Hur gick Er förlovning till
Vill helt enkelt veta hur er förlovning gick till? Dela med er.
Vill helt enkelt veta hur er förlovning gick till? Dela med er.
Vi bestämde en dag när vi skulle byta ringar, men när vi satt där och bytte så passade min man på att fria!
Ute i skogen var vi, grillade korv och myste i vårsolen. Jättemysigt!
Vi förlovade oss i Rom i oktober 2005. Det var 30 grader varmt, solen sken och på en mysig restaurang vid Fontana Di Trevi bytte vi ringar. Helt underbart!
Han gick ner pa ett kna och friade en lordag eftermiddag ute i hallen - helt overraskande. Gick sen och tittade ut en ring.
Stog och pysslade i köket när han helt överraskande kommer in och faller på knä...Ringar köpte vi sedan gemensamt (då han vet att jag är lite petig... )
Jag friade till honom i Paris.
Den dagen var jag så nervös så jag drog ut på det väldigt länge.
Sen hade hela dagen och kvällen gått utan att jag vågat fråga, men så när vi låg i sängen på kvällen/natten så frågade jag. Men då hade han somnat så jag fick väcka honom för jag ville inte vänta längre :)
Han var lite sömnig, men vaknade kvickt till. Och nu planerar vi bröllopet :)
Efter att ha köpt ringar innan vår semester, frågat mina föräldrar om "lov" under semestern och sedan gått miste om det "perfekta" ögonblicket under semestern - så friade han sittande grensle över mig i soffan med tårar i ögonen. :D
Min älskade sambo gick ner på knä och friade på eftermiddagen den 31:e december.
Det var egentligen meningen att han skulle fria i mars på vår skidresa, men han kunde inte hålla sig.
Hade ingen aning om vad som var på gång.
Grät av glädje.
Erik hade tänkt att fria till mig när jag kom hem från en månads lång resa i thailand. tyvärr försov han sig, så när jag kom hem var det fint upp dukat på bordet med champagneglas, champange och ringar. Men ingen Erik. Senare på kvällen, när vi väl bytt ringar åkte vi ut till sommarstugan för att bara få vara ifred. Vi skulle grilla, men givetvis så brände vi köttet, och sen slog jetlagen till och jag somnade på soffan.
Soluppgången, på en vågbrytare på Teneriffa.
Vi hade varit ute på kvällen och skulle bara gå ut på vågbrytaren och dela på en flaska bubbel innan vi gick hem igen. Vi pratade, skrattade och bara njöt av varandras sällskap. Helt plötsligt började solen gå upp.
Min m2b riggade kameran för att ta ett kort på oss där i soluppgången. Plötsligt kände han att det här var ögonblicket han väntat på. Istället för att sätta kameran på vanlig fotografering satte han den på filmning.
På filmen ser man hur jag börjar "posa" för kameran när han helt plötsligt går ner på knä. Han fick knappt fram orden mellan tårarna och hulkningarna, och jag trodde nästan inte det var sant. Jag ryser varje gång jag ser filmsnutten. Han kunde inte ha friat/frågat om förlovning på bättre sätt.
Det här var 24 mars förra året. 19 maj blir vi man och hustru.
Vi förlovade oss vid Vänerns strand dagen innan midsommar 2005, jag visste om det. Jag hade varit med och valt ringar, eftersom jag är lite "kräsen".
Men jag var likt förbaskat jättenervös =0)