• MysEtt

December 2007?

Hej

Undrar om det är någon mer som planerar bröllopp i december i år?
    Vore kul att följas åt så skriv ett litet inlägg

Kram mysett

• Svar på tråden December 2007?
  • 20071231

AggaP
    Menar du mig?
    Tack isf!!

• Rix

Hur ska ni ta er från kyrka och festplats mitt i vintern?

Har en granne som har en veteranbil men bara sommardäck (1/12)

Vet en som har häst och vagn men den är öppen, tänk om det ösregnar.

Bor inte i nån storstad utan i ett mindre samhälle så här finns inga limos eller så.

• Idwill

Rix;
    Tror nog inte att vi ska ha något speciellt.. Troligtvis kommer min pappa att köra oss först till fotografen och sen till festplatsen. (Han har iof en ny bil )

• AggaP

20071231
    Jo jag menade din hemsida

Rix
    Jag vet faktiskt inte ännu, vi ska också gifta oss där det inte finns så mycket alternativ, men vi jobbar på att försöka få fram en limo. Snö med häst och släde hade väl varit drömmen....åhhh....men den tror jag inte på själv.

• MysEtt

Vad sägs om en röd toyota?

Tror det blir vanlig bil för oss med, känns inte som det är något som vi kommer lägga så mycket tid och energi på att få fram.

Mamma håller på med placeringskorten . hon erbjöd sig frivilligt och då tackar man ju och tar emot

Toastmadame har vi, så nu är det toastmaster kvar

• MysEtt

kom på en annan sak är det någon som har några bra tips på vinterbuketter?
    Tycker det är lite svårt att hitta och skulle gärna vilja ha någon vintrigt.

• 20071231

MysEtt
    Jag har tänkt att jag ska ha en liten rund bukett med vita amaryllisar (utan det långa skaftet.) Såg en bild på det i en tidning - jättesnyggt!
    Tärnorna får isf varsin "hel" blomma (med det långa skaftet.)
    Ganska vintrigt...

• AggaP

MysEtt
    Det beror ju precis på vilka färger du har tänkt dig osv. Vitt tillsammans med silver och tex "fusk" isbitar/istappar i buketten kan ju bli otroligt vintrigt. Man kan ju också lite lätt strö över fusk snö. Vad mer är vintrigt?? Jo kanske kala grenar, man kan göra något skojigt med dem kanske, eller spreja dem gnistrigt vita.

Man kan använda sig av silvergran, eller vanlig gran eller lingonris eller varför inte mossa kanske. Mjuken är jättefint, varför inte skoja till det och använda glaskulor eller andra vanliga julgranskulor??

Rött är ju en vinterfärg, om man vill skapa en varm känsla. (Själv ska jag nog blanda rött och rosa). Röd amaryllis är vintrigt, också hyacinter eller julstjärna. Julstjärna kanske inte är att rekomendera, för det är nog svårt att få den att hålla, men det borde ju gå...

Det finns också massor av fina pärlor och sånt som man kan blanda in, eller eventuellt trä på grässtrån.

Kom gärna med lite tankar så kanske jag kan hjälpa (florist)

• AggaP

20071231
    Låter jättefint
    Jag har också en amaryllis bukett som ett alternativ, det är väldigt vintrigt tycker jag.

• MysEtt

AggaP låter jättefint, Jag har nog tänkt mig nåt rött - rosor är fint men kanske inte säsong?
    Jag kommer inte göra buketten själv utan kommer fråga min blivande svägerska om hon har lust att göra den men det är ju skönt att ha lite ideér innan

Svar på tråden December 2007?