• Thezz

Hur gick Er förlovning till

Vill helt enkelt veta hur er förlovning gick till? Dela med er.

• Svar på tråden Hur gick Er förlovning till
  • jagärsåkär

Åh vilka vackra berättelser! Jag sitter och bölar framför datorn

• Apan Apansson

Min fästman överraskade mig en fredag, när han egentligen skulle vara på jobbet. Dök upp i sovrummet och väckte mig på förmiddagen med ett finurligt leende och en härlig fruktbuffe! Mitt i min förvirring faller han sedan ner på knä och halar fram en fantastisk ring, och sedan avslöjar han att vi har ett plan att passa om en timme - till NYC! Underbar förlovningsresa, med romantisk liten ringceremoni i Central Park och lyxig middag på kvällen...

• Gomlan

Min sambo friade till mig i fredags, så nu är vi äntligen förlovade! Han hade sagt åt mig att inte boka upp något den helgen och på torsdagen fick jag packa en väska. Efter jobbet på fredagen blev jag upphämtad av min sambo och hans kompis som körde iväg oss i sin bil. Vi kom så småningom till Friiberghs herrgård där vi bodde i en underbar lyxsvit precis vid vattnet. På rummet väntade en flaska champagne, färska jordgubbar och choklad. Sambon hällde upp varsitt glas champagne och talade om hur mycket han älskar mig och att han vill dela sitt liv med mig. Sedan friade han och plockade fram de ringar vi tidigare hade tittat på tillsammans. Allt var såå fint!! Han var ganska nervös och ville få det gjort på en gång istället för att vänta till efter middagen som var tanken från början. Det var nog tur - han hade antagligen inte fått i sig en enda bit mat då. Sedan väntade en helg med god mat, många bad i den enorma jacuzzin och mysiga promenader i solen.

Det var vår historia... :)

• prinsessan_

Åå, wow! Vilka killar ni har! Bara att gratulera! *avis som sjutton*

• mejes

jag ska fria till min "man" på lördag!!!!!!!!!!!!!!!!!
    jag e sååååå nervös o uppspelt att jag inte kan sova på nätterna, jag känner mig som ett barn, dan före dan, varje natt. jag fick bara en impuls i måndags, åkte till en smyckesaffär (kl.17.40.. )beställde ringar, gissade hans storlek... världens goaste expedit, hon blev nästan mer exalterad än jag! vi har knappt pratat om giftemål lr förlovning förut, han vet verkligen ingenting!!! det finns en ju en viss risk, men det känns värt att offra den för, den romantik det innebär med överraskningen (hoppas jag...). men ändå, tänk om det blir ett nej... .................................
    ..............fortsättning följer...
    lycka till er andra!

• Anna84

Min man hade precis fått sin lgh (den 1 nov, en tisdag) så han var där rätt så mycket och städade och gjode fint. På fredagen undrade han om jag kunde komma över till honom, han ville ha lite sällskap för han putsade fönsterna. Och mycket riktigt, när jag kom gående nedanför så står han och putsar fönstret.
    Jag går upp för trappan och när jag kommer till dörren så är den lite öppen och jag hör musik. Då han jag gjort en gång med rosenblad och kantat det med värmeljus. Jag går in och ser vardagsrummet och där är massor med rosen blad på golvet (lägenheten var tom, inga möbler) och en gången av värmeljus fortsätter fram till att han har skrivit med ljusen I "hjärta" (formade ett hjärta med ljusen.) YOU. Det fanns ett litet bord med två stolar och massor med rosor stod nedanför.
    Där satt min man på stolen. Han spelade vår låt på steron och han frågade om jag ville dansa. Som jag bölade!!!! När sången var slut tog han ringen som var i asken i hjärtat och gick ner på knä och frågade mig! Kunde knappt svara, var så lyckling och tårarna bara rann för det var så fint.
    Min man är kock så han hade lagat en 3 rätters middag. Det var såååååååå romantiskt!

Hoppas ni orkar läsa...

• Anna84

Han hade köp ringen 6 månader innan. När vi hade varit tillsammans i 5 månader. Han var säker på att denna flicka var den rätta!
    Och han var så gullig för han frågade min mamma om "lov" innan. Gulligt av honom.

• guldplutt

vi var på semester utomlands och satte ute i den ljumma kvällen och drack lite vin och spelade olika låtar för varandra på iPoden. efter en stund tog vi en liten promenad ner till den lilla hamnen, där vi la oss på de solvarma stenarna längst ut på piren. det var totalt stjärnklart och nästan fullmåne, o där låg vi med en hörlur var i örat. jag hade precis letat fram "somebody" med depeche mode (tokigt romantisk text) och spelat för honom när han höll upp en ring... Jag fattade först ingenting, sedan började jag gråta floder Det visade sig sedan att han trodde jag avslöjat honom när jag spelade somebody precis när han skulle fria, men det hade jag inte! det var verkligen bara slumpen. behöver jag säga att det är "vår" låt nu..?

• lilla söta fröken fräken

Lycka till mejes!!! Nyfiken på hur det går så lova att berätta!!!

• Mauline

Anna84, gud vilken tokigt romantiskt man du har där :)
    Började gråta när jag läste =)

Svar på tråden Hur gick Er förlovning till