• Heleneli

21 juli 2007 part 3

Dags för en ny tråd igen! Nu är det nära! Vad hände med tiden? Var tog den vägen?

Ja, jag frågar igen:
    Hur går det med planeringen?

• Svar på tråden 21 juli 2007 part 3
  • Duchess

Bra initiativ, heleneli!

Några saker som jag har på min fixalista:

* Checka av med cateringfirman om allergier, antal gäster, barnpriser mm
    * Ta reda på om t ex snacksskålar, vas till brudbuketten, korkskruvar och tårtspade finns i lokalen
    * Ringgravyr
    * Inköp av vin till maten
    * Maila vigselprogrammet till prästen (dvs svärfar :))
    * Göra placeringskort, inlaga till festprogram med bordsplaceringen samt två dörrplanscher
    * Fixa hårnålar med pärlor
    * Boka manikyr
    * Slutlig provning av brudklänningen inklusive underkläder

Finns många fler saker också, men det var några små pyssel som ännu inte är klara...

• Heleneli

Jag köpte billiga hårnålar med pärlor på eBay, hade dem på mindre än två veckor! Är du intresserad så kan jag plocka fram "butiken" åt dig! :D

• Duchess

Ja, gärna! Jag har inte hittat några hårnålar med bara pärlor - de enda jag hittat har både pärlor och strass och annat pyssel. Jag vill ha enkla hårnålar med BARA pärlor....

• fd flöjtist

Känner igen mig i att ha smygplanerat ett bröllop jättelänge och nu sitter man här med massor att göra och tiden rinner iväg. Är mammaledig nu vilket på sätt och vis har gjort att en del planerande och kollande i affärer har kunnat gjorts på dagarna, men att ha en ettåring och en treåring omkring sig hela tiden gör också att man inte kan åka till vissa affärer hur som helst m m. Tur att en del saker ser ut ordna sig bra ändå. Mitt största bekymmer just nu är att jag måste få tid och möjlighet att åka iväg och få hjälp med att göra ändringarna på min klänning. Inte det lättaste med två barn...
    Jag ska gifta mig 25 mil härifrån så att hitta en florist och hinna träffa dem är inte heller så lätt.

Men det är självklart att allt ordnar sig till slut, eller hur??

• Duchess

Hej fd flöjtist!
    Klart att det ordnar sig, men såhär på upploppet känns det ibland som om man drunknar. Jag kör hårt med listor. En för jobbet, en för bröllopet och en för allmänt fixande.

Jag känner också igen det där med att planera på distans. Jag bor i Umeå och ska gifta mig i Linköping, så jag kan inte heller checka av med floristen på lunchrasten. Var ska du gifta dig?

• fd flöjtist

Duchess, gifter mig i Dalarna och bor i Stockholm. Jo, listor blir det många och nya gör man ju stup i ett. Det är tur att det försvinner lite från dem också.

• Daphne

Jag pratade med prästen igår så det känns bra..Vi kommer att ha en pensionerad sommar vikarie men han verkar lite småkul :)

Vi har ju tänkt fixa maten lite själva så det är nog dags att börja baka lite bröd nu :)

Eftersom vi ska ha ett budgetbröllop så har jag inte tänkt fixa håret men jag fyller år nästan en månad innan vigseln så jag tänkte nog faktiskt önska mig det i födelsedags present :)

Hoppas det går bra för er andra :)

Hihi våran präst motto var "Vad som helst kan hända och det gör inget" ;)

• Heleneli

Duchess, här är länken till butiken! stores.ebay.com/carry-on-store_Other_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ1QQftidZ2QQtZkm

Daphne, när fyller du år? Jag fyller år precis en månad innan bröllopet, alltså 21/6 och m2b fyller den 26/6! :)

Jag gifter mig också på annan ort. Bor i Skåne och gifter mig i Stockholm.

Jag älskar listor! Just nu försöker jag planera in hur länge jag ska vara i sthlm innan bröllopet... svårt det där...

• Daphne

Heleneli

Hihi då fyller du år dagen efter mig :) jag fyller den 20:e juni :)

Jag flytade från Umeå den 31:a maj och bor hemma hos mor och far i Mariefred där vi ska gifta oss :)

• Duchess

Flytta från Umeå? Vad säger du, kvinna??

:)

/ inbiten umebo

Svar på tråden 21 juli 2007 part 3