Hur gick Er förlovning till
Vill helt enkelt veta hur er förlovning gick till? Dela med er.
Vill helt enkelt veta hur er förlovning gick till? Dela med er.
imemy
Låter som det var en bra resa.
Ska själv åka dit i november, ska bli otroligt skönt.
Hej.
Vi har inte förlovat oss än.. ( 1 juni ) men jag hoppas de går bra att ja skriver ändå.
Vi var igår och beställde ringarna så ingen överraskning direkt..
Vi har tänkt att åka till Vadstena och bo på Bed and Breakfast under en helg.
Gå i stan på dagen eftersom ingen av oss har varit där. Sen på kvällen gå och äta på en restauran och där hade vi tänkt byta ringarna.
Sen dagen efter hade vi tänkt ta med en filt ner till vattnet och sätta oss och drick lite vin och bara umgås..
Önska det vore nu i helegn. Jag tror det blir en otroligt romantisk helg.
MUmIntrOll3t
Hoppas att det går bra. Det låter som en jättemysig helg. Jag är inte heller förlovad än. Får vänta till november då vi åker till Thailand.
åhh vad glad jag är för eran skull.ochjag lipar fortfarande!
jag hoppas att min kille ställer frågan snart.
Jag har hintat honom om att jag vill ha ett traditionell frieri. *hoppas att det blir så*
Lycka till alla förlovade och alla som väntar!
Vi hade pratat lite försiktigt om förlovning förut och även varit och spontankollat på ringar lite smått under en shoppingtur.
Så den 16 februari i år friade min sambo till mig:)
Kom hem lite senare än vanligt på kvällen och hemma väntade en massa tända ljus, musik och middag. Samt min sambo ståendes i vardagsrummet i kostym.
Jag gick fram till honom och han ställde den stora frågan..
Samma kväll började vi titta på ringar på nätet och några dagar senare hade vi beställt våra ringar i en guldaffär.
Vi planerade in vår förlovning till den 31 mars för vi ville komma på nåt mysigt att göra den dagen och för att jag skulle ha lite att göra i skolan just då ( i anslutning till påsklovet).
Vi bokade in oss på ett hotell med bastu och bubbelpool på rummet. På själva förlovningsdagen gick vi runt i Hagaparken, underbart väder:)
Besökte även Fjärilshuset.
Kvällen spenderade vi på rummet och ringarna tog vi på i bubbelpoolen, nakenförlovning alltså;)
Det var en underbar dag!
Min fästman och jag hade varit och tittat på ringar i november "ifall" han skulle få för sig att fria "nångång".. Och på nyårsaftonsmorgon så märkte jag att nu är något på gång.. Plötsligt var det jätte viktigt att det skulle vara fint väder den dagen även om vi bara skulle vara inomhus och göra potatisgratänger som vi hade lovat att fixa till festen på kvällen.. sen skulle vi ju ha raketer.. och det tyckte jag var onödigt, kostar bara en massa pengar, men det lyssnade han inte på utan vi skulle åka och handla och jag var tvungen att följa med. I bilen satt han ganska tyst så jag pratade på som bara den och märkte inte att vi körde ända in till stan förrän vi var framme.. då tyckte jag att vi kunde ju ha köpt raketer hemma men nej, han hade kommit på att eftersom det var så fint väder skulle vi åka till ett ställe där han aldrig har varit.. hmm.. jag förstod att nu kan det ske.. men man var ju inte säker, så jag låtsades som ingenting.. vi kom fram till ett berg, fick ställa bilen längst ner och börja knalla uppåt.. det kom en massa fula ord såsom "usla berg" och så vidare.. Sa till honom att det är ju du som vill upp så klaga inte, vi kan ju lika gärna vända och åka hem.. men upp skulle han och snabbt gick det.. på vägen möter vi en kompis till honom.. hon börjar prata med oss och tänker nog göra oss sällskap tills hon inser att vi inte vill ha sällskap.. Till slut är vi framme på toppen av berget, där börjar han med att visa vart hans föräldrar förlovade sig och sen väver han ihop det till ett frieri..
så vi förlovade oss på toppen av Ramberget i Gbg på nyårsafton. det var jätte fint även om det inte blev som jag hade tänkt mej att ett frieri skulle vara.. ringarna hade han beställt samma dag vi valt ut dem, efter att vi varit där..
Vi var i London över en weekend förra året.. det var strålande väder (just den dagen) och vi picknickade i en park. min m2b var ovanligt tyst och så satt han och tittade på mig på ett annorlunda sätt.. han satte sig på knä (vilket var lite lustigt medtanke på att han då bara blev längre än mig eftersom jag satt ner;) ) och började förklara sin kärlek för mig.. har aldrig sett honom så nervös förut!! sen avslutade han med att fråga om jag ville gifta mig med honom och dela resten av mitt liv med honom!!! Jag blev HELT överraskad! Jag kastade mig om halsen på honom och svarade JA! :)
Vi höll hårt om varandra väldigt länge och resten av dagen var det mest overkligen men samtidgit det mest naturliga som man kan tänka sig.. Adrenalinet pumpade så hårt och vi var jätte lyckliga och lite fnissiga hela dagen. Det var underbart.
Vi hade pratat om förlovning och giftermål tidigare men aldrig sagt exakt när det skulle ske.. Jag var däremot noga med att säga att den dagen han skulle fria så skulle det vara utan ring (jag ville ju själv vara med och välja ringen jag ska bära för resten av mitt liv!) hehe..
ska gifta oss till sommaren, känns hur bra som helst (men lite pirrigt..!)
Detta är en historia i två delar.
Del ett!
vi hade varit tillsammans i lite mer än ett år och skulle gå på middag och fira vår officiella årsdag på en trevlig restaurang i Jakobsberg.
När vi satt och väntade på maten tog min m2b min hand och frågade om jag inte hade lust att byta ut glitter-ringen jag hade på handen. Jag fattade ingenting och sa att det kan jag väl. Då såg han mig djupt i ögonen och frågade om jag ville förlova mig med honom......
Ja det var klart att jag ville!Sagt och gjort, vi gick och skaffade ringar dagen därpå.....
Del två!
Nu hade drygt ett år gått och Jag hade varit på jobbet medans min m2b var ledig hemma. När jag kom in spelades Sareks- Om du tvekar , en av mina favoritlåtar, värmeljus stod på golvet i en gång tillsammans med röda rosor på väg mot sovrummet. Först var det en lapp där det stod att jag skulle följa gången. I slutet av gången låg ett hjärta av rosor och på lappen stod det " nu kan du ropa på mig" Efter att ha lyckligt skrattat lite kraxade jag fram "nu".
Då kom han Fram , föll på knä och deklarerade hur mycket han älskade mig och frågade om jag ville gifta mig med honom.....Jag fick knappt fram JAAAAAAAAAAAAAAA
Strax efter tolvslaget i hytten på estlandsfärjan på väg tillbaka till Sverige. -Vad många prepositoner man kan få in i en mening!
Förlovningen var ett gemensamt beslut.
Hej hej på er!!
Jisses vilka fina berättelser ni har allihop!
Här e berättelsen om vår förlovning...
www.brollopstorget.se/Forum-1-5/m2242443.html
kram!
Vår/Min berättelse hittar ni på:
nyberg.weddingannouncer.com
Här är vår berättelse petrastefan.weddingannouncer.com/aboutus.html Första "kapitlet" handlar om hur vi träffades (för 11 och ett halvt år sen!!) och andra "kapitlet" om själva förlovningen. Kunde inte blivit mer överraskad än jag blev den dagen!!
Vår förlovning var helt underbar!!! :D
Vi hade bokat ett fem-stjärnigt hotell i Stockholm (bor i Örebro) och började dagen med att äta hotellfrukost i Örebro, för att sedan ta tåget till sthlm. Där käkade vi lätt lunch med min bästa kompis och hennes man. Jag är så stolt, jag höll mig från att säga något, jag som har så svårt för att hålla tyst!
Efter lunchen, vid tretiden, checkade vi in på hotellet som ligger i Gamla stan. Vi hade bokat en svit med bastu och jacuzzi på rummet, sååå lyxigt! De hade gjort jättefint i rummet och lagt rosor i form av ett hjärta på sängen, såå fint! Vi vågade knappt röra det först!
Efter en timme kom de upp med lite vickning; lite olika typers salami, lite ostar, soltorkade tomater och lite annat. Till det fick vi en flaska champagne, och även ett fat med lite nötter, jordgubbar, praliner och lite annat smått och gott!
Vi mumsade i oss lite baguette med tillbehör och skålade i champagne, sen satte vi oss i bastun och bara myste. När det började bli för varmt gick vi ut till jacuzzin och bubblade en lång härlig stund. Underbart!!! Efter det härliga badet torkade vi av oss och la oss i sängen och bara låg och hånglade och myste. Efter en stund hämtade min älskade sambo ringarna, såg mig djupt i ögonen och frågade om jag ville gifta mig med honom. Jag snyftade fram ett ja, och han satte ringen på mitt finger samtidigt som jag hjälpte honom att få på sin. Därefter följde lite barnförbjudna aktiviteter... :D
På kvällen gick vi och käkade på en av våra favoritrestauranger och väl tillbaka på hotellet somnade vi, mätta och väldigt lyckliga! Vi rundade av det hela med en underbar frukostbuffé på hotellet och sen tågresa hem i första klass!
En helt underbar helg, jag är sååå himla lycklig och nöjd! Så tråkigt att behöva gå tillbaka till jobbet imorgon, jag vill fortsätta leva i min lyckliga bubbla lite till!
Tror att jag har fått det mest orginella och gulliga frieriet i världshistorien. Min kille och jag var i Indien för några månader sedan och det var en helt underbar resa. Jag märkte på honom att det var något han hade på hjärtat men han kunde inte klämma fram det helt enkelt, han blev bara mer å mer nervös för varje dag som gick.. Hursomhelst så skulle vi iväg på 3 dagars safari och efter en hel dags resande checkade vi in på ett litet hotel i oudopi, som är en liten by som aldrig sett turister. (Jättecharmigt man kände sig som en filmstjärna med alla som tittade storögt) Det var sent på kvällen och vi skulle upp tidigt nästa dag så det var bara att äta snabbt, duscha och försöka krypa i säng. Men som säkert alla vet är det svårt att somna på främmande ställen så vi satte på tv;n en stund. På tv;n så kommer tecknade Tom och Jerry och det råkade vara mitt favoritavsnitt(Jag hade det inspelat när jag var liten och inte sett just det avsnittet på säkert 15 år) Jag låg och skrattade så jag kiknade, å mitt i allt så frågar min kille om jag vill gifta mig med honom... Jag blev så lycklig, jag lovar att det var det mest perfekta frieriet nånsin...
Behöver jag ens säga att jag har köpt det avsnittet med Tom och Jerry på DVD?
Mitt superduper romantiska frieri!
Jag och min sambo akte till Mauritius med ett annat par pa en 2v "all inclusive". 2v innan vi ska aka sa far jag reda pa att jag ar gravid. Under denna tid var han ute till havs sa han fick sitt "pappabesked" over telefonen. Gissa sen om det var ett kanslofyllt sammanstralande pa Manchester flygplats varifran vi sedan flog med Emirates till Mauritius. Jag hade val mina misstankar att nanting skulle ske under denna semester som bestod utav massor av sol, bad och mys (for att inte tala om alla sliskiga alkoholfria drinkar jag fick i mig...Uuurk!)i tva underbara veckor. Lite forvanad var jag faktiskt da semestern led mot sitt slut och fortfarande inget frieri....Men vid det laget var vi anda sa uppe i gasen av babylycka sa det gjorde inget!
Pa vagen hem hade vi 3dagars stopp i Dubai som mest gick at till shopping och sista kvallen skulle vi alla fyra aka ut pa en oken safari i 4x4wd jeepar men eftersom killen i det andra paret blev lite risig sa avstod de och stannade kvar pa rummet medan vi bagav oss ut pa en hejdundrande bilfard...Jeeparna bokstavligen hoppade over sanddynerna..det enda jag kan jamfora det med ar som att sitta pa en berg och dalbana i 2tim. Vi hade en egen jeep och tro mig det var bland det haftigaste jag vart med om...trodde jag da! Vi blev sedan avslappta mitt ute i den backsvarta oknen vid en upplyst oas och njot utav en fantastisk BBQ varefter min sambo sedan insisterade pa att vi skulle ta en prommis. Det var en hel del gnall involverad innan han lyckats dra mig upp pa en sanddyn inte langt darifran. Inte forren da borjade jag forsta vad som var i gorningen....
Han gick ner pa kna och fragade "If I would do him the honour of becoming his wife?" tararna rann utfor kinderna pa mig dar vi stod ute i manskenet och innan han stallde sig upp pussade han min mage och sa: - Horde du det? Mamma och Pappa ska gifta sig! Sen stod vi bara dar uppe och tittade pa stjarnorna och grat i varandras armar en stund. Nar vi sedan kom ner till oasen igen sa maste nagon ha sett oss for vi blev mottagna med sang och dans och de arabiska kvinnorna tog med mig in i ett talt och smyckade mina hander och armar i traditions enliga henna malningar och en av kvinnorna gav mig hennes fest Burkha i forlovningspresent innan det bar av tillbaka till hotellet. Dagen efter akte vi hem till Sverige och min mamma fick motta vara glada nyheter pa flygplatsen och nar hon var i fullfard att krama min m2b knappte jag upp kappan och det drojde inte mer an en mikrosekund innan hon sag den lilla bulan som hunnit formas under tiden vi var borta. Jag vet inte vem av oss som grat mest! Men helt fantastiskt var det i alla fall!!!!!
MrsH2b:
Wow, vilken berättelse!
Jag gråter, är lite känslig, en så härlig semester coh underbat med två så stora händelser inom kort tid.
Grattis!!!
Vi förlovade oss för snart två år sedan, på midsommarafton. Midsommarafton betyder alltid knytkalas med släkten. Så vi bestämde oss för att förlova oss hos min mor, eller rättare sagt nere vid sjön.
Allt var hemligt. Ringarna var beställda och hämtade, en liten korg med skumpa och vindruvor var packat, mamma hade fått höra en liten vit lögn om varför vi skulle smita ifrån förberedelserna (knytkalaset skulle hållas hos henne).
Allt som var kvar var att hämta ringarna ur resväskan...
Jag letade och letade, tårarna började trilla. Hämtade min sambo som också letade och letade. Vi vände ut och in på väskan men inga ringar fanns. Det hör till saken att min sambo bestämt hade sagt att ringarna låg på mitt ansvar annars skulle vi glömma dem... Förstå ångesten när vi insåg att JAG hade glömt dem hemma, 30 mil bort. Mitt i detta tårkalas (jag stod för tårarna) kommer min ovetande mor in. Hon ser förödelsen på sängen, resväskan som ligger kastad på golvet och hennes första fråga är om vi har bråkat.
Dock blir hon strålande glad när jag snörvlande berättar att vi skulle förlova oss men att ringarna ligger kvar hemma i Sthlm. Inga bekymmer säger hon, ta min bil och hämta dem (vi hade en GAMMAL bil utan AC vilket innebar bastu eller korsdrag). Sagt och gjort, min sambo och jag kastade oss in i bilen och körde alldeles för fort hem till Sthlm. Väl framme så låg ringarna på arbetsbordet bredvid datorn. Vi hann fram och tillbaka på 5 timmar, dock inte i tid för midsommarfesten. Tog bilen ner till sjön där vi bytte ringar, sedan firade vi tillsammans med min släkt som skrattade gott åt oss.
Nu har vi lite smått börjat planera inför vårt bröllop nästa sommar, då ska vi absolut inte glömma ringarna!
Foralltidhans:
Tack! Det ar ny lite drygt 2 ar sedan, men jag far fortfarande tarar i ogonen da jag tankar pa det...tillhor oxa den lite kansliga typen...vet inte hur jag ska kirra brollopet utan "bolande" :)
MrsH2b:
Det ska vara lite tårar på bröllopet. Se bara till att ha vattenfastmascara och en näsduk till hands.
Själv ska jag förlova mig i sommar. Trots att jag vet om det och att vi ska välja ringar tillsammans, så fort vi får tid, så vet jag att jag kommer att ha ögonen fulla av tårar när vi väl står där i tunisien och ska växla ringar.
Jag gick in på den här sidan för att få lite inspiration, har nämligen tänkt fria till min pojkvän. Vi har pratat om det han vill att jag ska göra det, vet att han vill förlova sig. Nästa vecka åker vi till Turkiet och hade först tänkt göra det där (vi firar ett år nu i dagarna) men kom fram till att det blir svårt att planera och fixa utan att han märker något, jag vill att det ska vara en överraskning. Han är nu ute på fältövning i skogen, han är militär och kommer hem dagen innan vi far till Turkiet, har då varit ifrån varandra i en vecka. Tänkte nästan göra det då istället, då kan jag fixa allt i lugn och ro. Jag vill verkligen att allt ska vara perfekt. Med rosblad, musik, talet, ljus, champage mm...Tänkte då såhär: jag knyter ett band i handtaget på dörren och skriver en lapp att han ska följa snöret och så går det runt i trädgården med små lappar av kärleksförklaringar efter vägen och ljus. Sen leder det in genom dörren och då en gång av rosblad och ljus in till sovrummet där jag väntar på honom och förklarar min kärlek och går ner på knä och frågar om han vill dela resten av mitt liv med mig?
Vad tror ni, kom gärna med förslag