• Heleneli

21 juli 2007 part 3

Dags för en ny tråd igen! Nu är det nära! Vad hände med tiden? Var tog den vägen?

Ja, jag frågar igen:
    Hur går det med planeringen?

• Svar på tråden 21 juli 2007 part 3
  • fd flöjtist

Heleneli, hittade dina bilder på Bröllopsguiden. Vi kommer att ha likadana frisyrer med pärlor och ser ut att ha likadan hårfärg. Dessutom ser våra vigselringar nästan likadan ut. Diagonalen på min ring är bara lite mindre. Roligt va?

Klänningen är föresten jättefin. Vad kostade den att skicka efter? Själv så har jag köpt en Nixa 7118, men den är bara upplagd fram så jag kommer att få ett kortkort släp.

• Heleneli

Hehe, vad lustigt! Har du gjort någon provuppsättning med din frisyr? Det har jag och det blev sååå bra! Jag ska blanda vita och vinröda hårnålar i håret... Vi har ju vinrött som tema! :)

Klänningen gick på ca 1700 totalt, inkl underkjol, frakt och lite ändringar. Jag älskar den!

Gillar din klänning med. Själv kan jag inte ha axelbandslöst... Passar inte alls i det...

Låter som att fu har mycket att stå i! Hur många gäster har ni på bröllopet? Varför gifter ni er i Dalarna? Har ni någon anknytning dit?

• Daphne

Heleneli
    Hihi jo det var lite rörigt allt det där. Jag gifter mig i Mariefred och har flyttat från Umeå :)
    Verkar lite hopplöst med att hitta en frisör. Letar i Södertälje som liger ganska så nära Mariefred. Får kanske ställa in mig på en enkel frisyr och ta hjälp av min faster.
    Hihi jo trodde också att gud fanns överallt ;)

fd flöjtist
    Vi ska träffa prästen på nästa söndag tänkt då ta upp det där med solist med honom igen.

Nu har hemsidan växt en hel del ni får gärna gå in och kika om ni vill :)

karinochpeter.weddingannouncer.com/welcome.html

Om ni har hemsidor vill ja gärna gå in och kika om jag får :D

• Heleneli

Daphne, jag har mailat min weddingannouncer till dig. Jag vill inte lägga ut den här på BT eftersom det finns så mycket kontaktuppgifter på den!

Snyggt med ökande längd på sidorna, eller hur man ska förklara det... :D jaja, du vet ju vad jag menar och snyggt var det! :)

på bröllops+guiden har jag massa bilder:
    http://www.brollops guiden.se/gallery/gallery_view.php

Länken brukar fastna i filtret, därför är den delad!

• Daphne

Heleneli
    Åhhh tack så mycket :)
    Ska kolla upp båda sidorna :)

• Daphne

Heleneli

Jätte fin sida! Kul omröstningar :)

• fd flöjtist

Heleneli,
    jag har en kompis som ska hjälpa mig med håret och vi har satt upp det några gånger. Vi ska göra det en gång till innan bröllopet också. Och ja, det blir jättebra! Låter jättebra med vita och vinröda hårnålar, framför allt eftersom ni har vinrött tema. Det kommer bli så snyggt!

Daphne,
    Mina föräldrar kommer från Dalarna och jag har väldigt mycket släkt där så de flesta gästerna kommer därifrån och då var det lättast att ha bröllopet där. Fast jag har i och för sig alltid velat gifta mig där så det var ju bra att min blivande också ville det.
    Måste vara tungt att inte ha någon frissa nu. Det är ju snart! Hoppas att det löser sig snart!

Tyvärr så har jag ingen hemsida, men det är jättekul att vara in på era och titta. Jag har lite bilder jag kan maila om ni kommer på något speciellt, eller om ni vill se efter bröllopet.

• söta

Heleneli
    Jag har inte lyckats lägga ut någon bild på ringen, men jag kan meila den om du vill.

Daphne
    Har tittat på hemsidan och det är alltid lika roligt för man blir så inspirerad. Tyvärr har jag ingen själv men som fd flöjtist skrev så delar även jag gärna med mig via meil. Eller är det någon som lätt kan förklara hur man gör för att lägga ut bilder på annat sätt så hjälp mig gärna.

Nu har jag tänkt att koppla av från allt planerande och åka ut till sommarstugan. Tyvärr så öser regnet ner här i göteborg så regnkläderna och en bra bok är nerpackade.

Ha en härlig helg!!

• Heleneli

Söta, om du blir medlem på http://www.brollops guiden.se kan du lägga upp massa bilder där! :D

Usch, jag är lite sjuk idag,... frusen och ont i halsen och blä... :( Men bättre nu än om två veckor! iiiih! Det är så nära nu! :D

• moonlight lady

Har börjat bli supernervös nu, inser att exakt om två veckor är det dags!!!!

Provade klänningen igår, som inte passade, så det blev panik och jag måste sy om den, eller rättare sagt lämna den till skräddare som kan hjälpa mig.

Stämde av igår med servitörer och bartendrar och handlade allt som går att förbereda inför festen.

Ska träffa prästen imorgon, ev måste vi flytta vigseln in i kyrkan pga vädret, vi ska egentligen vigas utomhus men stället där vi ska vara är helt vattensjukt och det är inte så roligt att gå eller stå där. Detta innebär att på två veckor måste vi fixa allt med kyrkan, organist, psalmer, vigselprogram och Gud vet allt, hade inte tänkt på kyrkan alls men nu är jag helt uppstirrad, får ta och lugna ner mig lite, jobbar dessutom hela helgen och har svårt att koncentrera mig på jobb

Svar på tråden 21 juli 2007 part 3