December 2007?
Hej
Undrar om det är någon mer som planerar bröllopp i december i år?
Vore kul att följas åt så skriv ett litet inlägg
Kram mysett
Hej
Undrar om det är någon mer som planerar bröllopp i december i år?
Vore kul att följas åt så skriv ett litet inlägg
Kram mysett
Sissus: Jo vi har faktiskt hunnit rätt långt, men vi sa att vi ska göra det mesta nu i sommar för i höst när allt med jobb och skola drar igång igen så går det så snabbt och plötsligt står vi där en vecka innan och har massor kvar! Jag pluggar nämligen 100% samtidigt som jag jobbar 25 - 50% och sambon jobbar 100% och har vid sidan om detta ett dataföretag. Så vi är dubbelarbetande och då har man inte så mycket tid över under vinterhalvåret :) Så det känns skönt att ha kommit så pass långt :)
Dessutom är jag en sådan som, om jag fått något på hjärnan, inte kan släppa det fören jag fått det gjort ;) Så allt sker i en rasande fart för mig vissa dagar ;)
Just nu sitter jag och raggar adresser till folk för att kunna posta inbjudningarna sen :)(inte idag, men senare i sommar)
Vi har;
* Bokat kyrka och den präst vi vill ha
* Bokat festlokal
* Ordnat med catering, har bara inte bestämt vilka olika sorters rätter vi ska ha.
* Bokat frisör för håruppsättning till mig och dottern.
* Bokat nagelpåbyggnad
* Köpt klänning
* Köpt skor
* Köpt kostym till sonen
* Pratat med floristen om min och dotterns buketter.
* Pratat med juveleraren om min ring. Jag ska bara bestämma mig för vilken av två olika designer jag vill ha...
Kvar att göra;
* Massor... Kläder till mannen, provsmakning av tårta *mums*, inbjudningar, vigselprogram, öl och vin-resa, möte m. pästen, näbbklänning till dottern and so on. Men faktiskt så känns det som om det mesta är under kontroll
Efter att jag fick köpt min klänning (som var mitt största stressmoment) så känns allt myyyycket lugnare!
Har idag skrivit adresser på datorn och skrivit ut, brännt på kanterna och klistrat fast på kuvert. Kika gärna :
www.pixbox.se/usr_show_id82892_page0_order1.html
Taggtroden;
Jättefina inbjudningskort! Jag blir lite lätt stressad när jag ser allt du har gjort
Tack! Blir så glad när jag får höra att det jag gjort blivit bra :D Man blir ju själv "hemmablind" :)
Inget att bli stressad över, det är jag som är tidig med allt ;)
Taggtroden
Blir så nyfiken på den coola underhållningen innan middagen?? Vad är det eller är det hemligt???
Mycket söta inbjudningar för övrig.
AggaP: Tack!
Det kommer att bli en eldshow :) En tjej som ska poia med eld. Vi älskar sånt, jag och sambon :) Även en hel del av gästarna :)
Taggtroden
Tack för svaret, det låter ju häftigt, och ovanligt. Jag tror det kommer bli mycket uppskattat.
Någon annan som har tips på roliga underhållningar under kvällen?? Jättenyfiken
Själva ska vi inte ha dans, utan underhållning hela kvällen. Vet inte själv vad som kommer att hända då jag har ett värdpar och en toastmaster som har tagit över den biten. Men om jag hör något roligt eller kommer på något själv så får jag ju ge förslag till dem. Därför är jag lite på jakt efter några roliga underhållningar. Ordnar ni er egen fest eller har ni som jag, någon som gör det åt er?
Vi kommer nog ordna tillsammans med toastmaster och toastmadame, eller snare ge tips om saker som kan ha och sedan får vi se vad det blir. Samma sak med festprogrammet, vi gör vissa delar och sedan får dem göra resten OM dem vill.
Ja, det känns som att det är något som skulle bli uppskattat, vår eldshow :)
Jag tycker att ett bildspel om brudparets väg från första ögonkast till bröllop skulle va kul! En tipsrunda om brudparet. Frågesport, "Hur väl känner brudparet varandra?" Sådana saker tycker jag är jättekul! Men vi har som er, värdinnor som sköter den biten :) Vi har tydligen inget att säga till om ;D Även festprogram skulle de sköta.
Vi kommer heller inte ha nån dans. Kommer ha liveband som spelar lite nu och då och som senare under kvällen kommer spela så länge gästerna är kvar, så då får man dansa om man vill :) Det är min bror med flickvän och flickvännens syster med pojkvän. Min bror och systerns pojkvän spelar i samma band (som jag först frågade men de tyckte inte att deras musik passade sig på brällop och skulle inte ha tid att repa in så många nya låtar) och flickvännen och systern spelar i det folkmusikband som ska spela under vigseln :) Lite krångligt, men de känner alla varandra och har satt ihop detta band bara får vårt bröllop :)
Denna fråga kan ha varit upp tidigare, men jag undrar hur ni tänkt kring mat? Skulle gärna höra hur ni ska göra. Vi ska ha buffé med för och varmrätt och sen tårta. Men jag vet inte, ska man kanske bara ha en rätt? Det känns som att det tar så lång tid i ett redan packat schema med både och?