December 2007?
Hej
Undrar om det är någon mer som planerar bröllopp i december i år?
Vore kul att följas åt så skriv ett litet inlägg
Kram mysett
Hej
Undrar om det är någon mer som planerar bröllopp i december i år?
Vore kul att följas åt så skriv ett litet inlägg
Kram mysett
Taggtroden - ja jag måste säga (efter att ha läst din blogg) att du har all anledning i världen att protestera. Det är väl brudparet som bestämmer? Kan ni inte bjuda över båda föräldraparen och bjuda på er favorit-veg-måltid? Då märker de ju att de kan bli mätta. Eller en tacobuffé på quornfärs? Märker ju knappt nån skillnad, bara det är välkryddat...
Tjusiga lyktor! Kul idé! :)
Taggtroden
Håller med övriga, det var ju det löjligaste, kan de inte klara sig utan kött en kväll?? Svårt att tro ibland att de skulle vara de "gamla och visa" eller för den delen vuxna. Stå på dig du!
Håller med Ann242
Fina lyktor.
Idag har vi bokat bröllopsresa, jag är så glad, det är så roligt och jag kan knappt vänta....Det blir dominikanska i 14 nätter i januari. Vi ska bo i lyx med all-inclusive. Härligt.....T.o.m jacuzzi på balkongen!!ahhhhhh.....
Vill verkligen igen tipsa, kolla denna hemsidan. www.enjoycarribean.com om ni har tänkt att åka till karibien, vi har fått så mycket hjälp av han som äger företaget. Han har lagt ner sin själ i att hjälpa oss (dessutom har han mycket bättre priser...)
Nu ska jag surfa efter ringar.
Det var 20071231's idé med ljuslyktorna! Jag fick idén härifrån för ett tag sedan då hon visade bilder :) Jag ska lägga till pärlor i olika fäger på den också!
AggaP, himmel vad härligt det låter! Grattis!
Tack för att ni tycker som mig! Blev orolig att jag skulle framstå som så "extrem" i mina åsikter, men jag vill VERKLIGEN inte ha kött på festen! Och sen tycker jag att de är så löjliga att jag vet inte vad ... och då står man ju bara fastare vid sin åsikt! ;)
Kontigt, för både svärmor och mamma har ötit mycket vegetarisk med mig. Mamma bodde ju med oss två döttrar som ärvegetarianer i många år. Svärfar däremot har ätit vegetarisk som jag gjort några gånger, och han vägrar säga tack eller säga att det var gott någon gång för att han är så tjurig ang det med kött. Barnsligt!
Pyssliga ni är
Agga P: låter mysigt med en bröllopsresa i lyx Lite så att man blir lite avis
Nu börjar inbjudningarna närma sig slutet för att skickas - känns lite spännande
Har hittat näbbkorg, nu letar vi bara efter små käppar till killnäbbarna.
Var även nere på stan idag och köpte tyg till näbbarnas kläder.
Mitt i det hela har vi även bestämt oss för att köpa katt
Vi ska skicka inbjudningarna i helgen
Nu har fler än hälften tackat ja. Blir nog kul det här! Och jag har fått så mycket beröm för hemsidan *ännu skojigare* :D
Igår fick sambon sin svensexa och jag min möhippa! Samma dag!
Jag visste om sambons svensexa sedan en vecka tillbaka för de hade bett mig att fixa lite saker tills dess. En påse med badkläder och sånt.
Men när de kom klockan elva som sagt, så hade min bästa vän och en annan gemensam vän lurat hit sig och sagt att vi skulle ha tjejkväll! Men eftersom så kom bara fler och fler vänner in med dåliga ursäkter :P Först min syster, men det reagerade jag inte på, hon bor väldigt nära och brukar komma hit lite nu och då utan förvarning. Men sen dök en annan vän upp, utan att ha sagt nått och utan bil, och hon bor lååångt ifrån mig, närmare fem mil! Då fattade jag vad som var på gång! Men vännerna bara rammlade in och till slut kom svägerskorna och sambons kusin och de hade en kostym + syrrans höghatt jag fick klä mig i.
Sedan bar det av med picknick vid hembygdsgården. Mysigt värre.
Efter detta åkte vi till stan där jag fick invänta min sambo som hade varit på "fisketur" med tillhörande dykning och han var klädd till brud. Jag var alltså brudgum :P
Detta ledde till en massa uppdrag på stan i dessa kläder + barnvagn.
Efter detta och en jättemiss i schemat som ledde till att jag och sambon fick springa runt på stan i alla olika garage och parkeringsplatser innan vi hittade vår bil och kunde göra det sista uppdraget som resluterade i att jag, som inte sovit mer än fyra timmar per natt i över en vecka, inte hade ätit tillräckligt och hade väldig tränisverk sedan jobbet dagen innan skakade i hela kroppen och fick vila en halvtimme innan jag orkade med den fest som väntade hemma hos oss i vårt hus!
I det stora hela var det en bra dag som jag kommer att minnas. Men jag måste säga att jag är lite besviken på många av mina vänner eftersom jag känner att det mesta av dagen var anpassat och påhittat till sambons fördel och för hans skull. Det fanns otaliga saker under hela dagen som jag UTTRYCKT TYDLIGT för alla inbladade att jag INTE vill råka ut för. Och en del annat som mina bästa vänner vet att jag inte tycker om. Äggkastningsleken tex. Det värsta jag vet och det borde min bästa vän veta om eftersom hon alltid hör mig beklaga mig när denna lek alltid ska lekas på vårt jobb när vi har läger.
Dessutom hade de en stor spritfest på kvällen där alla (nästan) söp sig fulla och jag är nykterist. Ha ringet emot att folk super och kan tycka att det är kul med fest med alkohol, men inte när det är så extremt inpräntat hos alla att nu SKA VI SUPA och alkoholem är det som står i centrum.
Två saker under dagen kände jag att det var till för mig. Picknicken och en frågesport med religions och historiefrågor :) Detta var min systers idéer.
Hon och min bror och en av mina bästa vänner hade faktiskt sagt till de andra om alla de här sakerna de visste att jag inte tyckte om, men de andra hade svarat att "det ska väl inte va så kul jämt heller". Trevlilgt. De hade då vägrat att va med på stan och varit hemma hos mig istället och städat upp efter picknicken.
Dessutom kom en vän till mig under kvällen och berättatde hur dyrt allt detta hade varit. Kul för mig att veta. :/
Här kommer en vinterbrud till! Oj har ni redan skickat inbjudan??? Jag testar mig fram bara än så länge. Kan inte bestämma mig för hur dem ska se ut...
Taggtroden: nu blir jag nervös över min egen möhippa. Jag tycker INTE om att klä ut mig osv. Jag har VERKLIGEN sagt ifrån att jag VÄGRAR göra det. Är det inte meningen att man ska ha KUL på sin egen möhippa???
AggaP: ååååååh vill också åka!!!!! Vi kan inte bestämma oss vart vi vill åka. Förmodligen blir det så att vi åker på en weekend efter bröllopet och åker på bröllopsresan i julia nästa år. Kan vara kul att ha något att se fram emot också efter bröllopet.
Vart åker ni brudar som gifter i december på bröllopsresa? När åker ni?