• Sofia08

28 Juni 2008 del 2

Hej alla 28 Juni-brudar!
    Vår tråd " 28 Juni 2008" borde stängas idag, så vi fortsätter här istället...
    Egentligen är ju faktiskt det här "del 3", men eftersom den förra inte hette "del 2" så får den här göra det istället Vill ju inte förvirra er i onödan!

Tjing!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-17 17:39
    Vi har gjort klart vår sida:

sofiaochpatrik.weddingannouncer.com

Kika gärna in!!

• Svar på tråden 28 Juni 2008 del 2
  • Yanetta

Är det någon som har skilda föräldrar som inte kan sitta i samma bord på bröllopet? Det har jag, och jag vet inte hur jag ska placera mamma o pappa vid matbordet...vi sitter i en hästsko, med mig o m2b, brudtärna, bestman, toastmadame och m2b:s bror på "kortsidan".

Sen skulle jag vilja ha våra föräldrar och morföräldrar närmast oss på varsin rad...men vet inte hur jag ska göra med min pappa. För om jag sätter min mamma, mormor och morfar högst upp i ena kanten, sen m2b:s mamma+man, mormor och morfar högst upp i andra kanten...vars ska då min pappa sitta? Han kommer ju hamna längre bort ifrån oss än min mamma o m2b:s mamma...spelar det någon roll? Ska fråga honom sen när alla OSA:t om hur han själv vill ha det, men försöker fundera ut en lösning som passar redan nu.

• RebeckaSvensson

Och ännu en till 28/6 -08!!! :)
    Jag undrar, har ni några tips på hur vigselhäftet kan se ut? Håller på att fixa det nu...

• RebeckaSvensson

Yanetta, är skorna från skopunkten i bra kvalité? Jag har kollat på deras sida förut och funderat på att köpa skor, men har varit osäker...

• Yanetta

Rebecka: Jag har köpt flera par därifrån och är nöjd! Inget par har gått sönder eller liknande. När man provar i butik så känner man att vissa par är otroligt obekväma o hårda, medan andra par är super sköna. Så det bästa är att prova sig fram. Men detta par som jag köpte till bröllopet är sköna tycker jag. Har inte gått i dom många timmar, en liten stund varje dag, men det är redan stor skillnad. Formar sig snabbt efter foten.

• RebeckaSvensson

Yanetta, okej. Tack för svaret. Ska nog åka in till skopunkten och prova ett par.. :)

• BlivandeFruJohansson

Dom ser nästan exakt ut som mina Fast mina är mer glansiga.. Tycker Skopunkten har kanonskor!!

• Yanetta

Jag provade ett par som var mer glansiga oxå, men de var för vita. Min klänning var mer "gräddfärgad" så detta paret matchade perfekt!

• Sofia08

Åh, ikväll har jag varit och gjort provsminkning och prov-håruppsättning!!!!!!! Kan inte sluta tänka på det! Jag blev såååå fin!! Shit vilken duktig tjej!!

Det blev jättepirrigt när vi började planera vilken tid hon ska börja och hur det kommer gå till på dagen D!! Hihiihi!!! Det är verkligen bara 11 veckor kvar nu tjejer!!!

Imorgon ska jag och min mamma åka och lämna in min klänning för justeringar.

• Sofia08

Åh, ikväll har jag varit och gjort provsminkning och prov-håruppsättning!!!!!!! Kan inte sluta tänka på det! Jag blev såååå fin!! Shit vilken duktig tjej!!

Det blev jättepirrigt när vi började planera vilken tid hon ska börja och hur det kommer gå till på dagen D!! Hihiihi!!! Det är verkligen bara 11 veckor kvar nu tjejer!!!

• Sofia08

• BlivandeFruJohansson

De blev många likadana Ska testa klänningen snart igen och se hur den passar. Hoppas ja kan stänga den snart! Ska lämna in den fär tvätt, hoppas den krymper då. Då blir de hårdträning sista tiden Vi ska vara hos frissan kl.8 och kommer nog vara klara till 11.45 hoppas ja. Är ju 3 som ska fixas, men en ska bara stylas i håret. Ska vara hos fotografen 12.30 men om ja och mina systrar inte hinner bli riktigt färdiga får BG, BM och sonen börjas fota utan oss. Så slipper dom vänta. Så de ska nog lösa sig Hur länge har ni planerat att bröllopsmiddagen tar?? Vi ska ha buffé och räknar me att de tar 2-2,5 timmar. När har ni tänkt att äta tårtan? Vi vill inte att bandet ska börja spela för att sen avbryta dom för tårtan.. Skitsvårt att planera hur lång tid allt tar!! Jaja, de löser sig nog. Har bestämt att vi inte ska ha nån vickning iallafall! Känns onödigt, är nog inte många som kommer äta och då e de bara bortslösade pengar..

• Yanetta

Åh vad roligt att du blev nöjd Sofia! Herregud 11 veckor, det låter inte så mkt. Vi räknar dagar, 80 dagar kvar idag! :) Nu börjar vi banta...igen. Viktklubb.se är min metod, den funkar bra när man sköter sig bra. Fuskar man så säger det sig självt att det inte funkar.

Blivande: Oj oj nu blev jag stressad. Har inte tänkt på tider alls, kanske måste börja göra ett tidsshema på morgonen iaf. Shemat för middag o tårta tar min toastmadame hand om, hon vet ju hur mkt tal o lekar det är inplanerat. Vi har inget band så vi behöver inte tänka på sånt.

Jag satt igår o provade vika presentaskarna till gästerna...hur ska ni göra? Köpa eller göra egna? Visa gärna bilder!

• BlivandeFruJohansson

Vi ska inte ge några presenter till gästerna.. Dom får en liten chokladbit brevid tallriken

• Sofia08

Haha, oj, varför blev det så många inlägg från mig sist?? Konstigt...
    Igår bestämde vi att hår/smink-tjejen ska komma hem till oss kl 8,30 och hon beräknar vara klar ca 12,30. Det är så himla skönt att hon kommer till oss och att vi slipper åka ngnstans! Då kan man ju iaf sova till 7.30/8.00 den morgonen!!! (om man nu kan sova...)
    Middagen beräknar vi vara ca 3 timmar. Vi kommer ha två-rätters och istället för efterrätt så kommer vi ha bröllopstårta och kaffe. Det känns bättre att ha lite marginal när man beräknar middagen tror jag. Man vet ju inte hur mycket tal och så det kommer att vara. Vi ska ha en DJ som kommer och spelar sen så jag kommer nog säga till honom att han får börja någon gång mellan 20-21.

• BlivandeFruJohansson

Tar ni tårtan direkt efter maten? Salongen är 200m bort så de känns helt okej Ja ska sitta i en sån där värmegrej (som alla tanter sitter i, i alla filmer ) så blir mycke smidigare me för henne!

• järvedsullis

jag har också lyxen att få bli i ordninggjord hemma....
    det känns som att det blir buffe för oss och så tar man akffe och bröllopstårta som dessert. Vi kommer att ha korv med bröd som vickning. Trots att man ätit en middag komer man nog dansa sig hungrig igen. Får inte glömma räksalladen....

• Sofia08

Japp, vi kommer ha tårtan direkt efter huvudrätten. Sen blir det Bullens pilsnerkorv med bröd till vickning för gästerna i samband med att vi åker. Vår vickning väntar på hotellet!!

Idag har jag varit och lämnat in min klänning för att den måste sys upp och in lite här och var..hihi.
    Shit, det börjar verkligen kännas som att det är på riktigt nu. Har även knåpat lite med bordsplaceringen i kväll..

Åh, jag hoppas att ni lägger ut bilder från er dag på er sida sen så att man får se hur alla ser ut!!

• Yanetta

Jag kommer bli sminkad hemma, men håret ska jag göra på salong. Men det är skönt att det bara är ett ställe att åka till, för där jag bor så finns det nog ingen salong som både sminkar o fixar håret.

Vi kommer fota oss efter vigseln, vill inte visa oss för varandra innan. Vigseln börjar kl. 14.00 och slutar kanske senast 14.45 eller hur länge brukar det ta? Sen räknar vi med att kunna börja äta senast 16.30, gästerna har under tiden fått snittar och dryck så de inte hungrar ihjäl tills dess. Vet inte hur länge vi ska räkna att maten tar, det blir en varmrätt och sen tårta.

Vickning vet jag inte heller om vi kommer ha, kanske nåt enkelt, men inte korv för det äter inte jag. Varma mackor med ost o skinka kanske vore enkelt som alla får värma själv, om de är färdig gjorda innan o man har flera smörgåsgrillar.

Klart alla måste lägga upp bilder sen! Ska bli så kul att se hur fina alla är!

• Bellanote

Hej igen.. har hållt på och flyttat och äntligen är jag hemma i rätt stad igen..

Är det bara 11 veckor kvar??

skickade in hindersprövningen förra veckan i början där men den har inte kommit ännu..

min prov uppsättning ska inte göras förns sista maj tror jag det är.. min mor har ju börja nytt jobb för några veckor sedan och nu när hon fått reda på vilka kunder hon får så är min salong där jag ska göra make och hår en ev hennes revisor kunder så ska se om man kan få lite billigare

Svar på tråden 28 Juni 2008 del 2