• Thezz

Hur gick Er förlovning till

Vill helt enkelt veta hur er förlovning gick till? Dela med er.

• Svar på tråden Hur gick Er förlovning till
  • Anna84

ohja... och han fortsätter att överraska mig och vara romantisk...

• mejes

han sa JAAAAAAAAAAAAAAA!
    jag e såååå lycklig!!!
    all denna oro i onödan....fast va skönt det va oxå!!!att inte riktigt veta...
    jag kunde inte ens hålla mig till tolvslaget så det kunde bli rätt datum i ringarna...(fast vi har "bestämt" att det var den 7:e ändå, så tyst, säg inte nåt till nån.... )

WOOOiiiiiiiiiiiiii!!!!
    LYCKLIG!

• vittvitt

Vår förlovning var nog den tråkigaste i mannaminne!

Vi satt i vår soffa och tog på oss ringarna. Det tog en lång lång stund innan han satte ringen på mitt finger, han bara satt och tittade på mig. Jag vet inte hur länge, men kanske en halvtimma satt vi där alldeles tysta.

Efteråt har han sagt att det var hans viktigaste stund, att det var så speciellt.

Jag kan inte riktigt med att säga att jag tyckte att det var jättetrist och inte alls ett fint minne, skulle verkligen vilja ha det annorlunda som ett minne för livet.
    Ångrar mig verkligen att jag inte tog tag i det och organiserade det.

• vittvitt

Det var alltså inget frieri, jag hade väntat mig att han skulle fråga om jag ville gifta mig och så men det gjorde han inte.
    Åh vad jag hade velat ha ett hederligt gammalt frieri eller bara lite lite romantik!
    Han hade en flaska champagne i kylen men inte ens den togs fram...

• matildas

Vi hade bestämt att vi skulle förlova oss när vi varit tillsammans i 10 månader, men så skadade min pappa sig och allt ändrades. Så datumet blev 10 mars 2007 istället! Vi hade valt ringarna tillsammans så det blev ju inte någon större överraskning precis. Men det var romantiskt iallafall och det blev lite som ett frieri, för han ställde ju frågan innan vi växlade ringarna! Så nu är det bara att vänta på bröllopet den 29 September :)

• lilla söta fröken fräken

grattis mejes. Så underbart!

• SpookysKira

matildas:

den 29 september ar en riktigt fin dag att gifta sig pa, det vet jag av egen erfarenhet. Grttis! :D

• matildas

SpookysKira:

Jag hoppas bara att det inte regnar, för det skulle ju inte vara så kul! Och hoppas att det är höstigt vackert också :) Det är väl bara att förbereda sig med ett vackert paraply :)

• jenjacob

såhär friade min sambo till mej

vi hade beställt ringar i november o ja fick inte veta datum.. nyfiken som ja e jtatade ja hela tiden givetvis =( men han ville naturligtvis inte säga nått hehe =) ja hae lite speciella datum som ja gissade på men när de dagarna va förbi så tänkte ja bara när e d då??? han sa en dag till mej att vi skulle förlova oss till midsommar men ja trodde inte på honom.. aven om ja tjatade så mycke så skulle han inte säga när d va iaf.. men så nu i helgen va vi iväg på bilmässa.. o ja tänkte väl inte på förlovning då direkt haha.. men när sambon hade varit framme me bilen o kvalat i en tävling vi deltog i så gick han in i bilen igen o ja tänkte väl inte så mycke på va han gjorde.. förräns han kom runt bilen med en röd liten ask.. så där mitt inne på mässan inför hur mycke folk som helst så går han ner på knä o friar till mej överlycklig blev ju ja hehe.. sen på kvällen va vi inne i stan o käkade på restaurang o sen åkte vi några svängar på stan.. sen bar d av till hotellet för lite mys hihihi

oj va långt d blev hehe..

• imemy

Kikade runt här i forumet och hittade denna tråden och kunde inte låta bli att tänka på mig och min sambos "för-förlovning" som vi kallar det. Vi är alltså inte förlovade ännu, men är på god väg! Vi har precis varit i Thailand på semester i fyra veckor. Innan vi åkte dit var jag på väg att bryta upp med honom efter sju års förhållande. Vi var inne i värsta krisen och fyra veckor innan vi skulle åka stod jag bara inte ut längre, så jag berättade för honom att jag inte visste om jag ville fortsätta med honom (mina känslor var helt borta). Vi var ju bara tvugna att försöka laga vårt förhållande eftersom vi inte kunde avboka resan. Jag hade ångest inför resan, men intalade mig att hålla modet uppe och koppla bort allt elände. Några dagar innan flyget skulle gå var jag dock ganska säker på att jag ville bryta upp under våren. Vi var ganska många i resesällskapet så det var bara att hålla god min och vara som vanligt. När halva tiden i Thailand hade gått, hände något med mina känslor! Dom kom tillbaka!!! Jag var helt plötsligt nykär och kunde inte hålla mig borta från min sambo en sekund. Jag insåg att jag älskade honom helt sjukt mycket! Så en förlovning växte bara helt spontant fram under semestern. ( Jo, vi hade förstås pratat om det under ca två års tid, men han ville inte). Vi hade inga ringar med oss och hade inte alls tänkt ut hur vi skulle göra "det". Så vi köpte oss varsitt halsband som vi hade tänkt byta med varandra vid solnedgången. Vi mötte upp våra kompisar på en restaurang lyckliga för vad som väntade efter maten. Men....så fort vi ätit upp maten blev min sambo illamående och vi fick rusa därifrån. Vi hann precis ut.....sedan spydde han! Det pågick hela kvällen och natten :( Magsjukan var ett faktum! Det blev ingen "för-förlovning" som vi kallade det. Dagen efter skulle vi bege oss från ö-världen och vidare till fastlandet för att tillbringa en natt där innan flyget gick till Bangkok dagen därpå. Vad är väl finare och mer romantiskt än att göra "det" på stranden. Suck....det var kört....!!!!
    Men, vi hamnade helt oväntat på ett fint lyxhotell i en tråkig och sunkig stad och tog tillfället i akt att byta halsbanden där på vårt fina, lyxiga hotellrum. Trots min sambos magsjuka så bad han mig plocka fram halsbanden och frågade därefter om jag ville förlova mig med honom. Nu bär vi halsbanden varje dag som en symbol för att det snart ska bli vi (Å ingen vet något!). Idag har vi kollat på ringar för första gången och hoppas snart kunna bestämma oss vilka vi vill ha. Sedan återstår bara en bra dag att verkligen förlova sig på. Trots mycket motgångar, både på det känslomässiga samt praktiska stadiet, så blir det vi till slut! Underbart! Tänk vad en semesterresa kan göra gott!

Svar på tråden Hur gick Er förlovning till