• lotta49

GI:are, finns ni där ute?

Hejsan!

Efter att ha läst många trådar startar jag nu min egen i hopp om att hitta fler som liksom jag nu startat med GI.

Här tänkte jag att vi kunde utbyta recept, tips och ideér samt peppa varandra.

Jag har drygt 20 kilo som jag vill bli av med och hoppas på att kunna fixa det mesta av dem till slutet av sommaren.

Så alla ni som börjat med GI, haka på här så kör vi!

• Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?
  • nyår07

så viktigt är det inte att det blir lördagar, så jag "ger" mig. Vi tar onsdagar...
    :)

• lotta49

hej igen! Nyss hemkommen från min möhippa som var superkul!

Dock blev det nog liite för mycket av det goda så jag måste verkligen kämpa på nu innan onsdag.

Hur går det annars för alla er andra?

• lotta49

Jadå Jode, det kommer att gå bra ska du se!

• nyår07

Jodie,
    du är inte ensam om att ha syndat!!

pga. den enormt trista semestern/semestervädret så har det istället blivit allt för mycket mat och godis.
    Så, flera kg plus tills imorgon blir det för min del (går ju upp enormt snabbt så fort jag fuskar).

Fast, denna gången bryr jag mig inte, för är bara så less på vädret att humören är i botten. Jobb igen på måndag och de lovar regn de flesta dagar fram till dess...

• lotta49

japp, här har man också syndat må ni tro!

I dag blev det mjukglass och korv i bröd , USCH!

Men jag skickar ett lycka till till er alla i morgon, tror vi kan behöva det allihop!

• nyår07

ok....

**snart brud**
    målvikt: 58 kg
    resultat sedan start: -4,4 kilo
    resultat sedan förra veckan: + 0,3kg

• lotta49

Lotta49:

målvikt: 60 kg
    resultat sedan start: -11 kg
    resultat sedan förra veckan: +0,1 kg

• lotta49

Hej tjejer! Hur går det för er?

I dag har jag börjat med naturdiet för att speeda på lite inför mitt bröllop den 25/8.

Jag köpte Wildberry eftersom det bara fanns den kvar.

Jg byter ut 2 st mål mot naturdiet tänkte jag och äter sedan middag som vanligt, hoppas att det ska ge lite resultat i alla fall.

Hoppas åtminstone på att jag tappat 3 kilo i alla fall för då slipper jag tänka på att dra in magen

• lotta49

Hej tjejer! Hoppas det går bra för er! Här har det ju varit lite stiltje ett tag, det är mycket nu inför bröllopet

Ok, här kommer mitt resultat:

Målvikt: 60 kg
    Resultat sedan start: -12,2 kg
    Resultat sedan förra veckan: -1,2 kg

Nu är det 4:de dagen som jag kör med Naturdiet kombinerad kur och jag är såå himla glad att det fanns chokladsmak i affären.

Köpte Wildberry men tyckte si så där om den. Köpte hem chokladen i går samt några måltidsersättare och jag säger bara: Mums!

Den är verkligen jättegod! Smakar som Pucko ungefär.

Sen försöker jag röra på mig även om mitt schema är lite tajt just nu. i går blev det 1 timmes promenad + klippning av gräsmattan. Jag var heelt slut efteråt.

Hur går det för er andra?

• nyår07

Bra jobbat Lotta49- mycket bra!!

mitt resultat,

Målvikt: 58 kg
    Resultat sedan start: - 4,9 kg
    Resultat sedan förra veckan: -0,5 kg

Inte haft tid till motion de senaste dagarna, samt hade 3 kalas i helgen så är väldigt nöjd!

• Godisråttan

Hej tjejjer!
    Kör alla GI här?
    Jag äter mindre portioner, mindre godis, mindre rödvin mer protein färre kolhydrater och byter ibland ut ettmål mat om dagen mot en proteinshake, med jordgubbspulver, blåbär, lättkesella och minimjölk. Jättegott!Som en krämig milkshake

Jag har målvikt 62kg och vill gå ner 1 kg i veckan, är det rimligt?
    Jag har startat en tråd om invägning ihop på fredagar så man kanske pushar varandra lite och antagligen skärper sig inför invägningen

• nyår07

Hej Godisråttan,
    för egen del så blir det inte så "hård" GI längre, men har GI tänket kvar.

Äter mycket protein, tar också proteindrink varje morgon tillsammans med en fruktdrink.

Försöker minimera kolhydrater, och tänka på vad jag äter i övrigt också.

Här har vi invägning på onsdagar, så du är välkommen att väga in dig här också om du vill ha dubbel skärpning!!

• lotta49

Haha, ja de får skylla sig själva när de häver ur sig såna saker

Du ska se att det rättar till sig Jodie. I bland måste man få släppa på alla spärra och slippa tänka på allt man stoppar i sig, annars går man nog under till slut.

Nu tar vi nya friska tag så lovar jag att det blir ett annat resultat nästa vecka!

**snart brud**: Tack så mycket!

Och bra jobbat du också, det är ju kanon trots tre kalas!

• lotta49

Godisråttan: Välkommen till vår tråd!

• lotta49

Haha! Ja, tyvärr är det ju så att VÄLDIGT många restauranger serverar alldeles för fet mat.

Däremot måste jag slå ett slag för hamburger-restaurangen M( vill inte göra reklam) som har GI-burgare i salladsblad. Den är så himla god och man saknar inte ens brödet!

• nyår07

ja, tyvärr är det ju ofta så när man äter "fint" ute, att man blir magdålig för att det är för fet mat. Är man inte van vid det, så säger magen ifrån....

• nyår07

hahaha, en sillburk hade varit lysande!

eller varför inte en burk kaviar!!

• lotta49

Åhh, nu måste jag bara skriva lite här igen. Jag har syndat!

i dag blev det en fet carbonara med riven parmesan och äggula på. Jag åt en portion och nu mår jag JÄTTEILLA!

Usch, jag blir såå arg på mig själv när jag själv kan tycka att jag varit så duktig resten av veckan.

På något sätt måste jag försöka rädda det som räddas kan!

Så det får helt enkelt bli en promenad i kväll fast jag egentligen inte alls har tid. En tårta till skall göras och frysas, placeringskorten printas samt festprogrammen.

3 skivor till skall brännas och så måste jag på måndag ringa kantorn, solisten, bandet etc, etc! Puh!

Tur att man bara gifter sig en gång

Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?