som är det. Bara man inte äter mängder förstås.

Idag fyller Martin år, tyvärr hade han heldag på jobbet och kommer inte hem förens om en timme.
    Jag köpte tillslut en cykelhjälm och en snygg skjorta från MQ och 10 röda rosor till honom. Så ska vi på bio och äta någon kväll.

Jag har pajat ryggen idag igen, f'n vad less jag är på den, någon som vet var man kan köpa en ny?
    Som tur är har min sjukgymnast visat hur man (martin)kan "knäcka" på egen hand. Min rygg är så skör att det räcker med att man trycker till lite lätt när jag andas ut så brakar det för fullt. Martin får göra ett försök nu när han kommer hem,

• Yllo

Tyvärr Jess så är alla nya ryggar slut i lagret Skulle själv inte ha något emot en ny rygg *fniss*

Hoppas att du och Martin fick en fin födelsedag..

Själv sov jag som en stock från det att jag kom hem från jobbet fram till kl 19:30. Bosse var ut och körde med motorcykeln.. Jag hade tänkt att vi skulle och handla igår, men som sagt blev det inte av p g a att jag sov och han inte ville väcka mig.

Svar på tråden Glittertråden....tråd 748 :-)