December 2007?
Hej
Undrar om det är någon mer som planerar bröllopp i december i år?
Vore kul att följas åt så skriv ett litet inlägg
Kram mysett
Hej
Undrar om det är någon mer som planerar bröllopp i december i år?
Vore kul att följas åt så skriv ett litet inlägg
Kram mysett
AggaP - vad du än gör när det gäller stenringar: är säker på att din chefs ring är jättefin, men om du har vita diamanter, se till att guldet är tvärtom. Diamanter tar upp ljuset väldigt väl, och är fattningen i gult guld får stenarna en gulare lyster. Bättre då att ha vitguldsfattning och en gulguldsring *tipsar*
Själv gifter jag mig i Bromma Kyrka och har mottagningen på Ängby Slott (eller Stora Ängby Gård, vilket man nu vill välja). Är inte klar med någonting egentligen... Inbjudningarna har gått ut (tidigare i veckan) och nästan hälften har svarat *glad* Lokalen är bokad och nästa projekt blir att leta klänning.
Ann242
Jaha...Tack för tipset, har aldrig "shoppat" efter så fina ringar med diamanter innan, så det hade jag aldrig tänkt på.
AggaP: själv jobbat i en smyckesbutik, därför vet jag lite om det :) Så det där är ett måste att säga *ler*
AggaP;
Jag tycker bäst om ring nr. 2. MEN, har du inte fått den rätta "känslan" för någon av ringarna, köp dem inte! Den ska ju dock sitta på ditt finger livet ut
Jag ska prata med guldsmeden och höra vad hon tycker om ringen (för-och nackdelar). Jag har hela tiden varit bomb-säker att det är typ Anna-ringen som jag vill ha.... Varför ska man vela fram och tillbaka
Nedra;
Jag håller tummarna och hoppas på att ni hittar en vigselförrättare som kan viga er!
Jag håller med Idwill vad gäller ringarna, AggaP.
Själv beställde vi våra vigselringar idag! Åkte till Umeå för att kolla på en som var skitsnygg i en annons, men den var inte alls lika fin i verkligheten :( Men jag hittade en annan på guldfynd som jag bara "WOW" när jag provade den! Så vi köpte varsin sådan, likadana. Finns tyvärr ingen bild på nätet som jag kan visa, men ... de ser lite historiska/vikingatiden ut :) Wunderful! Billiga var de med 3000:- för båda :) Inkl gravyr.
nedra: Vad trist att ni inte får boka vf förrän i september! I min kommun hade vi lyckan att få boka redan i januari... Välkommen in i nyårstråden, om du vill! www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2413263.html
Får jag fråga hur mycket per gäst ni räknar med? Pengamässigt alltså... Det verkar som att vi får stå för maten själva ändå... svärmor är sur för att vi inte har kött till maten eftersom hon påstår att svärfar inte äter vegetariskt och verkar nu ha dragit in sitt erbjudande om att stå för maten ...
Hoppsan vilken trevlig svärmor du får! *s* Kan ni inte mötas på mitten då? Eller vägrar ni servera kött/fisk/mittimellan? *ler*
Vi har precis börjat kolla catering, så jag kan inte svara riktigt än. Men jag lovar att återkomma så snart jag vet :)
Maten kommer gå på 150 kronor per person men sedan är det dricka och tilltugg också. Så kanske runt en 200 kronor kan jag tänka.
Trist av svärmor att resonera så det
Ja, eller hur...
Nej, jag vägrar att ha döda djur på mitt livs fest ... och nu har min mamma börjat som hon också.. de har fått för sig att man inte kan äta sig mätt på vegetarisk mat...!!
Ni kan läsa min blogg om ni vill där jag rasat ang detta
taggtroden.blogg.se
Annars har jag gjort ljuslyktor idag!
www.pixbox.se/usr_show_id82892_page0_order1.html