December 2007?
Hej
Undrar om det är någon mer som planerar bröllopp i december i år?
Vore kul att följas åt så skriv ett litet inlägg
Kram mysett
Hej
Undrar om det är någon mer som planerar bröllopp i december i år?
Vore kul att följas åt så skriv ett litet inlägg
Kram mysett
Jag har gjort en lite nu framsida på inbjudan, kika gärna här och säg vad ni tycker:
www.familjeliv.se/hem/taggtroden/galleri.php%F6llop
Jag kommer att ha en knallröd rund bukett (rosor). Över denna röda bukett kommer det att gå några gröna "strån" formade som ett hjärta. Vet inte om ni förstår hur jag menar, men det är väldigt vackert
Taggtroden;
Inbjudningskorten ser väldigt fina ut! Vi kommer förmodligen också använda oss av kalligrafi i våra inbjudningar. Hade jag inte varit så förbaskat lat så hade jag skrivit dem själv
MysEtt
Jag förstår vad du menar, klart man måste spåna lite så man vet hur man vill ha det.
Rosor är det alltid säsong på så det går jättebra.
Tycker att Idwill hade en bra ide där. Låter jättefint, jag gillar själv de rundbundna buketterna, där blommorna sitter tätt tätt.
Idag så har vi äntligen ordnat en av de saker som jag har fasat för mest, nämligen Maten. vi har pratat med en kvinna som kommer att fixa allt som har med maten att göra, allt från snittar till bröllopstårta samt diskning och servering(även 2 servitriser ingår)så vi behöver inte fixa nått själva förutom det som ska drickas till. Visst kostar det en del men det är värt varenda krona då ingen av gästerna behöver göra något utan kan njuta hela dagen de med.
Jag har dock insett en sak; För varje sak som jag får stryka från listan så kommer jag på minst två nya, det tar aldrig slut.
Sissus: visst är det som så att maten kostar mest men även vi kommer ta catering på den och det är jätteskönt
För oss kommer maten att landa mellan 7000-7500 för ca 40 gäster. Det kanske är lite dyrt men nu kan jag verkligen släppa allt som har med maten att göra och det är jätteskönt. Det kommer finnas så mycket att oroa sig över att det är skönta att slippa matdelen som ändå är en av de störta posterna man har. Det är så många detaljer och moment som kan glömmas och bli fel att jag gladeligen betalar för att få lite sinnesfrid.
Visst kan man val nastan fa panik pa allting. Speciellt saker man inte har bokat annu. Igar fick jag panik pa att vi inte ska ha dans eller band pa brollopet och undrar om det kommer att bli trakigt och vad ska vi gora istallet?? Men efter att ha tankt efter pa vilka brollop jag varit pa och att de inte haft dans, sa kanner jag mig lite lugnare. Det kommer att bli bra.
Sissus
Jag tycker inte att det later sa jattefarligt med maten, det blir val en kostnad pa ca 190 per pers. Sa billigt kunde vi inte ens hitta. Du har nog gjort ett bra val. Tillslut slutade det med att vi tog en herrgard dar mat ingar.
Nagon som har ett bra forslag pa brollopsresa, 2 veckor, utanfor europa?? Max 50 000:-.
Nu börjar formen för inbjudan ta sin form, det är inte helt rätt att hitta rätt nivå.
Har även bestämt att det blir ett paraply just in case.
Servetter till middagen har mamma lovat att fixa så det kommer bli kanon, det är roligt att hon tillsammans med övrig familjg engagerar sig så mycket
Ja, nu är inbjudan klar. Det är ett fåtal adresser som ska skrivas till, annars är de istort sett redo för att läggas på lådan...