Inlägg från: Sofia08 |Visa alla inlägg
  • Sofia08

28 Juni 2008 del 2

Hej alla 28 Juni-brudar!
    Vår tråd " 28 Juni 2008" borde stängas idag, så vi fortsätter här istället...
    Egentligen är ju faktiskt det här "del 3", men eftersom den förra inte hette "del 2" så får den här göra det istället Vill ju inte förvirra er i onödan!

Tjing!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-17 17:39
    Vi har gjort klart vår sida:

sofiaochpatrik.weddingannouncer.com

Kika gärna in!!

• Svar på tråden 28 Juni 2008 del 2
  • Sofia08

Åh, vad bra att ni hittat hit allihopa!
    Idag ringde jag till konditoriet och på torsdag ska vi dit och provsmaka tårtor!!! Mmmmmm jammi! Guu vad jag längtar!!

• Sofia08

Planering?? Oj, my mistake... och det går väl inte att ändra nu antar jag. Om inte man säger till nån moderator..??

• Sofia08

Idag ska vi provsmaka tårta på Chokladfabriken!!!! Mmmmmm jammi!!!

• Sofia08

Mmmmm guuu så gott det var!!!! Vi har bestämt smak. Det blir mjölkchokladmousse med limefyllning och tunn kokosbotten. Hur god som helst!! Den var så fräch i smaken.
    Men vi har inte gjort beställningen än eftersom vi inte riktigt kunde bestämma oss hur de ska se ut. Vi ska ha bakelser.

Vad tror ni? Antingen har man vita små bakelser och då är det marsipan eller nåt slags socker överdrag, eller så har man choklad överdrag... Jag tycker det lät som det skulle bli så sött med marsipan eller sockerlager. Men samtidigt så tycker jag nog att det skulle vara finare att ha vita bakelser. Kanske med rosa sidenband runt. De kunde även göra marsipanrosor på varje bakelse. Är dock rädd för att det blir lite för mycket... Varför kan inga beslut vara enkla????

• Sofia08

Jag älskar ju också choklad. Det var mest att vi har vitt och rosa som tema och då tyckte jag att det kunde vara fint med vitt överdrag....Åh, varför ska det vara så svårt???

• Sofia08

Fast jag är inte så förtjust i vit choklad och det är så sött...Hm, har en del att fundera på. Svårt när man inte har någon bild på hur det skulle kunna se ut. Har letat på nätet men inte hittat nåt som jag tycker passar..
    Man kan ju lägga äkta rosor på bakelserna, men då måste man bekosta dem själv och jag tycker det verkar lite meckigt.. Annars kunde de göra marsipanrosor..men jag vet inte. Världens veligaste människa. Är så stolt att vi valde smak!!

• Sofia08

Vikctoria: Välkommen!! Hur långt har ni kommit i planeringen?

• Sofia08

Hej! Här har det varit lugnt... Jag har haft mycket i skolan och har fått prioritera bort bröllopsplanerandet. Hade tänkt att åka och beställa vår tårta idag, men vill inte ta mig ut i det här deprimerande regnet.

Idag fick vi inbjudan av kyrkan till vår vigsel!!! Nu börjar det närma sig med andra ord...Iiiiii. Guu vad pirrigt!

Annars tänkte jag försöka göra klart inbjudningarna i helgen.

Nu ska jag städa!

• Sofia08

Idag har jag varit på Chokladfabriken och beställt vår bröllopstårta!!! Känner mig supernöjd!
    I morgon ska jag ringa cateringfirman och guldsmeden. Sen bär det av till Vemdalen över helgen! Guu så skönt det ska bli att komma iväg lite!

Svar på tråden 28 Juni 2008 del 2