• Heleneli

21 juli 2007 part 3

Dags för en ny tråd igen! Nu är det nära! Vad hände med tiden? Var tog den vägen?

Ja, jag frågar igen:
    Hur går det med planeringen?

• Svar på tråden 21 juli 2007 part 3
  • Daphne

Duchess

Jag är uppvuxen i Stockholm så det är därför vi söker oss närmare hit :)
    Pluggade och jobbade som vik. på förskola i Umeå.
    Det är en trevlig stad absolut :D

• Duchess

Heleneli:
    Jag köpte hårnålar från e-baybutiken igår. Hoppas de är lika fina som på bilden. Tack för tipset! :)

För övrigt har vi gästlistan helt klar nu. Det blir 76 personer på bröllopet, alltså 74 gäster. Vi har varit noga med att räkna med oss själva i gästlistan, så att vi inte lämnar fel uppgifter till cateringfiman och dylikt.

Hur stora bröllop har ni andra? 15 eller 150 gäster? Eller nåt mittemellan?

• Daphne

Vi bjöd 75 gäster och vi blir nog runt 62 med oss inräknade.

Är lite lycklig just nu eftersom jag just bokat tid för håruppsättning :D

Min faster och syster sköter sminket och klänningar det har jag.

Det ska pysslas lite med tärnklänningarna och jag ska göra små påsar med vita solrosfrön i till alla gäster i kyrkan :)

Men allt kommer gå bra :)

• Heleneli

Ah vad bra! Mina hårnålar var jättefina tycker jag! :D

Vi bjöd strax över 100 personer, småbarn inräknade. Vi blir 78 stycken med oss (eventuellt 79 om mammas moster ska komma och hjälpa till i köket) och bara en liten. Känns lagom!

Idag fick jag äntligen tag på vår präst så nu har jag boka vigselsamtal med henne! Organisten är det värre med, men nu har jag i alla fall lämnat ett meddelande på hans svarare.

Just nu vet jag inte vad jag ska ta tagi i... Bordsplaceringen och gästpresentationerna är påbörjade men jag orkar inte se dem just nu...

• Duchess

Usch, jag orkar inte ta tag i nåt alls just nu. Jag jobbar fyra dagar till, sen har jag semester. Får hoppas att orken återvänder då :)

Vi har iaf fått veta att några utgifter som vi räknat med kommer att bli betydligt billigare (eller gratis). Vi får bl a låna en ljudanläggning gratis, och tårtan kommer att gå på max 20 kr/biten (en god vän gör den). Känns heeelt okej :D

• Heleneli

Duchess, jag har läst lite i den andra tråden... Jag håller med dig, och jag förstår verkligen det där om privat och yrkesliv. I egenskap av lärare vet jag hur stor skillnad det är... Hoppas du stannar här hos oss i den här tråden i alla fall! Jag gillar dig skarpt och kommer verkligen sakna dig om du försvinner!

Kram!

• Daphne

bara 30 dagar kvar :)
    Grattis på födelsedagen Heleneli..hoppas du får en helt fantastisk dag :)

Jag har börjat göra fröpåsar och så har jag lämmnat in pärlhalsbande jag ska ha på reparation..Jag måste verkligen börja ta tag i mat biten..jag har ingen färdig buffe meny överhuvudtaget..
    Jag träffade toastmastern igår och han kommer att vara helt klockren som toastmaster så det känns bra.

Hur går det för er andra?

• Heleneli

Tack Daphne! :D Grattis i efterskott! :D

Fröpåsar? Istället för ris eller? Jag har det mesta under kontroll. Ska börja pyssla med vigselprogrammen nästa vecka!

Nu ska jag ner till arbetsförmedlingen och skriva in mig... party party!

• Daphne

Heleneli

Tackar tackar :)

Jo fröpåsar istället för ris. Alla besökare ska få varsin liten fröpåse av tyll. När jag var i kyrkan fick jag information om att man inte fick kasta ris utanför men solrosfrön gick bra :)

Oh vigselprogram måste jag också ta tag i och få tag i kantorn.

Svar på tråden 21 juli 2007 part 3