• MysEtt

    December 2007?

    Hej

    Undrar om det är någon mer som planerar bröllopp i december i år?
    Vore kul att följas åt så skriv ett litet inlägg

    Kram mysett

  • Svar på tråden December 2007?
  • AggaP

    Hej på er tjejer, nu har jag läst ifatt alla inlägg, har inte varit här på närmare en vecka och tycker verkligen att det är dags att få prata av sig lite bröllop.

    Uppdatering är: Jag gifter mig också 1 dec.
    Var i måndags och hittade en tärnklänning i vitt med rosa band runt magen, så supersöt!!! Det var någon mer som hade hittat det läste jag, vad kul.

    En vän till mig gifte sig i lördags, något som var en kul idé på deras bröllop var att istället för brudbåge på festen där brudparet sitter, hade de istället fyllt väggen bakom brudparet med ljus. Skulle ju kunna passa in bra när man gifter sig i december och det är lite mörkt.

    Min klänning har kommit också, jag måste bara hämta den nu....ihhh tänk om den är för liten...ähh det ordnar sig. Men jag kan knappt vänta tills jag får se den igen.

    Kul att det kommit så många nya decemberbrudar hit förresten.

  • Snö brud

    Hej
    Jag gifter mig oxå i december

    Allt är klart förutom beställning av klänning, m2b kläder, samt komma på hur inbjudningarna ska se ut.

  • 20071231

    Idwill
    Om du vill kan jag maila en bild på min klänning, vill helst inte lägga upp den på hemsidan...

    Har i veckan köpt en brudkrona! Är riktigt nöjd, den passar perfekt till klänningen!!

    Idag har ni väl iaf fint väder allihopa?!

  • Idwill

    20071231;

    Du får jättegärna maila en bild till mig ulrica.agren@home.se
    Förstår att du inte vill lägga upp den på hemsidan

    Vädret idag har varit ganska varmt, men regnigt... Nästa gång du ser solen så kan du väl skicka ner den till oss i Skåne

    Har din m2b sett din klänning förresten? Min ska inte få göra det... vi tycker båda att det får vara en överraskning!

    By the way, hur ska ni alla göra med bröllopsnatten? Kommer ni att ta in på något hotell eller? För oss lutar det åt att vi kommer att sova hemma (dock barnfria ) Och helgen efter bröllopet så åker vi till Köpenhamn på en minismekmånad. Sen så blir det en veckas charter med barnen till våren

  • Idwill

    AggaP;

    Hur ser din klänning ut *nyfiken*
    Tärnklänningen hördes jättefin!

    Själv så är jag på jakt efter en knallröd näbbklänning till min dotter (ser ni någon fin så hojta gärna till )

  • AggaP

    Hej,

    Idwill här är min klänning, första gången jag lägger ut den här...
    Det är nr 708 atelje diagonal.

    www.ateljemb.se/wedding/atelier_diagona.html

    Jag bestämde mig för att inte visa m2b min klänning, men när jag hade köpt den så ville jag så gärna visa den, men då ville han inte se den ännu. Det känns kul att ha det lite hemligt.

    Idag har jag också köpt en liten "mini" päls till min tärna, den är i ivory, jag är lite orolig för storleken hon är 6 nästan 7 när vi gifter oss, men pälsen är för 8 åringar...hon är ganska liten men jag resonerade så att det inte gör något om den är lite stor, annars får jag hitta nån som kan sy in den lite. Jag kunde inte låta bli när jag såg den.

    På bröllopsnatten ska vi stanna på ett hotell. Vi åker tillbaka och jobbar lite efter bröllopet i och med att jag jobbar som florist och det är ganska stressigt vid jul. Sen åker vi på bröllopsresa i mitten på januari 2 veckor, vi ska bara bestämma vart. Har ni några bra tips??

    När jag väl lyckats lägga in mina bilder från kameran så kan jag visa tärnklänning och den lilla pälsen också.

    Någon mer som bestämt sig om klänning, hur ser den ut?? Jag är också nyfiken av mig...

  • MysEtt

    Har en liten tanke om hur min klänning kommer se ut, men inte vet man om det kommer stämma sedan när man provar dem

    Vi kommer gifta oss en bra bit från vår hemort så det blir troligen 2 nätter på hotell, en innan och en efter. Bröllopsresan blir först till våren.

    Troligen kommer vi hyra kläder till M2B,en frack skulle jag tro - känns dock lite tidigt att börja titta på det nu

  • Idwill

    AggaP;
    Jättefin klänning Har du varit i Vinslöv och köpt den, eller har du beställt från deras webshop? Min brors fru köpte sin klänning där och rekommenderade mig att åka dit, så det får jag nog ta och göra.

    Hur ska ni göra med tärna/tärnor och bestman? Ska ni ha några? Vi är lite inne på att dottern ska vara min tärna (6 år) och sonen (3 år) ska var bestman.. För oss symboliserar bröllopet inte bara kärleken till varandra, utan även kärleken till det bästa som har kommit från oss två, nämligen våra två barn. Därför så kommer vi försöka att göra dem så delaktiga som möjligt

  • MysEtt

    För mig var det självklart att min lillasyster skulle vara min tärna, det blir dock den enda.
    TRoligen blir det ingen bestman eftersom M2B inte har något lika självklart val men vi får se.

    Att låta barnen vara med tycker jag är väldigt fint och det är klart att det att det är en fin symbol för er kärlek.

  • Idwill

    Mysett;
    Min m2b har inget självklart val till bestman heller, och mitt val stod mellan min lillasyster och min bästa kompis( jag vill inte ha två tärnor). Då kom vi på den eminenta idén (enligt oss ) att barnen kunde tärna och bestman.

    Jag har tänkt att ta semester en dag i juni för att försöka hitta en guldsmed som vill tillverka min ring till ett bra pris. Tänkte att det är nog lättare att gå runt och visa bilden på ringen som jag vill ha istället för att ringa och försöka förklara... Har ni bestämt vad ni vill ha för ring?

Svar på tråden December 2007?