• MysEtt

    December 2007?

    Hej

    Undrar om det är någon mer som planerar bröllopp i december i år?
    Vore kul att följas åt så skriv ett litet inlägg

    Kram mysett

  • Svar på tråden December 2007?
  • 20071231

    vintrig
    välkommen hit!!
    Vi åker till Thailand, tre veckor!! Ska bli underbart!!

  • 20071231

    Taggtroden
    Kan inte annat än att hålla med vintrig, det är väl meningen att DU ska ha KUL på DIN möhippa!! Trist!!

  • vintrig

    20071231: åh vad härligt med Thailand.

    En fråga till alla decemberbrudar: när skickar ni iväg era inbjudningar?

  • 20071231

    Vi skickade våra för snart två veckor sedan. Mest för att nyår är ett lite speciellt datum & även för att vi har ganska mycket gäster som bor utomlands...

  • Taggtroden

    Vi skickar våra idag :)

    Jo man tycker ju det. Antar att de gjorde såhär därför att de kombinerade vår svensexa och möhippa. Men liite mer anpassad till mig borde den varit tycker jag. Jag menar, sambon skulle ju inte haft nått emot det alls. Han tycker att det mesta är kul ...

  • Taggtroden

    Usch, gick runt här hemma nu en stund och funderade på detta... jag ångrar nu vilka jag valde till toastmasters >

  • vintrig

    Taggtroden: jag håller med dig om att du ska prata med toastmastern. Man måste kunna lita på toastmastern så man kan slappna av på bröllopet.

    Vi har valt en toastmadame som vi TROR är rätt i alla fall.

    Har ni tärnor och vilka har ni valt till era tärnor?

    Som ni märker så bara bubblar det frågor ur mig.

  • MysEtt

    Våra inbjudningar går ut nu i veckan, det är nämligen ingen mer än våra närmaste familjer som vet om det och det känns som om veckorna innan jul kan vara nog så hektiska för alla så man vill ju vara ute i god tid.

    Taggtroden: trist att höra om möhippan men vad kulk att din syster/bror/vänninna fixat något som du gillade mycket
    Tycker också att ni skall fundera över toastmaster igen. Vi har funderat länge innan vi har bestämt oss, fi frågade även övrig familj vad dem tyckte innan vi frågade

  • Idwill

    Taggtroden;
    Synd att din möhippa inte blev riktigt som du hade hoppats
    Jag har försökt att vara ÖVERtydlig med mina möhippeönskemål... Jag önskar mig bara att alla kan komma och att vi kommer att ha en rolig, mysig och trevlig tjejkväll! Som småbarnsförälder så är man ju inte direkt bortskämd med det.... Ett annat "önskemål" jag har är att det inte blir en dyr möhippa. jag har själv varit på möhippor som har kostat runt 1000:- , och jag, personligen, tycker att det är ALLDELES för mycker pengar att lägga på en dag...

    Gällande inbjudningskorten så har vi inte skickat våra än, och det lär nog dröja 2-4 veckor till. Alla som blir bjudna vet sedan läääääänge att vi ska gifta oss, så det kommer inte bli en direkt överraskning när de får inbjudningskorten

  • Sissus

    Hejsan alla!

    Jag har varit borta ett tag nu så det var kul att läsa allt som ni har skrivit....

    En liten uppdatering:

    Här har det inte hänt så mycket utan det känns som om man är tvungen att vänta på att semestern ska ta slut för alla innan man kan börja göra saker....
    Nu är då ringen beställd och det känns ju jättebra. Vi kommer att hämta den i mitten på november, det blir en egen designad ring med diamanter som är ganska smal.
    Inbjudningarna har vi inte färdiga ännu och det kommer nog att dröja ca 2-4 veckor till innan vi skickar dem. Alla som är bjudna till bröllopet vet redan om när och var det blir så jag tror inte det blir så många avbokningar.
    På torsdag så ska vi fara och titta på tärnklänningar till mina 2 tärnor, det ska bli spännande.

  • Gerda

    Hej på er!

    Min vännina och hennes sambo vill gifta sig på nyårsafton så jag tänkte kolla med er som också ska gifta sig det datumet:

    Hur är det med kyrkovigslar? Har ni stött på problem?

    Vore tacksam för svar - de kollar redan upp men inte fått svar ännu.

    /Gerda

  • 20071231

    Gerda
    Vi hade inga problem alls med kyrkan, men det kan ju vara bra att höra av sig till dem snart...
    Hoppas det går bra för dem & att de får sitt nyårsbröllop!!

  • Gerda

    20071231

    Tack, det är skönt att höra att det kan gå!

    Ja, nu är det fullfart på dem misstänker jag Så det är bara att hålla tummarna att vi får skåla in ett nytt par OCH ett nytt år den dagen!

  • AggaP

    20071231
    Ahhhh....thailand...skönt.

    Taggtroden
    Men vad kul att du redan fått en hippa, synd att det inte blev riktigt som du ville. Kan bara hålla med övriga om vad det gäller att klä ut sig och skämmas ut, inte vad jag kallar kul.

    Jag har också valt toastmaster, som jag hoppas att jag kan lita på. Är lite nervös för att man ska få göra en massa saker under bröllopet som vi helst vill slippa.

    Vintrig
    Hej, kul med en nying.
    Vi skickade ut inbjudningarna för ca 3 veckor sedan. Har redan fått en del anmälningar och mycket bra respons, känns jättekul. Men vi bor utomlands så vi ville vara tidigt ute, då vi även bjudit utländska gäster.

    Senaste nytt om mitt bröllop är att jag kommit på hur bordsdekorationerna ska se ut. Vi har kommit på ett sätt att tillverka en fyrkantig vas av speglar. I vasen ska jag ha en rundbunden bukett av rosor (så att det ser ut som en halv boll), sen ska vi ha genomskinliga små ljushållare som speglas i vaserna så att det ser ut som extra många ljus på borden.
    Svårt att förklara, men jag är så glad att jag äntligen kommit på hur det ska se ut.

    Har också hittat ett par örhängen och halsband som jag ska använda, och halsband till tärnan. Det går sakta men säkert framåt i planerna

    Nu är det tårta, ring och bil på schemat om vad som ska kluras ut.

    Hur går det för er andra, några nya inslag till era bröllop????

  • MysEtt

    Vi har provsmakat maten samt tårtan, hon som skall göra den är väldigt glad över att få göra en bröllopstårta i december

    Inbjudningarma är klara och skall ut i denna vecka, känns lite spännande

    Annars ligger vi lite lågt nu.....

Svar på tråden December 2007?