• Heleneli

21 juli 2007 part 3

Dags för en ny tråd igen! Nu är det nära! Vad hände med tiden? Var tog den vägen?

Ja, jag frågar igen:
    Hur går det med planeringen?

• Svar på tråden 21 juli 2007 part 3
  • Daphne

Som det ser ut just nu så ska det vara sol hos oss på lördag. Men vi har också förberett för regn.
    Jag beställde viserligen sol för länge sen till just den här dagen ;)
    Är nervös för att vi ska för första gången träffa prästen på söndag. Men det är bara att vara så positiv som det bara går så går det nog bra :D
    Vi kommer inte att ha något festprogram. Hinner inte och vi ska äta med lite tal och sen blir det dans :)
    Ojoj börjar faktist bli rätt nervös. :)
    Hur är det med er andra?

• Kakan2007

liesje

Vilken toppensida! Gissa om man komer hänga där varje dag nu. Håller alla tummar jag har (och några till) för att solen skiner på oss alla! Regnar det så gör det men hoppas gör jag.

Har inte skrivit här på ett tag men hängt med i tråden. Det verkar gå framåt för er alla! Snart är det verkligen dax, overkligt när man planerat i över ett år!

Har inte så överdrivet mycket på min "att göra" lista som det ser ut nu faktiskt. Det som ska göras är att sätta ihop fest & vigselprogram och en sista check av gästernas transporter. Tror inte det är så mycket annat så det känns ok. Har beställt blommor till bordsdekorationerna idag och pratat med tårtmakaren. Allt verkar ok.

Är också väldigt glad över att vi fått ok från kyrkan att ha utgångsmusiken på cd. Det trodde jag verkligen var helt kört! De har ingen anläggning i kyrkan och är väldigt emot cd annars. Men då deras stora orgel är på renovering gör de ett undantag. Nu vill det bara till att allt det tekniska ordnar sig. Det är sambons typ enda uppgift så jag hoppas han reder ut det.

Lycka till nu alla med de sista förberedelserna!

• Heleneli

Hej tjejer!

Här rullar det också på rätt bra!
    Tack för väderlänken liesje!

fd flöjtist, nä, jag bor i Skåne, men vi gifter oss i v-tuna, blivande maken är där ifrån!

Fatta att vi är gifta om en vecka! :D :D

• Duchess

Jag kollar också på väderlänken några gånger om dagen. Nojig? Inte alls :)

Idag har vi skrivit ut bordsplacerint&gästpresentationer, samt våra vigselprogram... och det är mycket kvar att göra ändå. Förhoppningsvis behöver vi inte stressa alltför mycket.

Vi kom t ex på idag att våra två laktosintoleranta vänner inte kan äta av bröllopstårtan, så det måste lösas på något sätt. Det, och några tusen andra småsaker :)

• fd flöjtist

Här är det nog också under kontroll. Imorgon åker vi till Dalarna och blir där till bröllopet så idag gäller det att tänka så vi får med oss allt.
    Jag ska skriva ihop en vägbeskrivning mellan kyrkan och festlokalen så att gästerna får åka en lite längre men finare väg, medan våra föräldrar åker en snabbare väg. Det är det jag vet att jag har kvar att göra här hemma förutom att packa...

På tisdag ska vi träffa prästen och öva i kyrkan (inte vår, men bättre än inget). På onsdag ska jag göra provuppsättning av håret, provsminkning, plocka ögonbrynen och fixa naglarna. På torsdag laga mat och på fredag allt småplock. På torsdag kommer också tältet så då får karlarna lite att pyssla med.

Vädret ja... Nu ser det ju ut att bli kyligt till nästa helg igen. Bara vi slipper regnet!!!! Vi ska ha festen i ett tält, dansen på en loge och toaletten består av ett torrdass. Mellan dessa ställen så är det gräs. Det blir inte så skojigt om det är blött överallt. Vi håller alla tummar!

• liesje

enligt länken, ska vi fortfarande ha regn (iaf skurar) på lördagen, bleh. men hoppas får man.

jag har mycket kvar att fixa, och vill egentligen vara klart innan tärnan kommer över från Holland imorgon...........det kan jag nog glomma, menmen

ska in i stan och köpa presenterna för föräldrar och tärnor och sådant.

ha det

• fd flöjtist

Jodie,
    Kul att du lyckats gå ner i vikt!

Nu drar jag till Dalarna och gifter mig!!

Hoppas att de sista dagarna går bra för er alla och lycka till på lördag.

Förstår ni att vi är gifta om en vecka??

• Daphne

Hej brudar!

Det verkar ju gå bra för er allihop :)
    Själv ska det åkas och handlas diverse mat idag.
    Ölen är beställd och ska hämtas ut på fredag.
    Träffade prästen igår. Det gick bättre än väntat. Han är rätt social :)

Blev hippad i lördags om ni vill läsa om det så är länken här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m2406992.html

Ojoj vad snart det är dags. Är det någon som ska träna inför vigseln? Hur man går in och så menar jag?

Ha det så bäst jag måste ut och bättra på brännan lite. Man vill ju inte vara precis lika vit som klänningen :D
    Lycka till!

fd flöjtist
    Tack det samma!
    Lite svårt att ta in att man är gift om mindre än en vecka, men kul och nervöst också :)

• Daphne

Enligt vädret just nu så ska vi ha sol och ca 20 grader på lördag men det där kan ju snabbt ändras men *hoppas hoppas hoppas*

• om07

Hej hej!
    Är det någon mer än jag som kommer byta efternamn i samband med giftermålet till helgen? Vet ni hur det funkar egentligen? Det enda jag vet är att man ska fylla i en blankett och skicka till skattemyndigheten eller ge till prästen. Sen måste man ju förståss byta pass, men hur funkar det med typ bankkort, adresser, telefonkatalog mm?? Och om man ska byta pass, hur lång tid kan man vänta med det? Känner mig lite dum, och skulle bli jätteglad om någon kan upplysa mig lite hur ni gjort...

Svar på tråden 21 juli 2007 part 3