December 2007?
Hej
Undrar om det är någon mer som planerar bröllopp i december i år?
Vore kul att följas åt så skriv ett litet inlägg
Kram mysett
Hej
Undrar om det är någon mer som planerar bröllopp i december i år?
Vore kul att följas åt så skriv ett litet inlägg
Kram mysett
Idwill
Vilken mysig idé!!
Själv har jag inte tänkt så långt ännu...
Nu fick du mig dock på andra tankar...
Vi har nog inte tänkt någon present till gästerna alls, å andra i sidan har vi inte funderat så mycket kring dekorationen än heller. Hoppas få se lokalen i sommar.
Nu känner jag bara en stor glädje över det som stundar och längtat till. Att prova klänningen gjorde mycket till att skapa en verklighet tror jag
På tisdag skall vi troligen iväg och prova ringar
Idwill
Vilken underbart söt idé med snöbollarna, den får man tänka på lite...
Jag har tänkt att frysa ner burkar med vatten, och på något sätt skapa ett litet hål i dem. Det kan man ju göra genom att lägga en burk i en burk om ni förstår vad jag menar. Sedan när de blivit till is ska jag sätta ljusmarchaller i dem. Det ska vi sen ha utanför festlokalen. Man kan också ha små värmeljus och ha dem inne i lokalen. Jag har pratat med en is-skulptör och han sa att isen håller i 8-12 timmar i rumstemeratur. Vill man kan man ju lägga i pärlor eller rosblad i vattnet innan man fryser ner dem.
En annan sak jag såg, väldigt enkelt men effektivt är att lägga en röd vinbärskvist (med endast bären på ) i vatttenkannorna som ska stå på borden. Såg det på en restaurang och det var så fint!
Vi funderar fram och tillbaka om vi skall åka iväg på något litet mysigt bara någon dag eller två efter bröllopet. Vi har funderingar på en långresa nästa vår nämligen. Eftersom vi bor vi västkusten vill vi gärna vara där. Undrar om ni har några tips?
AggaP;
Det hörs jättefint med ismarchallerna
För mig som inte vet, får man tag på röda vinbär till vintern? Eller får man frysa in nu i sommar?
MysEtt;
Västkusten för mig är typ Gtbg (som jag älskar), mycket mer än så vet jag tyvärr inte. Så jag kan tyvärr inte komma med med något bra tips om "minismekmånad"...
MEN, har ni lust att ta er en bit ner i landet så kan ni ju bo på hotell i Malmö, och enkelt och smidigt ta tåget över till Köpenhamn!
Idwill
Det är något jag också har tänkt på, vet inte riktigt om man kan få tag på vinbär mitt i vintern, men där jag såg det så var det färska kvistar i februari så det borde ju gå. Jag har också tänkt att testa frysa in några och sedan ta upp dem för att se om de fortfarande är lika fina, men det kan ju hända att de blir lite "mosade,kletiga" när de tinar.
MysEtt
Det låter ju kul att åka iväg direkt efter bröllopet, för jag tänkte att det kommer att kännas lite tråkigt att vara ute ur hotellrummet kl 12 dagen efter och allt är över. Vi åker inte på bröllopsresa förren i januari. Jag tycker Idwills förslag om Danmark låter mysigt. Det är ju också enkelt att ta ett flyg med ryanair någonstans, även om det bara är till stockholm eller så (vet inte var du bor) men tycker själv att det är mysigt att ta någon natt i stockholm ibland.
Hej vinterbrudar!!
Jag undrar hur ni ska färdas från kyrkan till festen? Släde är ju drömmen, men jag vågar nog inte hoppas på en vit jul här i södra Sverige =)....
Tips tas tacksamt emot!!
I fredags hittade jag min drömklänning, det känns sååå himla skönt att ha det avklarat nu:)
mysis78¨
Vi funderar på limousine
men vi får väl se vad det kan bli.
Kul att du hittat din klänning, har du någon bild? Nyfiken...
Ja, jag tror vi ska ha limosine också... Känns tryggt, varmt o lyxigt:)
Klänningen är av märket "Agnes". Har tyvärr ingen bild... Den är tredelad!! Med snörning i rygen, och lite sjöjungfrumodell. Den är inte helvit... Heter det ivory? Sen är det vita pärlor/stenar på en del ställen. Axelbandslös.. Föll nästan direkt. Har prövat cirka 20 klänningar, men denna känns helrätt!
Vilka psalmer ska ni ha? Tycker det är jättesvårt att välja. Jag kan inte så många....
mysis78
Klänningen låter iaf väldigt fin
Psalmerna lämnar jag åt m2b mamma, hon är en höjdare på sånt. Har redan letat upp en vinterpsalm om kärlek som är fin och lätt att sjunga för gästerna. Det gäller att engagera andra förstår ni
Kan höra mig för om vad den heter om ni är intresserade.