December 2007?
Hej
Undrar om det är någon mer som planerar bröllopp i december i år?
Vore kul att följas åt så skriv ett litet inlägg
Kram mysett
Hej
Undrar om det är någon mer som planerar bröllopp i december i år?
Vore kul att följas åt så skriv ett litet inlägg
Kram mysett
Vi har inte bestämt m2bs kläder än ... han är inte så inne på det än eftersom vi inte har tillräckligt med pengar än för att köpa hans kläder ändå. Men jag hoppas det kommer, annars tar han sin kostym han redan har och köper ny skjorta och slips bara
Hej på er
Vi var faktiskt och provade ut kläder till m2b i måndags, han blir så fin i frackcoat i grå/svart, ivory väst och vinrött (ja, vad kallar man det? slips och servett?? , ni vet såndär "puffig" slips...
Men ni, jag har tänkt på en sak. Jag har försökt att hålla mig till att gå på rosa och rött tema, med inslag av is och silver. Men jag har valt en ivory färg på klänningen. Spelar det någon roll?
Ska man välja att ha guldsmycken till det eller silver? Kan jag ha guld smycken på mig, men dekorera i silver?? Eller ska man ha silver smycken och dekorera i silver eller allt i guld??? Fy, vad jag velar?? Och rörigt blev det visst också?? Någon som har ett tips? (bridezilla varning) Hjälp, vad tycker ni.
Jag har färgerna vinrött, silver och vitt som mitt tema men mein klänning är precis som din i ivory. Jag tror inte att man kan vara hur noga som helst, utan man får försöka hålla sig till "sina" färger men till en viss gräns. Allting går ju inte att få i "rätt" färger och jag tror ´nog ingen bryr sig om allt inte matchar med temat. (utom bridzillorna förståss :))
Själv kommer jag att försöka få det mesta i dukningen och kläderna att matcha, men min ring kommer ändå inte att matcha det andra för den kommer att vara i guld. Den måste ju, tycker jag, matcha förlovnings ringen. Jag tror inte att dina gäster kommer att kolla att allting passar, bestäm dig för hur du vill ha det och kör på det. Dukningen är ju oftast lättast att ha i silver då besticken oftast har den färgen. Det kanske är kul om du är i guld men dukningen i silver, så att du sticker ut lite från allt det andra som är i silver.
Sissus
Tack för dina förslag, jag tror att du har rätt. Det är ju bara egentligen just nu och just jag som bryr mig jättemycket. Men man blir ju tokig på hur många nyanser av ivory det finns och vitt och silver, grått osv osv. I och med att jag inte bor i det land som jag ska gifta mig i så "glömmer" man fort nyanser och sånt. Dessutom kan jag ju inte bara gå och titta, för allt är hemma i sverige.
Det är klart, kanske roligare att inte smälta helt in med dukningen...och besticken är ju i silver, dessutom kommer ändå linnedukarna att vara i vitt.
Nu känns det lite bättre.
Ja visst finns det för mkt nyanser av allt, är ju så svårt att hitta samma till alla saker.
Jag tycker det är snyggt om man matchar brudsällskapets kläder med varandra.
Jag är redan nervös inför bröllopet undrar hur jag kommer vara dagen innan.
Nyfiken brud 2007
Där har jag också panik...jag har en ivory klänning, m2b har grått och ivory väst(hoppas att det är samma nyans...) med vinröd slips. Tärnans klänning chansade jag på och den var för mycket vit istället för ivory. Den har ett rosa band i midjan. (rosa och rött tema). Vet inte hur jag ska få hennes klänning att se mer ivory ut.
Ska man byta ut det rosa bandet? Jag kan ju inte byta nu...när den är köpt och allt. Kan man färga den ivory? Farligt, det kan ju gå helt snett. Jag får fundera vidare...
Skriver bara av mig lite, för tankarna går runt, runt, runt...
AggaP jag tycker det låter jättefint så som du beskriver det, tror inte att du behöver ändra på något alls, ingen kommer märka om det är mer till det vita hållet och det är ju kanon fint om hon har ett rosa band istället.
Annars håller vi på att fundera för fullt. Skall tillfråga resten av näbbarna idag. Frågade min syster igår om hon vill vara toastmadame, väntar fortfarande på svar och det är ju lite pirrigt det med
Sambon kom i veckan på att han nog vill ha sin svarta kostym och sedan vit/ivory skjorta med röd väst. Slipsen är han osäker på, kanske blir den röd eller svart. Hans bestman har en grå kostym sedan innan, så det kanske vore fint om han hade den och sedan har han också en röd väst? Då blir de lite lika men ändå olika så man kan skilja dem åt ;)
Har hittat en klänning som jag tycker skulle va fin till tärnorna också! Men då kommer de att ha kofta och strumpbyxor under såklart! Det är ju en sommarklänning egentligen ... :)
Har fått lite smått panik över inbjudningskorten också! Kommer att resa en massa i sommar och vi tänkte få ut dem i augusti! Kommer att ha OSA i mitten av oktober!
Länkar här om ni vill kika på min klänning och på klänningen som jag tycker passar till tärnorna:
www.familjeliv.se/hem/taggtroden/galleri.php%F6llop
www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=183335&SearchBackLink=
(denna klänning ska isf vara i elfenben)
Det finns nu också ett första utkast av ibjudningskorten att kika på i den första länken :D