21 juli 2007 part 3
Dags för en ny tråd igen! Nu är det nära! Vad hände med tiden? Var tog den vägen?
Ja, jag frågar igen:
Hur går det med planeringen?
Dags för en ny tråd igen! Nu är det nära! Vad hände med tiden? Var tog den vägen?
Ja, jag frågar igen:
Hur går det med planeringen?
Nej vad jobbigt moonlight! :( Vad synd att klänningen inte passade!!
Inte så kul att stå och sjunka ner i leran på sin bröllopsdag kanske... Säg till om du behöver tips på psalmer eller nåt!
Heleneli: Tack, jo jag tar gärna emot tips på psalmer, måste ha något att säga till prästen imorgon ju funderar på en vänlig grönskas rika dräkt...men mer då?
Jo, vi får hoppas att klänningen blir bra, jag trodde inte mina ögon, jag väger exakt lika mycket som när köpte den och ändå går den inte att knäppa snacka om att jag var arg på mig själv som inte bantat, pinsamt....!!!!!
Idag har m2B beställt brudbuketten iaf, en sak mindre att göra på listan.
Inte roligt att vara sjuk men som du skrev, bättre att ta det nu så du är frisk till den stora dagen!
Psalmer
De vanliga sommarpsalmerna är ju bra eftersom många kan dem:
*Den blomstertid nu kommer
*I denna ljuva sommartid
*En vänlig grönskas rika dräkt
Vigselpsalmerna
410 och 411 är det inte lika många som kan, men det är ju bröllop
411 "Gud har omsorg om vårt släkte" har jag sjungit ett par ggr. Den funkar bra
Sen finns vigselpsalmer på sommarpsalmernas melodier. Dessa finns inte med i psalmboken.
* På bröllopsdagen ber vi mel: den blomstertid. Den ska vi ha
* Till man och kvinna gjorde han mel: I denna ljuva sommartid
Sen finns det ett gäng psalmer som många anser vara doppsalmer men som jag tycker funkar bra på en vigsel:
* 21 Måne och Sol
* 791 Du vet väl om att du är värdefull (den ska vi också ha!)
Gav det här dig nåt?
Hej, hej. Vi gifter oss också den 21 Juli. Hjäääälp vad nervöst och vad många små detaljer som finns att fixa.
Hoppas det går bra för er andra med allt fixande.
Mvhv M.
Hej hej!
Känner exakt som du MrsB2B, och jag kommer på nytt hela tiden! Gaaah!
Så här ser min att göra lista ut just nu:
? Gästpresentation
? Hålla tal?
? Skär VP
? Skriv ut fler psalmer?
? Skär Psalmer
? Limma VP nedre
? Skär VPfram
? Stämpla Festprogram. Klara: 60 st
? Stämpla Servetter. Klara 40 st.
? Maila DJ
? Morgongåvan
? Valslåt?
? Packa
? Presenter:
? Kontakta fotografen
? Fixa klockan
och så har jag säkert missat massa annat...
Sådär, då var vi hemma från vår helg i Dalarna.
Nu har vi bestämt tårta och alternativblommor om de som jag ville ha inte hinner blomma i tid. När vi träffade konditorn så höll han på med en bröllopstårta så vi fick smaka på den och den var så god att vi tar en likadan. Utseendet får han bestämma själv, men han vet vilka färger vi vill ha. Det kommer att bli jättebra!
Det gick ännu snabbare att bestämma alternativ till blommor och det gör inget om det skulle bli dem istället.
Att göra lista just nu är:
-valslåt, vad ska man ta??
-färdigställa festprogrammet
-renskriva vigselprogramet
-göra en vägbeskrivning mellan kyrka och fest
-köpa papper till alla program (vanligt vitt A4 förutom festprogrammets omslag som ska vara i tjockare papper, men vitt)
I slutet av veckan ska vi hämta klänningen och ringarna och även kolla in ett till bröllopspresenttips.
moonlight lady ,
vad jobbigt att du behöver fixa med klänningen! Bra att du provade den nu i alla fall så att du hinner lämna in den.
Hej på er alla!
Har inte varit på BT på ett tag, men nu har jag läst ikapp den här och några andra trådar.
Här har det inte hänt så mycket den senaste tiden. Jag har varit utomlands en vecka, och sambon har jobbat massor. Så nu börjar det brännas....
Själv tröstar jag mig med att det som står på listan trots allt är sånt jag kommit på att jag ska fixa. Det vore värre om jag trott att jag varit klar och glömt bort en massa viktiga saker. Bra sätt att se på saken, va? :D
Det var jättebra att få se vad några av er andra har kvar. Jag kom på några saker tack vare er!
Här är några saker från min lista:
* avstämning med catering, florist, smink och frisör
* skriva gästpresentationerna (pust!)
* schema för dagarna innan bröllopet, så allt hinns med
* vas till brudbuketten
* öva brudvals, välj låt!
* utskrift av vigselprogram
* boka annonser
Heeeej Duchess! :D Vad kul att se dig! Jag trodde du hade flytt från BT! :D Utomlands? Vad mysigt! Är du brun och fin nu eller var det inte den typen av semester?
fd flöjtist, vad roligt att det gick så bra med tårta och blommor och sånt! :)
Ja, min lista bara växer (mest småpill) men jag gör nog som duchess där, jag har ju inte glömt allt det där! :D
Vals är vi tydligen fler som har funderingar kring... Jag är lite inne på Svinsta skär just för stunden... men jag vet inte... Den versionen jag har hemma är sådär...
Imorrn ska jag hämta ut ringarna... Är lite nervös för att se hur de ser ut... Han har gjort om ytan på dem lite nämligen....
Om två veckor är vi GIFTA!! hur coolt är inte det?! :D
här är ännu en som ska gifta sig om knappt två veckor..:)
vilka blommor ska ni ha i era brudbuketter? jag hade så gärn avelat ha pioner, men pga värmen så är det inte möjligt att få tag i (fina) pioner längre.. fick veta det härom veckan så nu har jag lite småpanik och måste komma på något annat att ha i bukette.. förslag?? (bara inte röda rosor tack);) gärna vitt, ljusgrönt eller möjligen ljusrosa
moonlightlady
Hoppas att det har löst sig med klänningen och att den nu sitter som smort.
Vi ska ha psalm 200 och 201, fina sommarpsalmer som de flesta känner igen.
Att göra v 28
- namnskyltar till bordsplacering.
- Pyssla klart med vigselprogramet
- pyssla klart med festprogramet
- öva brudvals (ska på privat lektion ikväll, fast det är det ingen som vet, utan ni då förstås)
- Hämta morgongåva, han ska få en family ring från HAND
- gå in skorna
- skriva ut telegram från mig till min Mb som toastmastrarna ska läsa upp.
- Klippa mig och göra slingor.
Det är vad jag kommer på nu.
Jag har äntligen bestämt mig för bukett, var hos floristen och ändrarde mig förra veckan. Det blir en liten bukett med rosa rosor och grönt. Känner mig jätte nöjd.