• Thezz

Hur gick Er förlovning till

Vill helt enkelt veta hur er förlovning gick till? Dela med er.

• Svar på tråden Hur gick Er förlovning till
  • Thezz

MRS DD

Hur var det är? Har du ngn bra hemsida?

• Bedbug

Min sambo berättade att han hade en överraskning på gång och jag började så klart genast att drömma om ett romantiskt frieri.
    När överraskningen sedan kom visade det sig att han hade beställt en resa till Kina för oss. Vi var inne i stan när han avslöjade detta. Självklart fantastiskt med en resa men jag blev ju ändå lite besviken för att det inte var Frågan.
    Så när jag gått och grunnat en stund kom jag fram till att det inte fanns någon anledning för mig att gå och vänta om jag nu ville gifta mig med denna man.
    Alltså vände jag mig mot honom (i entrén till biblioteket) och frågade "vill du gifta dig med mig?" Han sa ja, vi kramades, kysstes och grät en skvätt och gick sedan raka vägen till guldsmeden och beställde ringar förlovningsringar. :)
    Inte det mest romantiska stället att fria på men det har ju mindre betydelse. :)

• Iskristallen

Vi hade planerat i ett halvår ungefär! Vi förlovade oss i Grekland inför min förvånade (men glada!) syster och hennes sambo. Vi åt champagnefrukost med melon och jordgubbar på hotellterassen. Resten av dagen tillbringade vi på stranden med sol och bad och på kvällen blev det mer champagne och middag med utsikt över havet och solnedgången!!

• Blivande skånebrud

Jag och min sambo var en weekend i stockholm. Vi hade boket in oss i en svit. där på kvällen innan vi skulle gå ut och äta och på konsert föll han på knä och ställde frågan. Hur mysigt som helst

• Pero

Vi hade planerat förlovningen tillsammans och åka iväg på romantisk weekend tll Hennickehammars Herrgård. Vi åt en underbar frukost och växlande sedan ringar nere vid sjön i den färggranna höstskogen. Sen började sms'n börja regna in från de som läst annonsen i tidningen. Sen hade vi en underbar dag på detta romantiska ställe. Frieriet kom ett par år senare :)

• Luscinia

Jag hintade hela förra våren och sommaren åt min stackars gubbe att frieriet fick minsann han fixa... jag frågade chans när vi blev tillsammans, jag frågade om vi skulle flytta ihop etc, så jag har tyckt att det nu var hans tur.

Sen var vi på en kongress på Åland i slutet av augusti, via en förening som vi är väldigt aktiva inom. Första kvällen hade vi grillafton hos en av arrangörerna ute i hans sommarstuga precis vid havet och på natten var det helt stjärnklart och arrangören hade ställt upp facklor i hela trädgården. Jag blev ju självklart lite romantisk och gick in och hämtade gubben som satt och diskuterade något intressant och mer eller mindre tvingade med honom ut för att vi skulle dansa under himlen. Så, jag var inte riktigt beredd när han helt plötsligt tittar mig i ögonen och frågar om jag vill gifta mig med honom!

Och, jodå, jag blev alldeles knäsvag, rösten stockade sig och jag började omedelbart att gråta och kunde inte svara med mer än en nickning... och alla andra på kongressen trodde först att vi hade gjort slut, men sen blev det ett internationellt firande i tre dagar!!!

• M.O:s älskling

*snyft* tårarna sprutar... Guuuu va mysiga frierier!!

• tindra!

I lördags sa min sambo att han skulle ut och resa några dagar och om jag fick gärna följa med,men jag fick inte veta var bara att vi skulle vara borta tre dagar.

Måndag morgon sätter vi oss i bilen, jag vet fortfarande inte vart jag ska några km bort tar min älskling fram våra pass och bilresan slutar på flygplatsen där jag förstår att vi är på väg mot Paris, så härligt och vilken överrrasknning.

Vädret är toppen härlig vår, med strålande sol på dagen lite sightseeing NotreDame triumfbågen.

Vi köper champanje för att lyxa till det åker tillbaka till hotellet vilar lite för att senare på kvällen bege oss mot eiffeltornet.

Så på strandpromenaden, stannar vi kramas han tittar djuptin i mina ögon, sen ser jag honom gå ner på knä.....

...såååå härligt, jag är såååå lycklig! ¨
    Nyförlovad,

hade ingen aning!!!!!

• MochM

Måste fråga, många på BT säger att de förlovat sig men att frieriet har kommit senare... fattar inte. Måste vara nya konstiga traditioner att man kan vara förlovade utan att ha friat. Förlovning och frieri hänger enligt min mening ihop. Eller?

• missfia

Vilka härliga frierier! Grattis till er alla! :)

Svar på tråden Hur gick Er förlovning till