• MysEtt

December 2007?

Hej

Undrar om det är någon mer som planerar bröllopp i december i år?
    Vore kul att följas åt så skriv ett litet inlägg

Kram mysett

• Svar på tråden December 2007?
  • 20071231

Åh, vad roligt att ni uppskattade idén!
    De är verkligen jätte enkla att göra.
    Ta en urdiskad plåtburk (jag har använt de små champinjonburkarna) mät ut hur många "taggar" du vill ha (jag har sex st.) och klipp till med en plåtsax (funkar även med den vanliga kökssaxen när man väl har kommit igenom översta lagret.)
    Måla med valfri hobbyfärg och limma fast pärlor på toppen. (använde mig av limpistolen)

Om jag har varit otydlig med något får ni fråga igen...
    Lycka till!!

• Idwill

20071231;

Tusen tack!! Här ska det ätas konservmat

Skulle egentligen träffat en sömmerska idag, men hon ringde och lämna återbud Hon hade blivit sjukskriven juli ut... Jag fick en ny tid den 1/8, jag hoppas både för hennes och min skull att hon är frisk då! Jag har även beställt tid på Atelje MB i juli. Enligt vad jag har hört (och sett på nätet) så ska de ha ett enormt utbud av klänningar!

• Taggtroden

Åh vad bra! Det är perfekt att göra på jobbet! Lagom lätt, kan ända ta ett tag med barnen, och så använder man sådana där saker som man sparar på sig "ifall man ska göra nått" men aldrig använder sig av! Vi har MASSOR av plåtbrukar och toapappersrullar (alltså rullarna om pappret ä rvirat kring) och barnmatsburkar på jobbet "ifallatt"

Jag jobbar som barn och ungdomsledare för Svenska Kyrkan

• Taggtroden

"Taggtroden
    Kul med en ny brud!! Hej!"

Hejhej! :D

• MysEtt

Nu har jag suttit och funderat på inbjudningarna skall se och börjar känna mig nöjd både med dem och medföljande informationen. Vigsel och festprogram tycker jag är svårare när man inte vill lägga ut hur mycket pengar på det som helst och inte vill skriva för hand - risken är då att folk inte kommer kunna läsa vad det står

• mysis78

Jag har nog tänkt mig en brudbukett med mkt vitt i... Är det nån som har nån fin bild på detta, eller tips på länk? Tack!

Idag var vi och provade ut frockcoat till min underbara fästman!! Han blir såååå stilig:) Har inte valt väst än, men antingen grå, ivory med mönster i samma färg i, eller en ljusgrå med lite vitt mönster.. Fina allihop. Vad ska era män ha?

• 20071231

Min m2b ska nog också ha frackcoat. Jag tror det blir en skjorta i ivory & sen blir resten (väst + plastrong) svart. Möjligtvis något mönster i västen.

Ang. blommor så har jag också tänkt mig mycket vitt. Blir nog amaryllisar (stavning?) för min del. (En liten rund bukett. Tärnorna får varsin hellång blomma med band virat runt.)

• Idwill

Tanken har varit att min m2b också ska ha en frackcoat, MEN nu börjar vi fundera på svart kostym istället... I så fall hyr vi en guldig väst och plastrong till både m2b och sonen. Vårt bröllop ska inte var så "högtidligt", och det känns som att man lägger ribban lite för högt om han har frackcoat?? Men som sagt, inget är bestämt, så vi hinner nog vela fram och tillbaka ett tag till

• MysEtt

Min M2B skall ha frack men vi åker nog inte och provar dem förrän till hösten tror jag. Skor skall kanske få låna av svågern, han bär inte så "fina" kläder så ofta annars

• Sissus

Hejsan på er

Min m2b kommer att har svart kostym med vinröd väst och plastrong, detta kommer även min pappa(som för mig till altaret) samt bestman att ha. Vår son som då är fyra kommer att ha väst och fluga(svarta byxor och vit skjorta förståss. Mina tärnor kommer att ha vinröda klänningar. Allt är sjukt matchat men jag har alltid velat ha det så, sen jag var liten men har inte nån aning om det kanske blir för mycket av det goda. Vad tror ni?

Svar på tråden December 2007?