Hur gick Er förlovning till
Vill helt enkelt veta hur er förlovning gick till? Dela med er.
Vill helt enkelt veta hur er förlovning gick till? Dela med er.
Såå romantiska frier en del fått! Blir alldeles rörd när jag läser, speciellt som jag hoppas på ett frieri själv snart... hämtade ringarna hos guldsmeden idag och datumet är bestämt... *längtar* tills jag får visa ringen för alla!
Vår förlovning gick till så här:
Jag sa till min m2b att boka in en viss dag för att vi skulle fira hans 30års dag (själva, hade fest senare). Vi hade längre pratat om att förlova oss så jag frågade om vi inte skulle kunna förlova oss den dagen oxå.
Så vi kollade och till slut beställde ringar. Det var dock lite osäkert i fall de skulle hinna bli klara innan den dagen. Så vi bestämde att om de inte hade kommit så fick de bli en annan dag, eftersom vi skulle förlova oss och inte fria. ( han har bestämt att han ska fria någon gång innan bröllopet nästa sommar :) )
Dagen kom och jag hade en skattjakt planerad för min m2b där han fick ledtrådar under kvällens gång. Första anhalten var att gå hem och göra sig i ordning, sedan skickade nästa ledtråd iväg honom på en avstickare till en kompis så att jag kunde göra iordning lite hemma.
Nästa ledtråd förde honom till vår favvis resturang där vi hade middag, varpå nästa tog oss på julkonsert i konserthuset.
Åh de va där det hände, precis innan konserten skulle börja drog han med mig upp på övervåningen där det inte fanns en människa i sikte. Han drog mig intill sig och tog fram ringarna ur fickan. Efter det är allt suddigt :) Jag kommer ihåg att han sa att han älskade mig och att jag var hans å han var min.
Vi satt och höll varandra i handen under hela konserten men världens leenden på läpparna. När vi sedan kom hem på kvällen åt vi efterrätt i sängen och myste.
prinsessan_ :
hur går det?!!? =) ngt nytt som har hänt?
Min m2b friade dagen innan julafton 2006. Gick ner på knä och frågade om jag ville bli hans fru.
En lördag ringde det på dörren och ett blombud stod utanför och sökte mig. Jag frågade lite undrande min m2b om han visste vem som skickade blommor. Han visste inte. När jag öppnade kortet som hörde till, stod det: Vill du gifta dig med mig? M2b gick då ned på knä i hallen! Men han hade inga ringar, utan istället hade han köpt gelegodis i form av ringar som han trädde på. Kvällen slutade med restaurangbesök som han hade bokat innan.
Fast vi tog av oss godisringarna innan! :)
gota
Det lät helfestligt :)
Thezz!
Det var det; det är inte ofta ringarna är ätbara! Funderar på att göra något med godisringarna på bröllopet på något sätt, vet ännu inte hur dock.
Själv då? Är du förlovad, gift eller är du på väg själv att fria till någon? (Nyfiken i en strut!).
gota.
Vi förlovar oss den 17/6 på Kreta. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på?
Hade varit kul att hyra bil. Åkt till någon strand som inte är så fullt med turister. Hade velat ta med en flaska champange men det är itne så lyckat med värme och bilkörning. Har du kanske varit på Kreta eller har ngt förslag till mig.
Jag har varit på Kreta men det var mest i turistområdena och dem vill man kanske slippa nu! Ett förslag kan ju vara att packa en liten picknickkorg och åka ut på måfå på ön (om nu ingen annan brud här kan tipsa om lite ödsliga stränder!) och se vart man hamnar. Det finns så många vackra stränder på ön! 17/6 är väl annars en bra tid att åka, innan turistsäsongen börjar. Spännande att se vart ni hamnar!