• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Cissit

Idag har jag motstått massa frestelser, folk som käkade pizza och annat gott till lunch på kursen, medans jag satt med min drink o kurrande mage..sen svullade de i sig muffins med chokladfrosting till fikat. Sedan på kvällen var vi och firade min brors fru som fyller år. Jag smakade _lite_ på salladen, bara några tuggor, men utan dressing o bröd...hoppade över läsken, tårtan och alla kakorna helt. Tycker det var rätt duktigt ändå och pyttelite kycklingsallad kan väl ändå inte skada? :)

• Anja 19 juli 2008

och ni är såååå duktiga och jag är såååå BAD...

så här har min helg UTAN cambridge sett ut so far... (tänk på att vi firar födelsedag i dagarna tre med en massa gäster)

fredag kväll: pizza, pepsi, godis och kaffe med mjölk o socker
    Lördag: fläsk och potatis m gräddsås, frusen cheesecake, kaffe m riktit socker o mjölk, mums, godis och chips
    söndag: fira med andra halvan av släkten så det blir nog ungefär samma...

KOmmer kännas rätt så grymt att gå på ren kur på måndag när man ätit så här mkt!!

Men det ska gå NI måste verkligen peppa mig då! För jag kommer ha ett hel..ete!!!

• AoM

Anja!
    Du kommer fixa det!! Vi får peppa varandra för jag är i samma situation som du :)

Fredag: chokladbollar, nudlar, kräftstjärtar & aioli
    Lördag: Vitt rostat bröd till frukost, med marmelad. Chokladbollar. Italiensk NYTTIG pasta till middag. Kakdeg.
    Söndag: Rostat bröd till frukost, sen kommer det att bli mer kakdeg (kan inte låta bli när jag bakar), köttfärspaj och kanske en kaka till fikat. Tårtan slipper jag ju eftersom det är nötter i :)

Så imorgon och början av veckan kommer jag ligga på golvet och kvida efter mat *skrattar*

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-06 00:09:02 följande:

och ni är såååå duktiga och jag är såååå BAD...så här har min helg UTAN cambridge sett ut so far... (tänk på att vi firar födelsedag i dagarna tre med en massa gäster) fredag kväll: pizza, pepsi, godis och kaffe med mjölk o sockerLördag: fläsk och potatis m gräddsås, frusen cheesecake, kaffe m riktit socker o mjölk, mums, godis och chipssöndag: fira med andra halvan av släkten så det blir nog ungefär samma...KOmmer kännas rätt så grymt att gå på ren kur på måndag när man ätit så här mkt!!Men det ska gå NI måste verkligen peppa mig då! För jag kommer ha ett hel..ete!!!
  • Beetle

Hoppar in i tråden...! Börjar med ren kur i morgon, och är peppad till tusen!

• Anettan73
    Beetle skrev 2008-04-06 08:50:26 följande:
    D e rätt!!!

Jag lagade middag till familjen igår.. Nä det var inte alls kul och d var såååå god mat...

Där satt mag med min bananshake
    Men övriga familjen uppskattade maten riktigt mycket!!!!

Jag har bara gått ner 1,5 kg... Fattar det inte
    Kan kanske bero på att min mens ska komma om ca 3 dagar och jag brukar gå upp ca 2 kg när jag har den så jag hoppas att det är därför. Byxorna sitter inte lika tight mer i midjan, så jag e inte så svullen mer...

Får väl se efter mensen hur vågen visar...

Har någon av er problem med magen nu???
  • Anettan73

Anja- Klart du fixar det!!!! Annars kommer jag för bi med piskan Antingen på väg till eller från jobbet

• dragonesse

Nej, inte den här gången, men jag har haft när jag har kört tidigare. Extremt åt båda hållen; första gången jag körde fick jag förstoppning och andra gången jag körde fick jag diarré och hade ett otrevligt uppvaknande en natt...

Men den här gången mår jag jättebra! Tror det kan bero på att jag verkligen ser till att jag dricker minst tre liter, plus att jag varje dag äter ett ägg. Jag halkar inte ur ketosen pga det och det gör ju också att mina tarmar får jobba lite. Det är nog mitt tips om man får problem!

Anettan73 skrev 2008-04-06 11:39:45 följande:
    Har någon av er problem med magen nu???
  • dragonesse

Vägning imorgon och jag har bara gått ner ett kg... Känns lite tråkigt, men vi får hoppas att det är mer imorgon! Skulle så hemskt gärna vilja komma under 66 kg till imorgon, men då måste jag gå ner minst 0,5 på denna sista dag innan vägning. Hmm...

Jag och m2b tog kort på oss själva idag i underkläderna, för att verkligen se vad som har hänt. Och jag ser ju såklart skillnad på mig själv, men jag var större än jag trodde... Blir till att kämpa hårt och bli av med mina sista kilon!!

• Mica o Krille
    dragonesse skrev 2008-04-06 11:42:23 följande:
    Nej, inte den här gången, men jag har haft när jag har kört tidigare. Extremt åt båda hållen; första gången jag körde fick jag förstoppning och andra gången jag körde fick jag diarré och hade ett otrevligt uppvaknande en natt... Men den här gången mår jag jättebra! Tror det kan bero på att jag verkligen ser till att jag dricker minst tre liter, plus att jag varje dag äter ett ägg. Jag halkar inte ur ketosen pga det och det gör ju också att mina tarmar får jobba lite. Det är nog mitt tips om man får problem!
    Det tipset ska jag ta. Ett ägg på morgonen!!

Har syndat massor men nu är det nya tag. Idag vägde jag mig, 67 kg. -3kg. Hoppas det fortsätter så.
  • Anettan73

Ja jag blir förstoppad och ja jag har banne mig druckit..

Jag blandar tex med mins 0,5 l vatten..

• Cissit

Är inne på femte dagen nu och idag mår jag lite konstigt, har mått skitbra fram tills nu. Men nu är jag hungrig hela tiden och är trött och yr. Sitter och hinkar i mig vatten så jag tror inte det är det. Hoppas det är övergående för annars är nog risken att jag faller dit och börjar äta igen. Tänkte försöka köra minst en veckas ren kur iaf, får väl se hur det går.

• annie1978

Har snart klarat min 6:e dag och har inte stoppat en smula i munnen.
    Vägde mig i morse och jag har tappat 3,5 av mina 10 kg. Känns hur bra som helst.
    Men jag ska inte förneka att jag inte blir avis på er som har ätit god mat i helgen. Jag får helt enkelt tänka på all den mat jag har stoppat i mig för att hamna i pulverträsket

• Djinni

är inne på min 14 dag ren kur och mår bra. Är nog lite hungrig från och till och vissa dagar lättretlig men jag vet ju att det hör till.. tror nog vikten har minskat endel, började ju kombikur skärtorsdagen med att äta bara middagar och ren kur på påskdagen. Så totalt med morgonens vikt (väger mig normalt onskvällar) så har jag gått ner 6,4 kg sen skärtorsdagen =) så jag tror det känns rätt ok.. familjen sitter nu och äter hemmagjord potatismos och kokt korv.. me love korv.. men men... då rymmer man hit istället =) hoppas alla har det bra.. längtar tills på torsdag för då får jag äta middag, över helgen =)

• Thiaa

Imorgon ska jag väga mig. Då har jag inte stoppat NÅGONTING i munnen på 4 veckor.4 veckor är 28 dagar och det innebär att jag har ätit 84 påsar. Det låter inte alls speciellt kul, men så är det!

Efter att ha haft en par riktigt jobbiga dagar har jag mått bra igår och idag, inget sug alls. Det skulle såklart inte vart helt fel med lite mysmat och godis såhär på en ledig söndagskväll, men men.

Ska ta ett nytt beslut imogon också, hur länge jag ska hålla på och så vidare. Det beror helt på vad vågen säger och hur min kropp ser ut. Just nu så lutar det rejält åt att jag håller på några veckor till. Aj aj aj... skulle vara så gott med liiiiite mat! :)

Hoppas ni har haft en bra och god helg alla ni som unnade er mat!

• Cissit

Djinni, grymt bra! Grattis till viktnedgången, hur mycket har du kvar till målet? Själv har jag inte vägt mig på några dagar, ska försöka hålla mig från att springa på vågen hela tiden :)

• Cissit
    annie1978 skrev 2008-04-06 17:06:11 följande:
    Har snart klarat min 6:e dag och har inte stoppat en smula i munnen.Vägde mig i morse och jag har tappat 3,5 av mina 10 kg. Känns hur bra som helst.Men jag ska inte förneka att jag inte blir avis på er som har ätit god mat i helgen. Jag får helt enkelt tänka på all den mat jag har stoppat i mig för att hamna i pulverträsket
    Duktig du är! Keep up the good work girl!
  • Cissit
    Beetle skrev 2008-04-06 08:50:26 följande:
    Välkommen! Hoppas det ska funka för dig, vi får följa processen här och stötta varandra!
  • Evitas

nu har jag beställt min första gång. o vill att dom ska anlända imorron. e trött på att va "rund o go".
    o de hjälpte inte att svärfar idag poängtera att jag e överviktig.... väldigt trevligt....

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9