December 2007?
Hej
Undrar om det är någon mer som planerar bröllopp i december i år?
Vore kul att följas åt så skriv ett litet inlägg
Kram mysett
Hej
Undrar om det är någon mer som planerar bröllopp i december i år?
Vore kul att följas åt så skriv ett litet inlägg
Kram mysett
Taggtroden
tack för tipsen, har också funderat på det där med bildspel och berätta lite om våra liv från när vi möttes tills nu.
Vi ska först ha fördrink, sen förrätt, efter det varmrätt. Sen ska vi ha kaffe på maten med en liten chokladpralin.
En stund efter det ska vi ha efterätt och senare på kvällen tårta och kaffe.
Jag var på 2 bröllop för 2 år sedan när det var liknande upplägg och det gick jättebra. Det är ju en lång dag och folk har oftast inte ätit något sedan kanske 1 eller 2 på dagen. Sen kommer bröllopsmaten framåt 6 tiden eller nåt, man pratar och har saker som händer hela kvällen och lite musik, sång, tal och pauser om vartannat, så jag uppfattade det aldrig som att man åt sig sprängmätt, eller som att det var svårt att få in hela programmet. Ätandet är ju en stor del av festen också. Men det kan man ju såklart se på olika sätt.
Hur menar du med 2 rätter i buffen?
Ja, först en förrätt som buffé och sedan en varmrätt som buffé, typ. :)
hej hej.. här kommer en till en som ska
gifta sig i december.
Tänkte kolla en sak med er - det är som så att vi har bestämt oss för att ha våran vigsel redan kl 13.00 då vi ska fotas efter själv ceremonin.
Hur ska alla ni göra med fotograferingen? innan eller efter vigseln? Och om ni ska fotas efter, vilken tid har ni eran vigsel?
Jag börjar nämligen bli lite fundersam om det är lite tidigt att ha vigseln kl 13. Men vi har ju tänkt som så att det blir ju mörkt så snabbt på vintern och hellst av allt vill vi fotas ute.
Hej muffinsen och välkommen hit :)
Vi ska fotas efter vigseln, och vi har vigseln klockan 15.00.
Under tiden kommer gästerna att roas av en tipsrunda borta på "festplatsen".
Jag tror att 13.00 kan va lite tidigt, men samtidigt upptäckte vi att 15.00 var på gränsen för sent! Det blir lite tajt i schemat för kvällen och middagen blir sen! Så håll kvar vid 13.00 så länge ni inte väntar för länge med middag! :)
Måste bara säga att jag tycker att det är kul att det blvit lite liv i tråden igen :D
Taggtroden
Jaha, typ 2 buffeér, det låter gott...
Jag tror inte att det kommer att bli några problem att "hinna" med både och.
Muffinsen
Kul med en till som ska gifta sig, vilket datum om man får fråga??
Vi ska fotas kl 13.00 vigsel kl 15.00
Vi tänkte att vi ville ha vår vigsel lite senare så att det nästan hinner bli mörkt. Det är ju vinter och vi vill få in vinterkänsla men med mycket tända ljus. Och i och med att vi fotas innan vigsel så hinner vi få lite dagsljus på fotona. Men så kommer fotografen att vara med i kyrkan också så det blir lite bilder av varje. Det känns jättebra för mig.
Har suttit hela morgonen och funderat på ett schema inför dagen - och det ser ut att funka bra det här =)
Efter att ha läst taggtrodens inlägg här, så blev det beslutat att även våra gäster ska få roas med tipspromenad. samtidigt serveras det lite snittar och tilltugg. Gästerna kommer börja att anlända till lokalen vid 14.30 vilket gör att det blir lagom med brudskål och förätt vid ca 16.00 och sedan rullar det på reseten av kvällen.
aggaP
den 21:e december blir det av för oss, ska bli underbart =) Trots att jag vetat att vi ska gifta oss i några månader nu så har det inte riktigt blivit verklighet förrän nu. Men planeringen är i full gång, både jag och min m2b hittar nya saker hela tiden som ska inhandlas eller fixas med inför den stora dagen och resan som följer =)
Vi skall gifta oss 13:30 och tänkte nog fotas lite innan och lite efter, eftersom det är kompisar till mig som skall fota.
Sedan kommer det ta ett tag för folk att ta sig lokalen och fint folk kommer sist
Vi hade endast 13:30 och 15:30 att välja på och då vi vet att en del måste avika runt tolvsnåret som senast kändes 13:30 bäst
Kul att se att det är så många december brudar
Ah vilka idéer man får här ;)
Snittar till tipsrundan låter ju jättebra! För det kommer att ta ett tag innan vår middag blir av ....
Och att fotas lite innan, min blivande vill absolut inte se mig innan vigseln så vi ska ju fotas efter, men det är min tärna och hennes pojkvän (det blev tillsammans idag, fast att båda är våra vänner var bjudna och är våra "fotografer" för dagen, det var lite spännande!)som ska fota oss så de skulle ju kunan fota oss var för sig innan så vinner man lite tid med att bara fotas tillsammans efteråt
Bye the way är det någon som har ett mönster eller ideér om hur man syr en liten typ av päls att bara ha kring axlarna?
Det skall inte bara en sjal, utan med knäpper den runt sig.
MysEtt
Du vill säkert sy själv, men jag har tänkt att hyra. Det finns jättefina i brudbutikerna....bara ett tips.
(Kan tyvärr inte sy själv, säkrare att hyra )
Imorgon skickar vi ut inbjudningskorten!!
Visst är det kul att planera bröllop!! Jag verkligen njuter...