• Heleneli

21 juli 2007 part 3

Dags för en ny tråd igen! Nu är det nära! Vad hände med tiden? Var tog den vägen?

Ja, jag frågar igen:
    Hur går det med planeringen?

• Svar på tråden 21 juli 2007 part 3
  • Daphne

Oj här har det hänt mycket :)
    Så lite tid kvar så mycket att göra. Men visst kommer man att hinna. :)

summer bride

Åhhh jag ville också så gärna ha pioner.
    Hmm jag är nog inte så bra på att tipsa eftersom jag jsut ska ha röda rosor ;)
    Men jag ska också ha fresia och svävande plättar och vinröd magnolia :)

karinochpeter.weddingannouncer.com/photoalbums-30164/373052.html

Så här ser buketten ut som jag fått ideen ifrån. Den går i vitt och grönt.

Hoppas det år bra för alla er andra!

• fd flöjtist

Jag vill ha en rundbunden bukett med enbart vita dahlior, lite grönt runt den och sen något grönt smalt, typ hjärtan på tråd, hängande nästan ner på golvet. Men med det här vädret så hinner nog inte dahliorna blomma så då blir det vita crysantemum istället.

Väldigt priorietat just nu är att gå in skorna. Man får komma ihåg att ta på sig dem så fort man kan. Men jag räknar ändå med att få sparka av mig dem så fort möjlighet ges och jag har ett par sköna stövlar som är lika höga som jag tänker ta på mig senare på kvällen. Vi kommer att ha dans på en loge så det kan vara skönt att ha lite varmare kläder på sig också.

Lite mer att göra har vi fått också då mina blivande svärföräldrars hund har fått kennelhosta så nu kan han inte vara på pensionat när de åker på vårt bröllop så vi måste fixa hundvakt åt honom i Dalarna så att de kan ta honom med sig, annars måste någon av dem stanna hemma och det vill vi ju inte! Men med alla avlägsna släktingar som vi har där omkring så kommer det att fixa sig.

• Daphne

Haha det var dahlior jag skulle ha inte magnolier ;)

• Daphne

fd flöjtist
    Men oj så de kanske inte har blommat till den 21:a juli.. hmmm vad har du för plan B?

• Heleneli

Den här veckan ska jag:
    ? Hämta ringarna
    ? Ringa fotografen
    ? Ringa tårtan
    ? Stämpla Festprogramen 12 st kvar.
    ? Packa
    ? Skriva ut "presentkort" till Morgongåvan
    ? Hitta en vals
    ? Köpa 4 priser till bingo och tipsprommenad.
    ? Gå på ansiktsbehandling

Allt detta ska hinnas med idag och imorrn. På onsdag åker jag upp till jämtland för min mormors begravning och då hamnar bröllopet på sambons ansvar. Hm... måste nog skriva en lista till honom också.

Jag ska har röda, lila och rosa rosor i min bukett så jag har inte heller några tips!

• liesje

hej hej

oj så mycket ni har skrivit, vad roligt att läsa hur det går för er.

jag har samma problem med blommorna, jag ville också harpioner, men har ingen anning vad jag ska ha istället.

jag har semester nu, så det känns jätte bra! hoppas vi hinner med allt och att vi inte behöver känna oss stressade..........(lite optimistisk kanske)

i lördags var vi på bröllop, eller rättare sagt vi jobbade på ett bröllop av ett annat BT par. Efter det ser vi så mycket fram emot bröllopet, det såg så finnt och roligt ut!

ska sova nu, och beställa tårtan imorgon och greja med give-aways,

sov got, bara 11 nätter kvar......

• fd flöjtist

Daphne,

Jag kommer att ha vita crysentemum om inte dahliorna hinner blomma i tid. Det blir inte så stor skillnad.

Just nu håller vi på att leta tjockare vitt A4. Ska det vara så svårt att få tag på det????

Sitter just nu och gör ett barnprogram till festen. Hittade ett på nätet så då tänkte jag bara ändra lite i det. Har bara två barn som är så stora att de har någon glädje av det egentligen, men hade ändå tänkt ha kritor till de små barnen så nu får de ett program också så de kan rita i det när det blir tråkigt.

• moonlight lady

Heleneli: Tack för tipset om psalmerna, vi träffade prästen i söndags och bestämde oss för "En vänlig grönskas..." samt psalm nr 2, som jag känner igen någonstans ifrån för länge sen

För övrigt går det långsamt framåt. Vi ska öva i kyrkan med alla våra barn på måndag kväll. m2b steker fläskfilé och kycklingfilé medan jag jobbar. Klänningen passar fortfarande inte men jag har varit iväg med svärmor och köpt "attiraljer" så att den kan sys om - lämnar den till skräddare på måndag. Är lite småorolig över det fortfarande....

Sönernas byxor ska läggas upp, vi ska baka ännu fler kuvertbröd... och en massa annat smått.

Tvistar med M2b om vigselprogrammets vara och icke-vara. Vi slopade förresten utomhusvigseln med tanke på vädret, vill inte gifta oss på en vattensjuk gräsmatta. Nu blir det kyrkan.

Det roligaste av allt blir vår ingångsmusik, vi bestämde oss för Engelbert Humperdinck och "quando quando quando", känns superbra och speglar verkligen våra personligheter! Ut blir det Mendelsson.

Hur går det för er?

Någon mer än jag som fortfarande jobbar? Min sista dag är fredag, sen är det bara action hemma som gäller!

• Heleneli

Hej hej!

Jag tror att läget är under kontroll... Hr sprungit runt här som en yr höna och plockat fram allt som har med bröllopet att göra! Jag åker härifrån idag så m2b måste se till så att allt kommer med. Det klarar han säkert jättebra, men jag har lite svårt att släppa kontrollen...

Jag har varit ledig länge. Jag är lärare så jag fick ledigt innan midsommar!

• Daphne

Här är en till som varit ledig länge :) Pluggar ju till lärare men har inte sommarjobbat nåt, har sommarlov ;)

Nu har jag stött på ett till problem. Kantorn sa ju att vi skulle få spela zelda låten på skiva men tydligen så har vår präst mycket att säga emot detta. paret som ska vigas efter oss ska nämligen också spela skiva i kyrkan och detta gillar han inte. Det ska bli väldigt kul att träffa honom på söndag och dels behöva samtala om solisterna och sedan berätta om att utgångs marchen ska spelas på skiva.

Vet nån här hur det fungerar med royalties när man spelar en låt på skiva i kyrkan?

fd flöjtist
    Tack för tipset om blommorna :)
    Floristen säger att det int är något problem med dahliorna tror att de importerar från holland eller nåt sånt.

Nej nu måste här fixas lite mer. Hoppas det går bra för er allihop. 10 dar kvar :D

Svar på tråden 21 juli 2007 part 3