• Heleneli

21 juli 2007 part 3

Dags för en ny tråd igen! Nu är det nära! Vad hände med tiden? Var tog den vägen?

Ja, jag frågar igen:
    Hur går det med planeringen?

• Svar på tråden 21 juli 2007 part 3
  • Heleneli

GLAD MIDSOMMAR!

Här nere i Skåneland ösregnar det... Party party...

Min kyrka har inte sagt nåt om att man inte får kasta ris... Men man kanske ska höra efter... Jag har stora problem med att få tag på vår kantor! Har försökt nå honom i tre veckors tid... Först via mail, sen telefon och jag har lämnat en jäkla massa meddelanden... *suck*

Har ni bestämt psalmer än? Vi ska ha Du vet väl om att du är värdefull och sen någon av sommarpsalmerna som "alla" kan..

• Daphne

Heleneli

Tackar tackar. Vi hade mulet hela dagen och några regndroppar men idag har det spöregnat hela dagen.

Jag har inte heller lyckats få tag i kantorn. Och psalmer vet jag inte än men ska ta tag i det på måndag igen.

Det där med riset är nog inviduellt. Jag har läst i nån tråd att de hört av sig till fågel experter och att de sagt att ris inte alls är farligt för fåglarna. Men eftersom det är vår kyrkas önskemål så får man ju följa det :)

• söta

Nu har även jag hittat hit. Vi kommer att bli 57 personer på vårt bröllop.

Vi har också en pensionerand sommarvikarie till präst, han verkar vara lugn och rutinerad. Hoppas att det smittar av sig. Vi har haft genrep och gått igenom allt min MB fick säga efter prästen och jag höll på att börja gråta, kommer garanterat göra det på den stora dagen. Hoppas att man kan koppla bort nervositeten och bara njuta.

På måndag ska vi träffa kantorn har inte bestämt in och ut gångs musik ännu vad har ni valt? Vi är inne på Only love in och The throne room (från star wars) ut.

Har varit på konsultation hos frisören och besökt floristen flera gånger. Förstår att det måte vara jobbigt att planera på distans.

Men nu sitter vi med huvudbryn över bordsplacering. Håller ni strikt på regler eller hur tänker ni. Vi har fler killar en tjejer så vi kan inte sätta varannan.

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen, vad ska man göra med all tid som man lagt på planering sedan. Kommer att kännas tomt till en början tror jag.

• Daphne

söta

Jag kommer nog också att gråta :)
    Vi ska inte träffa prästen förs min blivande har kommit ner från Norrland vilket blir runt den 11 juli.

Vi ska ha Pachabel Canon som ingång och så ska jag träffa kantorn i helgen och då ska hon se om hon kan ta ut noter till TV-spels musiken från Zelda som vi gärna vill ha som utmarsch :)

Jag ska börja med bordsplaceringen på fredag för då ha vi varit i lokalen och sett hur det går att duka.
    Hur är det egentligen man "ska" sitta vid honörsbordet?
    Jag tror att vi har överskott på tjejer så det blir nog inte varannan för oss heller.
    Hihi vi kankse kan få låna nån kille av er så kan ni få låna nån tjej av oss? ;)

Jo det kommer nog att kännas lite tomt i början men sen ska ju tack korten fixas man ska iväg på bröllopsresa osv :)

• Heleneli

Hej!

Jag är så stressad över bröllopet just nu så jag har tappat bort glädjen lite... :( De är de jäkla programmen som måste bli färdiga och det tar lite tid... Och så är det gästpresentationerna som har ungefär hur omöjliga som helst... Jag flippar snart ur tror jag! :(

Vi ska ha Trollens Brudmarsch som ingångslåt och Jämtländsk Brudmarsch ut.

När det kommer till brodsplaceringen har jag struntat i regler. Jag har satt varannan herre varanna dam i möjligaste mån men jag har inte brytt mig om att para ihop folk som bordsherre-bordsdam... det är mer ett sällskap... typ.. Jag har nog inte brutit mot några viktiga regler (kanske det där med att förlovade ska sitta tillsammans, men de som är förlovade har varit det så pass länge att de "räknas" som gifta. :))

vid vårt honnörsbord sitter (från vänster till höger)
    BGs farmor, Bs morbror, BGs mamma, Bs pappa, B=Bruden=JAG!:D, BG=Brudgmmen, Bs mamma, BGs pappa, BGs mormor och BGs faster. Totalt 10 pers!

Daphne, vad häftigt med Zeldamusiken! Det hade min m2b älskat! :)

Ja, det kommer nog kännas lite tomt, men jag kommer ju få massor med tid över till husrenoveringen här hemma, och det behövs! :)

• fd flöjtist

Vi har ingen bordsplacering på vårt bröllop förutom vid honnörsbordet (vi, våra föräldrar och våra två små barn) och för våra mor- och farföräldrar. Vi kommer att ha ett tält med egengjord buffé och därefter logdans.

Jag håller med Heleneli om att det är festprogrammet som gör att jag känner mig mest stressad nu. Vi ska skriva ut det på min blivande svärmors jobb och hon går på semester på onsdag! Det blir nog många sena kvällar för min blivande...

Vi ska gå in till Brudmarcsh från Dala-Husby och gå ut till Altarpolska av Åsa Jinder som en gammal vän till mig ska sjunga. Vi gifter oss i ett litet kapell så det finns ingen stor orgel att få någon pampig musik från.

Jag har precis pratat med prästen och bokat en träff med henne dagarna innan vigseln. Nästa punkt på listan är att prata med kantorn, men jag har inte fått tag på honom än, men jag har hans hemnummer så det ska nog gå till slut.

I övrigt tror jag att det mesta rullar på nu och det känns väligt skönt. Det kommer nog att kännas tomt utan planeringen till att börja med, men med två pojkar på snart 1 och 3 år så kommer nog tiden att fyllas upp utan problem.

• Heleneli

Jag glömde skriva förut att jag har fått tag på kantorn! Jag mailade till de två mailadresser jag hittat i måndags, fic svar i tisdags från en tredje mailadress! Det var inga problem, han behöve noter till Trollens brudmarasch (hoppas bara att det verkligen GÅR att ha den på orgel - shit, jag har ju skrivit in den i vigselprogrammet, tänk om det inte går och vi måste byta?? *hyperventilerar* Fast det är kanske inte hela världen om det står fel i vigselprogrammet, vi kanske blir gifta ändå? ;))

Vi har valt att lämna in våra festprogram till ett tryckeri men nu är jag lite nervös för hur vi ska få till det... Tydligen så var det en dålig idé att göra det i publisher (vilket jag trodde var det bästa....) De vill helst ha den i en pdf och jag vet inte hur vi ska lyckas med det... gaaah!

Nu ska jag återgå till min stämpel och mitt embosspulver... jippie

• Kakan2007

Känner precis igen mig Heleneli,är också så stressadd att jag nästan tappat glädjen. Även om jag visste att det var mycket att planera inför ett bröllop så kunde jag aldrig ana att det skulle vara så hääär mycket... Ahhhh!

Det är fortfarande roligt, men på något vis kommer det nog att vara rätt skönt ändå när allt när det är över och man kan återgå till ett "normalt" liv. Men, det blir nog tomt förstås. Men vi ska bygga hus till våren så det finns annat att fokusera på sen...

Har varit nere i Skåne och besökt restaurangen, frisören och våra toastmasters iallafall. Våra toastmasters hade tusen frågor om sånt jag aldrig ägnat en tanke och det är ju därför vi valde dem. Superorganiserade! Bra med tänkhjälp!

Jag har även sytt klart nästan alla stolsöverdragen nu, till våra 57 gäster. Detta har varit ett stressmoment i 1 års tid och tack o lov är jag så gott som klar nu. Får ge mamma en stor stor kram som hjälpte mig. Riktigt skönt att pricka av det!

Festprogrammet har jag hållt på med av och till sen i höstas och det är nästan klart. Som du skrev Heleneli är det gästpresentationerna som tar tid. Man känner ju inte alla lika bra och sambons släkt är det ingen som har så bra koll på. Men, det ska nog gå bra.

Sambon kommer också äntligen hem idag, han har varit på jobb utomlands i 4 veckor. Ska verkligen bli skönt med lite hjälp! Ska bli kul att se honom igen!

Måste också kontakta kantorn. Tror inte vi kommer få igenom vår önskan om utgångsmusiken på cd. Det finns ingen anläggning i vår gamla kyrka och vad jag förstått så är de inte intresserade av att vi tar med någon heller. Riktigt skit för jag vill verkligen, verkligen ha en spreciell låt som inte blir så bra på något annat sätt tyvärr.

Håller ändå tummarna...och hoppas.

Lycka till nu alla med det sista, man får ta några djupa andetag och kämpa vidare!

• Daphne

Heleneli

:) jo jag hoppas att det går att fixa Zelda musiken, ska kanske träffa kantorn idag.

Tack för din placering vid honörsbordet. Ska ta tag i bordsplaceringen idag också, vilket nog kommer bli ett riktigt svårt pussel :)

Ojoj festprogrammen och vigselprogrammet måste jag också ta tag i.

Jag måste också fixa någon musikanläggning till festlokalen för det fanns inte.

Ja bäst att sätta igång.
    Lycka till med era slutplanneringar :)

• Daphne

Kakan2007

Hoppas ni kan få igenom ert önskemål på utgångsmusik.

Och tack, ska ta några djupa andetag och ta tag i det sista :)

Svar på tråden 21 juli 2007 part 3