21 juli 2007 part 3
Dags för en ny tråd igen! Nu är det nära! Vad hände med tiden? Var tog den vägen?
Ja, jag frågar igen:
Hur går det med planeringen?
Dags för en ny tråd igen! Nu är det nära! Vad hände med tiden? Var tog den vägen?
Ja, jag frågar igen:
Hur går det med planeringen?
Nu finns lite bilder från festen och middagen också :)
Gick det bra för er alla?
Vi hade en underbar dag där inget av något planerat gick fel. Alla gäster var nöjda och det var kul att höra.
Under alla dagar runt bröllopet med förberedelser, bröllop, presentöppning (som vi hade dagen efter) och städning hade vi bra väder för uppgiften just den dan. Och med tanke på vädret den här sommaren så kan man knappt tro att vi hade sådan tur!
Daphne och Jodie,
jättekul att se era bilder och ni var så fina båda två.
Kan bara instämma i att vi hade tur med vädret! Under vår fotografering blev det mulet, och vår fotograf sa att det var toppenfint ljus för att fota ute. Jag ser fram emot hennes bilder!
Vi har fått några bilder från släktingar och vänner, så det finns en del smakprov från dagen för den som är nyfiken:
www.flickr.com/photos/wolving/sets/72157601044144227/
Jodie:
Tack! Jag gillade den verkligen också. Det är en Nixa 787 (gammal modell) som jag hittade begagnat på Blocket. Och till det en sjal för 99 kr från Åhléns :D
Nu har jag hunnit kika igenom era bilder också. Fastnade för bilden av er och barnen - för visst är det era barn? Den största tjejen är i alla fall så otroligt lik din make, så de bara måste vara släkt :)
Det såg jättemysigt ut med er vigsel. Är det en gammal ruin av något slag?
Läste också din tråd om släkttrasslet. Hoppas att saker och ting med tiden får lägga sig, och att ni så småningom hittar vägar tillbaka till varandra. Men låt det ha sin tid. Man ska inte ha för bråttom med sådant. *vis av erfarenhet*
Och grattis till Daphne också! Nu har jag haft tid att kolla på era bilder, och jag ska aldrig mer säga att turkos är en hopplös färg :) Det passade verkligen jättebra till den övriga stilen, och blev pricken över i. Tänkte speciellt på att din frisyr matchade din klänning på ett naturligt sätt. Ibland tycker jag att man ser brudar som inte har någon koppling mellan frisyren och klänningen, men inte i ditt fall :)
fd flöjtist
Tack så mycket!
Och vi hade en helt underbar dag från början till slut blir helt lycklig när jag tänker tillbaks på allt :)
Vad bra att ni också verkar ha haft en super dag :)
Duchess
Ni var verkligen jätte fina :)
Mmm vi fick molnigt väder när vi skulle fota och det blev vi glada för. Strålande solsken är nämligen ett svårt fotoväder :)
Hoppas du lägger upp en länk till fotografens bilder sen också :)
Hihi jag älskar turkost men så är det ju alla har vi väl våra olika favorit färger ;)
Tack så mycket! :D
Det verkar som vi alla fick en helt underbar dag :D
Har alla 21 juli-brudar gått i ide? (eller är borta på bröllopsresa kanske)
Vi är inte på bröllopsresa heller. Har bara inte varit här inne så mycket. Vi åker den 13 augusti till Parga.
Hur är det mer er andra vart har ni varit/ska ni?
Hoppas ni har en underbar sommar som nygifta :)
Både jag och maken började jobba igen 30 juli, så nån resa hann vi helt enkelt inte med. Det blir kanske en restresa till hösten, om vi har tid och råd?
De som inte är här och skriver har kanske åkt till Västindien eller Mauritius? :)
Hallåj tjejer!
Det har varit lite flackande jit och dit sen bröllopet, men någon bröllopsresa blir det inte. Men vi är mitt uppe i en föräldraledighets period så pengarna haglar inte direkt över oss. Dessutom ska vi följa med min svärmor till Isla Margarita i vinter så vi får ändå ut och åka lite även om vi inte åker ensamma. Den lyxen får vi ta oss när barnen blivit lite äldre och vi fått lite fason på ekonomin igen.
Jodie,
vi åker till Åland ett par dagar nästa vecka med ett par vänner och totalt 5 barn mellan 1 och 11 år. Har du något tips vad vi ska göra?
Daphne,
Har alltid velat åka till Parga. Berätta hur det var när du kommer hem!
Mitt nya körkort kom idag. Jag hann dock inte hämta ut det innan posten stängde, så det får bli imorgon.
Är jag först med att få nytt körkort? :)
Jag har också kvar mitt gamla efternamn så nu heter min man samma som resten av familjen.
fd flöjtist
ja det ska jag göra :) Jag har aldrig varit i Grekland så det ska bli kul :)
Hihi jag har inte ens ett körkort ;) Men jag fick hemskickat ett nytt lindexkort här om dan med mitt nya namn ;)
Ska fixa nytt legg när jag kommer hem.
Hmm... jag skulle väl ha skrivit "först med körkort av de som bytt namn" :)
Hoppas ni får det skönt på Parga, Daphne! Grekland är aldrig fel...
Jodie,
tillbaka från Åland där vi hade det så skönt. Vi gjorde inte så väldigt mycket, men hann med lite bad, besök i Getabergen (men mina barn sov i bilen så Trollstigen blir kvar till nästa gång) och Tjudö och en av de sista tågresorna i Mariehamn för säsongen. Den da'n vi var där hela da'n så var det ju typiskt nog dåligt väder med regn, men annars hade vi det så skönt.
Tack för alla tipsen, de var bra att ha och nu har vi lite vi vet att vi vill göra nästa gång också.